"Enhancements" til Flying Blue.....25% kommer

Ja, hva kan man egentlig forvente?

Det jeg dog ikke skjønner er hvorfor de tradisjonelle selskapene, som i årevis har hatt bonusprogrammer, ikke bruker programmene som et større virkemiddel i konkurransen med lavprisselskapene.
 
Flying Blue har gått fort nedover etter Flying Dutchman, jeg var Plat men er nå null og niks. Fløy mye KL i forrige jobben, men fikk de helt opp i halsen. Å ikke kunne oppgradere Economy med poeng hvis man ikke har fullpris er helt håpløst, og de har jo heller ingen Eco +.

Intra-Europe "Select" er en vits, 3+3 seating og en matboks. Sure gamle nederlandske tanter trekker heller ikke opp, som tar seg til rette og baksnakker passasjerer på morsmålet. Best av alt, KL sin non-rev policy at alle seter foran i kabinen først og fremst skal fylles av ansatte, foreldre til ansatte, venner av crew, bikkja til naboen osv. Hele business forvandles til en cabin crew club og de som skal jobbe flighten er opptatt med å spøke og le med siner venner mens vi andre vrir oss og lurer på hvorfor vi ikke valgte et annet selskap. Pyton.

Eneste positive jeg kan komme på i farta er 50% saver awards, gjelder business også, med nye destinasjoner hver måned.


Sånn, det var mitt lille sure oppstøt i dag :p
 
Det er kun KLs egne ansatte, og eventuelt reisefølget som skal oppgraderes før en elite - ikke når foreldre eller andre reiser alene, meg bekjent. La oss ikke gjøre det verre enn det er. Det hele argumenteres ut i fra at de ansatte skal kjenne produktene sine, og spesielt for ansatte i ikke-flyvende posisjoner synes jeg en slik ID-policy forsåvidt maker litt sense...

Og husk at det kun er snakk om oppgraderinger ved full economy.. Det er ikke som i USA, hvor du nærmest har krav på en upgrade som elite dersom det er ledig sete foran.

At KL selger midtsetet i C derimot, er relativt forkastelig spør du meg...
 
Better learn to sing the (Flying) Blues. "KLM got my miles, da da da da, they won't let me earn, da da da da. Looking pretty darn like SAS now, da da da da, what shall I do, da da da da."
 
Det er kun KLs egne ansatte, og eventuelt reisefølget som skal oppgraderes før en elite - ikke når foreldre eller andre reiser alene, meg bekjent. La oss ikke gjøre det verre enn det er.

Mulig dette er teorien ja, hvis crew ombord hadde fulgt retningslinjer, men det er veldig variabelt etter min erfaring, har blitt bedt om å flytte på meg i businesskabinen fordi jeg hadde ledig sete ved siden av meg, og det var et oppgradet ektepar som ville sitte sammen. Oppgraderingen skjedde etter take-off, og jeg spurte om det var en ansatt. Det var det. Det er direkte frekt å la betalende pax komme i en slik ubehagelig situasjon (jeg nektet).

Og husk at det kun er snakk om oppgraderinger ved full economy.. Det er ikke som i USA, hvor du nærmest har krav på en upgrade som elite dersom det er ledig sete foran.

Igjen, sikkert hvis man leser instruksene, men det finnes maaange KL crew som gjør som pokker de vil. Spesielt irriterende er det at crew og familie om oppgraderes ombord gjerne blir bedre behandlet enn kundene.

Friends & Family upgrade bonanza er en sikker måte å devaluere produktet samt miste kunder.

PS - har du sett synet av en non-rev som får en pose full av Genever hus og/eller sprit ved ankomst? Ikke bra.
 
OK, hva som skjer etter at døren er lukket tørr jeg ikke si noe om, det har jeg aldri hatt noe å gjøre med. At man ber betalende pax flytte seg er selvsagt forkastelig.
 
Jada, jeg skal komme med kommentar. :lol: Reiser snart til NYC... Med et smil.

Først: Jeg har for lenge siden undervist i økonomi og anbefalt folk å være utro mot sin bank hvis en ikke er fornøyd med vilkårene. Det har jeg vært..

Utro har jeg også vært mot bonusprogram, og vil fortsatt.Det gjorde jeg etter for ca. 3 år siden etter 14 flotte år med EuroBonus.

Vil se an FB inntil jeg vet mer..

Men avkastningen jeg har hatt på 3.5 år har vært stor. MEN jeg allerede sett trenden her overalt.

Snart blir det beste bonusprogram for oss som kun reiser Reidar-klasse betalt av egen lomme etter norsk skatt ,er det som gir instant cash rewards !!

Programmet heter : "DROPP ALLE PROGRAM" !!

