Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer

Re: Enklere transfer utland-innland på OSL fra høsten 2015 - Domestic Transfer

Hei

En kompis spør hvordan det virker når en kommer med Ethiopian fra Stockholm til Oslo og skal videre med SAS til Stavanger. Transfertid på OSL er 1t10min ca.

Vil han måtte ta ut bagasjen og fortolle på gamlemåten for så å sjekke inn på ny til SVG eller går bagasjen rett igjennom ? Har gjennomgående billett fra Afrika til Stavanger.

Han må ta ut bagasjen og fortolle. Ethiopian er ikke med i ordningen, kun SAS, Norwegian og Widerøe

Kun SK/WF/DY/D8 transfer til SK/WF/DY/D8 som er med i Domestic Transfer*
Noen SAS og Norwegian destinasjoner som ikke er med, mer om disse står det info om på osl.no.

Takk for svar, tenkte meg at det var slik....

Glad jeg skal hjem via CPH neste sommer

Ler ennå av den idiotiske kampanjen til Avinor der de flørtet med oss vestlendinger om den flotte patenten de har i Oslo.... Predikerer hvor enkelt det er å bruke Oslo på returen, men utelater glatt å nevne at det kun gjelder med 3 selskaper, og fra et utvalg destinasjoner. (det finner du først ut når du begynner å sjekke)

Last edited:

Var det ikke slik før at man kunne gå gjennom en tolltransfer tidligere, dersom man kun hadde handbagasje? Det er fryktelig lenge siden jeg har reist uten gjennomgående billett, men da jeg gjorde det her om dagen - kun med håndbagasje - ble jeg (lettere irritert) sendt gjennom sikkerhetskontrollen på nytt. Det kan selvfølgelig hende at hukommelsen spiller meg et puss, men da burde i alle fall muligheten være der.

Ny sikkerhetskontroll er vel hvis du kommer inn fra NON-Schengen??

Kom fra (BKK via) ARN tidligere i sommer, da var det ingen Sikk.kontroll. Rett i taxfree og gjennom forenklet toll sluse.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Jeg kom på to enkeltbilletter, en fra schengenområdet til Oslo, og en fra Oslo og videre innenlands. Kun håndbagasje, og jeg måtte gå ut gjennom bagasjeområdet og gjennom sikkerhetskontrollen på nytt.

Jeg kom på to enkeltbilletter, en fra schengenområdet til Oslo, og en fra Oslo og videre innenlands. Kun håndbagasje, og jeg måtte gå ut gjennom bagasjeområdet og gjennom sikkerhetskontrollen på nytt.
Har vel aldri vært direkte utland-innland-transfer "flyside" utenfor for konseptet "Domestic transfer"?

Har vel aldri vært direkte utland-innland-transfer "flyside" utenfor for konseptet "Domestic transfer"?

Nei, man må ha sammenhengende billett med enten SAS, Norwegian eller Widerøe i begge ender

Den "enkle" domestic transfer var alt annet enn enkel i dag. Alle passasjerer på DY7202 måtte ned å hente bagasjen og sjekke inn på nytt, med resultat lost connection og venting til 21:40 for neste ledige fly for min kjæres del. (1:30 til transfer, flyet var 10 minutter for sent inn)

Noen som kjenner til status her? Blir det snart slutt på å ekstra koronakøer?

Noen som kjenner til status her? Blir det snart slutt på å ekstra koronakøer?

Her er meldingen jeg fikk fra SAS tirsdag denne uken:

"INFORMASJON FRA SAS

Hei,

På grunn av COVID-testing av internasjonale ankomster i Oslo er det ikke mulig å bruke tjenesten "Domestic Transfer" når du skal fly videre innenriks. Du må gå ned til ankomsthallen, hente bagasjen din og tollklarere den før du fortsetter videre til innsjekkingsområde 2-3 for innlevering av bagasjen. Innsjekkingsområdet befinner seg en etasje opp fra ankomsthallen.

Takk for din forståelse.

Med vennlig hilsen SAS"

Hva og hvordan fremtiden blir vet jeg ingenting om.

FQTV

Godt jeg har fem timer på neste transfer i Oslo. Jeg forstår det, men forstår likevel ikke hvorfor man ikke kan løse dette. Å stå i de køene, er i alle fall ikke smittevennlig.

En kompis på OSL hadde hørt at den skulle gjenåpnes rundt månedsskiftet .. men det ser vel dårlig ut nå.

Men vi får håpe at det er i kjømda.

Men kor ille er det på ankomst no då? Kjem frå Vilnius på laurdag. Har godt med tid, berre ikkje gira på å stå å sulle.

Men kor ille er det på ankomst no då? Kjem frå Vilnius på laurdag. Har godt med tid, berre ikkje gira på å stå å sulle.

Etter at de sluttet med karantenekontrollene, har det vært mer eller mindre som normalt.

Kom fra Wien og skulle videre til Stavanger i dag. Rett ned i bagasjehallen, og ut og opp. Ingen køer, ingen kontroller. Fra fly til sikkerhetskontroll på 15-20 minutter.

Det vart politikontroll ved gate. Tok vel ca 20 min. Telte vel fem eller seks politifolk som sjekka pass og Koronapass.

Det sies at Domestic Transfer åpner igjen 9. november kl 0700, så da er man enda et steg nærmere en normal hverdag.

Last edited:
Back