Er den åpen i kombinasjon med det nye testregimet?
Trodde domestic transfer ordningen primært var avhengig av flyselskap, og at kanskje at enkelt halvtvilsomme avreiseland var unntatt. Men ombord på Flyr fra BLL i dag var beskjed at for dem så gjelder ikke domestic transfer fra BLL. Uvisst om det skyldes flyplassen eller flyselskapet? For ellers er jo Flyr med i domestic transfer ordningen
Jeg har hørt noe om at det også er en forutsetning at man bruker Amadeus Altea som check in/ gate system i begge ender for at man skal kunne bruke Domestic Transfer.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Flyr bruker «Ink» og ikke Amadeus, så det kan ikke stemme. Men mulig at f.eks på BLL at de bruker Amadeus og at det skaper problem med Ink som benyttes på OSL.
Det som er viktig er at «sammen» med bagasjen, at det følger en «bag-melding» som går inn i bagasjesystemet og forteller hva/hvem/hvor bagen kommer fra og hvor den skal. Har bag blitt slettet i systemet eller «BSM’n» ikke har gått inn i systemet vil bag ikke bli godtatt av DT-anlegget.
Er det noen som helst sjanse for at dette blir utvidet til andre flyplasser? Er litt håpløst at man må ut og inn igjen på f.eks. Flesland, som jo har ganske mye transfer og med DY/WF nok kommer til åha mer fra internasjonal til domestic der.
Såvidt jeg kunne se når jeg passerte slusene i går er også airBaltic med her nå?
Såvidt jeg kunne se når jeg passerte slusene i går er også airBaltic med her nå?
For å kunne benytte deg av domestic transfer må du ha bestilt en billett med Air Baltic, Atlantic Airways, Emirates, LOT Polish Airlines, Norwegian, SAS eller Widerøe.
Det kreves muligens em SAS (117-) billett hvis jeg leser dette bokstavelig. Deres var muligens utstedt av Delta?