A) Blås i bonus, elite, lounge og ta det billigste som finns i øyeblikket.:rolleyes:
Har sett og tenkt på AA, Jet til USA for godt under 3.000, AY til Asia, ogvi
blåste i FB etc da min kone reiste med CX til MNL via HKG for kr. 6.800 sist
oktober.
Blåste i direkte med KL til MNL fra AMS med loungeaccess til kr. 9.800 og
25 % poeng . ( Cash reward i banken kr. 3.000 ).
poeng . Bare to-tre slike turer og en har en "bonustur" betalt med cash.
Ikke søke på vanskelig oppnåelige plasser hos bonusprogrammet.

B) Fordel nr. to er at vi vi flygærne får mulighet til å fly flere selskap som vi
ellers ikke har hatt mulighet for.:rolleyes:

USA program er ikke aktuelle. Gir de 25 % her i Europa, gir de sikkert ikke 100 % der borte.
 
Last edited:
Reidar, Reidar, Reidar...

Du er jo helt paa villspor: USA program er ikke aktuelle. Gir de 25 % her i Europa, gir de sikkert ikke 100 % der borte.

Hvorfor det? :puzzled

Du har 3 turer med CO over dammen planlagt paa vaarparten i aar. Det vil si at du kan lett oppnaa gull i aar.

CO gir 100% i alle bookingklasser dersom reisen bestilles paa www.continental.com. I tillegg faar gullmedlemmer 100% bonus, noe som er bedre enn det Flying Blues gir. Det samme gir ABSOLUTT ALLE amerikanske programmer.

Valget i mine oeyne blir derfor relativt enkelt.
 
Er det virkelig sant??? At Crew SKAL oppgraderes før en plat? Selv hvis de er på ferie sammen med husbonden sin? Det er jo helt horribelt.

Jeg er vel en av de få som synes det er helt ok at crew i uniform reiser i C-klasse istedenfor meg når de fraktes til og fra flighter. De har tross alt flere timer oppe i disse boksene enn de fleste. Men på ferie blir noe ganske annet spør du meg. Det forklarer isåfall hvorfor min bror har hat KLM plat i flere år og til dags dato aldri har blitt oppgradert, mens jeg og min skarve EBG har sett et fyldig antall. 2 ganger siste uke faktisk.
 
USA program er ikke aktuelle. Gir de 25 % her i Europa, gir de sikkert ikke 100 % der borte.
Den skjønte ikke jeg helt.

Du har 3 turer med CO over dammen planlagt paa vaarparten i aar. Det vil si at du kan lett oppnaa gull i aar
Og at du kvalifiserer til sølv allerede på transatlantic points, om ikke på annet. Med gull får du som Europa-resident tilsendt gratis medlemsskap i President's Club(det er det CO kaller loungene sine? - står litt stille for meg akkurat nå...).
 
Tommy, gir UA 100 % på 25 % SK turer.. Har selv Mileage plaus..

Nei, selvsagt ikke, men det er jo SAS sin feil ikke UA. Men UA gir 100% hos alle amerikanske partnere, samt de fleste andre Star partnere inkl. Lufthansen

Det vil ogsaa si at du med CO sitt kort snart vil oppnaa 100% hos UA og alle andre partnere. Det er da 6 Star partnere som flyr over atlanteren som gir 100% poeng
 
Er det virkelig sant??? At Crew SKAL oppgraderes før en plat?

Nei, de skal egentlig ikke det. I følge reglene skal høyeste status medlemmer / fullpris oppgraderes ved behov, men dessverre er det en del KL crew som kjører helt eget løp på dette området, hvor det etterhvert har blitt en slags sannhet fordi så mange kunder har liknende historier å fortelle på området. Gjelder ikke alle KL crew, det finnes absolutt flinke folk ombord som gjør jobben godt. Men litt for mange råtne epler har hvertfall gitt meg en dårlig bismak, og når jeg får bekreftet dette var andre kunder også levner det liten tvil.

Men broren din sin Plat oppgraderings statistikk taler jo for seg selv :exclaimation
 
Er det virkelig sant??? At Crew SKAL oppgraderes før en plat? Selv hvis de er på ferie sammen med husbonden sin? Det er jo helt horribelt.
Som vanlig i Europa, oppgraderes man kun ved overbooking bak. Det høres fryktelig rart ut hvis din bror er KL plat, og aldri har blitt oppgradert. Jeg ville faktisk tro sjansene på KL var større enn på SK...

ID-passasjerer, som er ansatte, vil bli plassert i C-klasse dersom det er fullt bak, i stedet for å oppgradere en platinumkunde. Dette gjelder kun KLMs egne ansatte (altså ikke SK-ansatte f.eks.). Hvorvidt det er "fair" kan sikkert diskuteres, men det er ikke så ofte det er en relevant problemstilling (ansatte vet som regel bedre enn å fly ID hvis det er overbooket...). Kun KLM, ikke AF eller andre med denne regelen. Det er en del av deres benefit-pakke.
 
Back
Top