Endring av retur.

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Reiser hjem via AMS (siste fly) på torsdag. Skal egentlig bare hjem å snu i døra for å reise videre til Sørlandet på fredag morgen. Så har jeg tenkt på et scenario. Det vil si to scenarioer.

1) Vil det koste mye og eventuelt booke om min billett til AMS-KRS. Reisefølget skal uansett hjem til SVG så hun kan beholde sin billett. Har kun økonomi billett bestilt via Expedia.no og jeg tviler på at den er særlig fleksibel i utgangspunket.

2) Sett at min connection ryker (reiser med OK fra PRG med en transfer tid på ca 2:15 så det skal etter all sannsynlighet gå greit) kan jeg eventuelt be flyselskapet booke meg på en flight til KRS uten at det vil føre til ekstra kostnader for meg? Jeg har jo en "viktig avtale" på Sørlandet.

Jeg bare lurer?
 
Saiko! WIAS skulle ha 5 884,00 NOK for en enveis billett med KL1211 på torsdags kveld. Samme prisen for KL1209 påfølgende morgen. Det blir ihvertfall ikke aktuelt i det hele tatt. Betaler ikke en halv fot for å fly Fokker 70/100 selv om de ikke står i loggen min enda.
 
Det var vel KL som skulle ha det pengene, ikke WIAS ;)

KL er dyre på enveis-billetter, kan være billigere med t/r over-helgen-billett og kaste returen.
 
Enveis er dyrt ja.

Dersom connection ryker burde det dog ikke være noe problem å bli booket om direkte til KRS.
 
KL er dyre på enveis-billetter, kan være billigere med t/r over-helgen-billett og kaste returen.

Ok. Stresser ikke mer med det. Kommer til å få en ok natt søvn før avreise Fredag uansett.

Dersom connection ryker burde det dog ikke være noe problem å bli booket om direkte til KRS.

Ok. Satser selvfølgelig på at reisen går uten problemer. Men skulle det dukke opp problemer sier ihvertfall ikke jeg nei takk til omveier eller snarveier.
 
Kan være billigere med t/r over-helgen-billett og kaste returen.

Denne fikk meg til å tenke på en ting til. Hva gjør egentlig flyselskapene i praksis når det er "no show"? Hvis passasjeren ikke dukker opp med vilje....
 
Denne fikk meg til å tenke på en ting til. Hva gjør egentlig flyselskapene i praksis når det er "no show"? Hvis passasjeren ikke dukker opp med vilje....

Hva kan de gjøre...? De reiser uten deg, and that's it. Noen truer med å belaste deg for en-veisbillett, men jeg tror de kommer til kort med det her på berget for et engangstilfelle.
 
Det var vel KL som skulle ha det pengene, ikke WIAS ;)

KL er dyre på enveis-billetter, kan være billigere med t/r over-helgen-billett og kaste returen.

Kom til å tenke på en ting. Hva om jeg kjøper t/r bilett men unnlater å møte opp på utreise. Slettes returreisen automatisk da. Eller kan jeg møte opp på returreisen?
 
Kom til å tenke på en ting. Hva om jeg kjøper t/r bilett men unnlater å møte opp på utreise. Slettes returreisen automatisk da. Eller kan jeg møte opp på returreisen?

Alle etterfølgende segmenter etter no-show slettes normalt med mindre du tar kontakt med selskapet på forhånd.
 
Saiko! WIAS skulle ha 5 884,00 NOK for en enveis billett med KL1211 på torsdags kveld. Samme prisen for KL1209 påfølgende morgen. Det blir ihvertfall ikke aktuelt i det hele tatt. Betaler ikke en halv fot for å fly Fokker 70/100 selv om de ikke står i loggen min enda.

Fløy KLM sin Fokker 100 for ca en mnd siden, og det var en meget hyggelig overraskelse. Benplassen var enorm, selv langt bak. Støynivået var helt greit, og det oppførte seg nydelig i luften. Har ingen betenkligheter med å fly med den flytypen flere ganger. I allefall ikke med KLM som oppratør av flyet.
 
Back
Top