"Enhancements" til Flying Blue.....25% kommer

OK, de tre turene gir 34.193 poeng. Ingen planer om flere USA eller CO i år !

Hvor står man da ?? ! Har allerede access til Presidents på de tre turene.

Men toppen av kransekaka. De tre CO får meg til å beholde FB gullet inn i 2011, uansett hva jeg gjør med FB i framtiden ! Og jeg får uansett 75 % ekstra..( Ikke 100 % selvfølgelig ).

Resten av året må vi brenne EB poeng før de går ut på dato. I tillegg LH vouchers..

Sjekk tråden på reiseforumet for noen tips om hvordan EB poeng kan brennes kjapt, alltid best tilgjengeliget på disse tilbudene den 15. hver måned når de slippes.

Ang. Presidents Club må jeg si dette er den beste loungen jeg har vært i av amerikanske innenriks lounger, forstår godt hvorfor Tommy har medlemskap der.

Enig med deg om poeng. Hadde det passet hadde vi dratt til Madeira. Planen er å benytte disse 15. i hver mnd fra midten av sommeren.

President er meget bra. Kan kun sammenligne med NW sine i LAX,SEA,PDX og HNL. Men President i HNL er stusselig og vil ta NW sin neste gang der.

OK, de tre turene gir 34.193 poeng. Ingen planer om flere USA eller CO i år !

Hvor står man da ?? ! Har allerede access til Presidents på de tre turene.

Men toppen av kransekaka. De tre CO får meg til å beholde FB gullet inn i 2011, uansett hva jeg gjør med FB i framtiden ! Og jeg får uansett 75 % ekstra..( Ikke 100 % selvfølgelig ).

Resten av året må vi brenne EB poeng før de går ut på dato. I tillegg LH vouchers..

Da blir det CO soelv paa deg. Eller du faar sette opp dampen litt og ta en tur til LA saa er gull i boks

Et problem jeg opplever med Flying Blue er at det veldig oft er et teknisk problem når jeg forsøker å bestille en "promo award", etter at man har fått opp antall nødvendige poeng for hver avgang.

Reidar, Reidar, Reidar...

Du er jo helt paa villspor: USA program er ikke aktuelle. Gir de 25 % her i Europa, gir de sikkert ikke 100 % der borte.

Hvorfor det? :puzzled

Det må understrekes at USA-programmene som regel er meningsløse hvis man er basert i Europa og stort sett reiser med SAS. Selv om de gir 100 prosent på amerikanske selskaper, får man fortsatt bare 25 prosent her. Og da er faktisk SAS EuroBonus ikke så verst ettersom de baserer seg på poeng og ikke miles.

Last edited:
Jeg var overhodet ikke imponert over det jeg leste/saa paa bildene.

Helt klart ikke den skarpeste kniven i skuffa. Blaaste alle poengene sine paa en tur som gikk ingensteds

Er enig i din vurdering der. Han var jo totalt ukritisk. Spør du meg, må jo noe være galt når man aktivt velger å bruke nyttårsaften til å sitte i en flystol.

Men UA gir 100% hos alle amerikanske partnere, samt de fleste andre Star partnere inkl. Lufthansen

På reiser innen Europa får du ikke noen UA-poeng når du reiser med Lufthansa og klassene E, L, T og U. Og veldig mange av Economy-billettene er i disse klassene.

Som vanlig i Europa, oppgraderes man kun ved overbooking bak. Det høres fryktelig rart ut hvis din bror er KL plat, og aldri har blitt oppgradert. Jeg ville faktisk tro sjansene på KL var større enn på SK...

ID-passasjerer, som er ansatte, vil bli plassert i C-klasse dersom det er fullt bak, i stedet for å oppgradere en platinumkunde. Dette gjelder kun KLMs egne ansatte (altså ikke SK-ansatte f.eks.). Hvorvidt det er "fair" kan sikkert diskuteres, men det er ikke så ofte det er en relevant problemstilling (ansatte vet som regel bedre enn å fly ID hvis det er overbooket...). Kun KLM, ikke AF eller andre med denne regelen. Det er en del av deres benefit-pakke.

Det er ingen pakke, men heller snakk om å unngå masse ekstra arbeid på gate. Raskere å fylle ledige seter i C med ID helt på slutten av boarding enn å lete etter pax som skal oppgraderes men som samtidig reiser sammen med andre, men som ikke får sitte sammen, setebytter etc etc.... og det gjelder alle ID men selvfølgelig kommer KLM ansatte først fordi de har høyest pri på eget selskap. Jeg har nå opplevd upgrade av staff ombord på veldig mange selskap...ikke noe spes for KLM tror jeg...Ofte har man ikke oversikt på gaten før helt på slutten når man får oversikt på no-show etc. Derfor blir ID gjerne plassert forran, hvis det er det eneste stedet med ledige seter...

Det er ingen pakke, men heller snakk om å unngå masse ekstra arbeid på gate. Raskere å fylle ledige seter i C med ID helt på slutten av boarding enn å lete etter pax som skal oppgraderes men som samtidig reiser sammen med andre, men som ikke får sitte sammen, setebytter etc etc.... og det gjelder alle ID men selvfølgelig kommer KLM ansatte først fordi de har høyest pri på eget selskap. Jeg har nå opplevd upgrade av staff ombord på veldig mange selskap...ikke noe spes for KLM tror jeg...Ofte har man ikke oversikt på gaten før helt på slutten når man får oversikt på no-show etc. Derfor blir ID gjerne plassert forran, hvis det er det eneste stedet med ledige seter...

Den forklaringen kjøper jeg strengt tatt... Men det er kjipt allikevel...

he he.. ja, ekstraarbeide for aa soerge for at de beste kundene faar en hyggelig overraskelse, det kan vi ikke ha noe av. :rolleyes: Dette er jo jobben til de som bemanner gaten hver eneste dag. Dersom andre selskaper klarer aa holde tunga rett i munnen, boer jo ogsaa KLM og deres handlingagenter klare det samme.

he he.. ja, ekstraarbeide for aa soerge for at de beste kundene faar en hyggelig overraskelse, det kan vi ikke ha noe av. :rolleyes: Dette er jo jobben til de som bemanner gaten hver eneste dag. Dersom andre selskaper klarer aa holde tunga rett i munnen, boer jo ogsaa KLM og deres handlingagenter klare det samme.

Nå er det nevnt tidligere at det er så fælt med 3+3 på Europe Select, så hvis den hyggelige overraskelsen er å havne på et midtsete, for det er gjerne det som er igjen, etter å ha hatt et midtgangsete i economy, så tror jeg endel "gode kunder" synes orginalsetet er helt OK. Og for all del, alle andre selskap oppgraderer økonomipax en god stund før boarding, slik at ID pax kan sitte bak...Vel og merke de som klarer å holde tunga rett i munnen.....

På SAS oppgraderes *G før ID. Oppgraderte ID pax blir det normalt ikke bestilt ekstra catering for med mindre man må ha ytterligere catering uansett. Man bruker ID pax som en buffer.

Back