• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Endelig...

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Endelig blir det Southwest på meg. Håper på en flight full av sang og godt humør fra crewts side... Southwest skal bare ha NOK 1.100 for to personer fra Chicago til Boston - der United skulle ha NOK 2.800 og Midwest skulle ha NOK 4930.

Jippi... gi meg peanøtter, winglets og skinnseter...

Replying to Topic 'Endelig...'

En vei - totalt for 2 stykker. Utrolig billig eller "FUN" som Southwest kaller prisene...

Utrolig hvor bra dette er så lenge det skjer i USA.
I Norge ville du vel ikke ha valgt dette fordi det ikke var SAS...eller?

Why?

Haloween er over...Du må ikke se så mange spøkelser... Hva Southwest som er et selskap alle flyfreaks har et forhold til har med mitt positive syn på SAS å gjøre...ja det kan bare du se!

Setter bare fingeren på at du mener prisene i Norge er for lave, at Norwegian som har har noenlunde samme "opplegg" som Southwest ikke er et alternativ for deg uansett....ble bare litt overrasket over at du endret mening med en gang du kom over dammen. Men trykket kanskje på et ømt punkt. Halloween er over på Majorstua ialle fall.:)

Ooops. Du glemte en viktig ting... Southwest tjener penger...og har alltid gjort det. Norwegian trenger å tjene penger men har aldri gjort det. Jeg ønsker Norwegian en laang fremtid...men det gjør de ikke med dagens priser. Vanskelig? Ikke på denne siden av Majorstuen i allefall...

Så du velger altså bort Norwegian fordi dem ikke tjener penger, og aldri har gjort det. Hmmmm skremmende holdninger synes jeg.
Dette må være ukens dårligste forklaring.

Du får sikkert lov til å betale mer enn billigste pris om du vil til Norwegian, om du vil støtte dem slik de kan tjene penger.
:)

Er ike meningen å ta vekk gleden til deg ve då fly Southwest, som sikkert mange andre også har lyst til å fly. Pongterte bare det faktum at du synes Southwest er bra og billig, men når der snakk om noenlunde det samme i gamlelandet er det ikke særlig bra.

Velger ikke bort Norwegian på grunn av prisen...men av blant annet av plass hensyn og ikke minst antall avganger. Southwest er et ikon i flybransjen...mye mer enn bare alve priser.

Min skepsis til Norwegian går mer på prisnivået de har lagt seg på i dagens marked.

Det de har klart til nå er imponerende...og jeg håper absolutt de klarer seg. Men at de ikke er et alternativ for meg i jobbsammenheng kan vel neppe sammenlignes med en enkelt strekning i USA hvor målene er: Pris (det er privat - og vi er to som skal være på ferie i to uker), nytt selskap og gjerne mellomlanding... Her fikk jeg to ut av tre...

Men den dagen SAS flyr innenriks i USA - skal jeg love deg at jeg bruker de også der...:spin:

Originally posted by EB

Velger ikke bort Norwegian på grunn av prisen...men av blant annet av plass hensyn og ikke minst antall avganger. Southwest er et ikon i flybransjen...mye mer enn bare alve priser.

Min skepsis til Norwegian går mer på prisnivået de har lagt seg på i dagens marked.

Det de har klart til nå er imponerende...og jeg håper absolutt de klarer seg. Men at de ikke er et alternativ for meg i jobbsammenheng kan vel neppe sammenlignes med en enkelt strekning i USA hvor målene er: Pris (det er privat - og vi er to som skal være på ferie i to uker), nytt selskap og gjerne mellomlanding... Her fikk jeg to ut av tre...

Men den dagen SAS flyr innenriks i USA - skal jeg love deg at jeg bruker de også der...:spin:

Så på dine ferie/fritidsturer i Norge så må jo Norwegian være ditt foretrukne selskap etter hva jeg kan lese av dine kriterier. Velkommen ombord:)

Gi meg litt mer benplass...så kommer jeg gjerne ombord!

Regner med at dette jevner seg ut nå som SAS/Braathens setter inn flere seter i sine fly også.:)

Vil anta at 179 seter i SAS sine B737-800 er like trangt som hos Norwegian

Mulig... Men faktisk opplevde jeg Norwegian som trangere enn Britannia. Jeg satt på rad to eller tre på DY - som kanskje er trangere enn andre rader?

Like god plass over hele fjøla i Norwegian tror jeg....bortsett fra emergency da. Men da hadde kanskej SAS bedre benplass ombors hos seg og da virket sikkert DY langt trangere

SAS er vel et av få selskap som IKKE har bedre plass ved nødutgang?

Originally posted by EB

SAS er vel et av få selskap som IKKE har bedre plass ved nødutgang?

Hørtes jo rart ut. Alle de gangene jeg har flydd med Braathens og SAS har da avstanden mellom setene vært større ved utgangene over vingene

Mulig litt større...men andre selskap har ofte MYE større avstand...

Min oppfatning er ihvertfall at Norwegian er betydelig trangere enn SAS' -800, selv om det visstnok ikke er tilfelle! Jeg er bare 178cm, men ender alikevel opp med knærne mot underkanten av bordet når det er slått sammen. Kan ikke huske å ha oppledv dette hos SAS, men så pleier jeg da også å sitte ved nødutgangene. (Men ikke alltid)
Synes også at Sterling med 30" pitch hadde merkbart bedre plass enn Norwegian med 29" Sterling har 189 seter i sine -800, at det er trangt hos SAS med 179 skyldes Eurodassen og muligens større galley. Men jeg mener nå uansett at det også er bedre benplass på SAS enn NB.

Originally posted by LCH

Min oppfatning er ihvertfall at Norwegian er betydelig trangere enn SAS' -800, selv om det visstnok ikke er tilfelle! Jeg er bare 178cm, men ender alikevel opp med knærne mot underkanten av bordet når det er slått sammen. Kan ikke huske å ha oppledv dette hos SAS, men så pleier jeg da også å sitte ved nødutgangene.

Ikke så rart du føler du har bedre plass hos SAS da!

Mitt poeng også... Det er en forskjell. Har aldri "sittet fast" på noen seterad hos SAS...(...eller Braathens for den saks skyld!)

Back