Ja nå er jeg bare så ##¤¤ forbannet. Er det mulig? Her har jeg bestilt premium-billetter, faktisk de dyreste som er å få kjøpt fra OSL, i og med de ikke tilbyr ren business herfra, allikevel tillater selskapet at jeg må sitte tre kvarter i en samtale med en eller annen nisse som knapt kan snakke engelsk og som etter å ha satt meg på vent tre ganger flere minutter, kommer frem til den geniale konklusjon at disse billettene ikke kan refunderes i penger, men derimot i vouchere til fremtidige reiser med AF.
Jeg svarte selvsagt at dette er helt uaktuelt, og etter nye endeløse minutter med venting fikk jeg beskjed om at han måtte utstede slike vouchere, men at han skulle sende dem til "department for refund" slik at de kunne utbetales meg.
Finnes det ikke rutiner i AF på hvordan man behandler det når refunderbare billetter avbestilles og skal refunderes? Jeg trengte å komme til CDG tidligere på dagen fredag og måtte derfor bytte til SAS' 10.55-avgang. Er det mulig????
Edit: Og om ikke det var nok. Fem minutter etter dette ringer gjøken tilbake igjen og trenger IBAN-nummer, BIC-kode, Swift-nummer og kontonummer til banken min fordi AF ikke lenger setter direkte inn på kredittkort (!!). Meget upraktisk. Mildt sagt!!
:stir
Og jammen tror ikke fyren at jeg har disse numrene i hodet. I så fall jeg ikke har får jeg beskjed om at jeg må ringe tilbake.
Nå spøker det skikkelig for om jeg i det hele tatt gidder å bruke AF på denne turen og heller reiser hjem også med SK. Selv om jeg har lyst til å prøve AF (aldri gjort det før) og i tillegg også prøve embraeren deres som flyr på OSL. Men nå er tålmodigheten min strukket...
Er dette noe alle må i gjennom som skal avbestille en billett med AF?
Jeg svarte selvsagt at dette er helt uaktuelt, og etter nye endeløse minutter med venting fikk jeg beskjed om at han måtte utstede slike vouchere, men at han skulle sende dem til "department for refund" slik at de kunne utbetales meg.
Finnes det ikke rutiner i AF på hvordan man behandler det når refunderbare billetter avbestilles og skal refunderes? Jeg trengte å komme til CDG tidligere på dagen fredag og måtte derfor bytte til SAS' 10.55-avgang. Er det mulig????
Edit: Og om ikke det var nok. Fem minutter etter dette ringer gjøken tilbake igjen og trenger IBAN-nummer, BIC-kode, Swift-nummer og kontonummer til banken min fordi AF ikke lenger setter direkte inn på kredittkort (!!). Meget upraktisk. Mildt sagt!!

Og jammen tror ikke fyren at jeg har disse numrene i hodet. I så fall jeg ikke har får jeg beskjed om at jeg må ringe tilbake.
Nå spøker det skikkelig for om jeg i det hele tatt gidder å bruke AF på denne turen og heller reiser hjem også med SK. Selv om jeg har lyst til å prøve AF (aldri gjort det før) og i tillegg også prøve embraeren deres som flyr på OSL. Men nå er tålmodigheten min strukket...
Er dette noe alle må i gjennom som skal avbestille en billett med AF?