Dag Viking
ScanFlyer Mile High Club
Billetter ble bestilt ved hjelp av CT og en telefon til SAS. Ironisk nok lå det nok en CT i postkassa når den ble sjekka samme dag som avreise. Ingen kø ved innsjekk, men terminalen var temmelig full. For to personer var total bagasjevekt 30kg inkludert håndbagasje, det blir spennende å se hvor mye det øker til for returen!
Heller ingen kø i fast-track, men den vanlige køen var temmelig lang, og opplyst ventetid var 10 minutter.
Fast track
Litt lenger kø på den andre siden
Så ble det et besøk i gullstuen. Synes buffeten var mager, men en liten frokost ble det likevel. Loungen var temmelig full, det var ikke enkelt å finne sitteplasser. Jeg synes egentlig SAS-loungene trenger en ansiktsløftning på OSL.
Når begynner byggingen i dette området?
Ruslet ut mot non-schengen i (for) god tid. Der var det kaos, veldig mye folk stuet sammen på et lite område. Det sto «boarding» på skjermene, men det var det dessverre ikke. Det gikk faktisk ganske lang tid, uten at noen visste hva vi ventet på. Traff tilfeldigvis en kollega også, som var på vei til Houston. Han var så heldig at flyet fra SVG til AMS var kansellert, og fikk derfor reise via OSL og EWR i stedet.
Priority boarding startet ca 09:40 og ble selvsagt bare surr. Overhørte blant annet passasjerene foran meg si «vi måtte jo bare gå nå, hadde vi ventet på vår tur hadde vi tapt». Skrekkelig holdning, men slikt er man vant med her på berget. Foran gardinen var det kun 2 seter ledige, og avgangen hadde solgt godt lang tid på forhånd.
SK907 OSL-EWR
10:25-12:40
Airbus A330-343X
Dagens fly, Eystein Viking.
På plass i 02H, kroppen begynner å kurve foran dette setet
Utsikten bakover ser slik ut
I følge Skånvik flyr dette Contintental-flyet til New York.
Jakker ble hentet, og snart fikk man tilbud om drikke. Valget var blankt, gult eller rødt, og ikke noe som inneholdt C2H5OH.
Avgang ble forsinket, vi måtte blant annet laste av litt frakt pga for høy vekt. Det er vel noen som påstår at en 330 kan fly til USA uten restriksjoner, men det er altså ikke tilfelle.
Klokken ble faktisk nærmere 11 før vi fikk pushet fra gaten. Vi måtte også dusjes litt før avgang, og ved siden av oss sto denne karen
Glad jeg skulle vestover og ikke østover, Bangkok fristet overhodet ikke, selv midt på vinteren.

Heller ingen kø i fast-track, men den vanlige køen var temmelig lang, og opplyst ventetid var 10 minutter.
Fast track

Litt lenger kø på den andre siden

Så ble det et besøk i gullstuen. Synes buffeten var mager, men en liten frokost ble det likevel. Loungen var temmelig full, det var ikke enkelt å finne sitteplasser. Jeg synes egentlig SAS-loungene trenger en ansiktsløftning på OSL.

Når begynner byggingen i dette området?

Ruslet ut mot non-schengen i (for) god tid. Der var det kaos, veldig mye folk stuet sammen på et lite område. Det sto «boarding» på skjermene, men det var det dessverre ikke. Det gikk faktisk ganske lang tid, uten at noen visste hva vi ventet på. Traff tilfeldigvis en kollega også, som var på vei til Houston. Han var så heldig at flyet fra SVG til AMS var kansellert, og fikk derfor reise via OSL og EWR i stedet.
Priority boarding startet ca 09:40 og ble selvsagt bare surr. Overhørte blant annet passasjerene foran meg si «vi måtte jo bare gå nå, hadde vi ventet på vår tur hadde vi tapt». Skrekkelig holdning, men slikt er man vant med her på berget. Foran gardinen var det kun 2 seter ledige, og avgangen hadde solgt godt lang tid på forhånd.
SK907 OSL-EWR
10:25-12:40
Airbus A330-343X
Dagens fly, Eystein Viking.

På plass i 02H, kroppen begynner å kurve foran dette setet

Utsikten bakover ser slik ut

I følge Skånvik flyr dette Contintental-flyet til New York.

Jakker ble hentet, og snart fikk man tilbud om drikke. Valget var blankt, gult eller rødt, og ikke noe som inneholdt C2H5OH.

Avgang ble forsinket, vi måtte blant annet laste av litt frakt pga for høy vekt. Det er vel noen som påstår at en 330 kan fly til USA uten restriksjoner, men det er altså ikke tilfelle.
Klokken ble faktisk nærmere 11 før vi fikk pushet fra gaten. Vi måtte også dusjes litt før avgang, og ved siden av oss sto denne karen

Glad jeg skulle vestover og ikke østover, Bangkok fristet overhodet ikke, selv midt på vinteren.
Last edited: