Som student så er heldigvis ikke flytoget så gæli priset. 90 kr en vei.
My point excatly..
-"Ja men, det er vel lokaltog?"
-"Det går rett til Gardermoen, og er like raskt som flytoget"
Det var godt han ikke stod ytterst på platformkanten, for ellers kunne haka hans blitt overkjørt av et tog.
Ikke veldig imponert. Det er 2 nye tidlige morgenavganger på hverdager og bedre kapasitet på flere tog. Vy har fortsatt 2 store utfordringer med rutene:Litt styrking av togtilbudet til/fra OSL og Torp, dvs. noen flere avganger og seter hos VY
https://www.vy.no/vygruppen/presse-.../vy-styrker-togtilbudet-til-gardemoen-og-torp
Ikke veldig imponert. Det er 2 nye tidlige morgenavganger på hverdager og bedre kapasitet på flere tog. Vy har fortsatt 2 store utfordringer med rutene:
-man risikerer å vente opptil 30 minutter på neste tog selv i rushtid.
-det er ingen fly fra OSL til Oslo etter midnatt. Opplevde det selv sist igår. Flytoget hadde 2 avganger de telte ned til mens VY ikke hadde tog før neste morgen.
Det er neppe kapasitetsproblemer på Oslo S etter midnatt. Klarer de holde vedlikeholdsarbeidere unna sporene for 3 flytog fra OSL med avgang etter midnatt så klarer de det også for et par Vy-tog.Utfordringen er at det er vanskelig å gjøre så mye med akkurat disse punktene på kort sikt. Kort sagt er kapasiteten inn til Oslo S på dagtid tilnærmet sprengt. Og Flytoget løser jo egentlig frekvensutfordringen derfra, selv om du ikke liker bruke de.
Man kan sikkert pushe noen senere tog, men samtidig er natten eneste åpne periode for vedlikehold i løpet av døgnet.
Vy-togene er jo ikke der primært for OsloS-OSL-reisende så ikke overraskende at de ikke prioriterer det.Det er neppe kapasitetsproblemer på Oslo S etter midnatt. Klarer de holde vedlikeholdsarbeidere unna sporene for 3 flytog fra OSL med avgang etter midnatt så klarer de det også for et par Vy-tog.
Flytoget vil i sommer tilby avganger på natten. Perioden 27 juni til 13 august
Tog fra OSL til Oslo S:
01:10, 01:20, 02:20, 02:40
Tog fra OSL til Drammen
04:50, 05:10
Går vel bare til Oslo S og videre med buss.
Er vel kun lokaltog-strekket som er stengt mellom Sandvika og Asker, alt annet burde gå som jeg kan se?
På nettsiden til flytoget står det at det er buss videre til Drammen på disse nattavgangene.
Strekningen nord for OSL stenges ifm. utbygging til dobbeltspor fra 9. august til 4. september.
Påvirker i utgangspunktet ikke trafikken til/fra OSL, men Vy velger å snu R10 (Drammen-Lillehammer) på Lillestrøm, så da er Vy redusert fra tre til to tog i timen.
![]()
Gud hjelpe meg. Har fått min dose kanselleringer og snag nå. Jeg har så klart booket tog til Røros for familien midt i den stengingen der.
AAAAAAAASRGH. BARE... AAAAAAARGGGJHHHHH!!!!!!
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.