Endelig wifi på Flytoget

Farmer

ScanFlyer Crusty
Endelig wifi på Flytoget

Oppdaget nå nettopp at Flytoget kjører test av wifi. Fungerte utmerket hele veien fra OSL. Et meget bra tiltak!:cool:

Re: Endelig wifi på Flytoget

Absolutt godt tiltak!! Noen idé om det skal tilbys gratis - jeg vil anta betalingsviljen ikke er spesielt høy for 19 minutter internett der (nordmenn/norske abonnement) har forholdsvis grei 3G-dekning ihvertfall deler av turen?

Fint for oss med utenlandske abonnoment ... De som skal mot Asker/Drammen sitter ombord litt lenger, men håper at de gjør dette gratis ...

De reklamerte jo med at "Det eneste du rekker er flyet!"

Får man gjort så mye matnyttig på 20 minutter bortsett fra å sjekke Facebook?

Absolutt godt tiltak!! Noen idé om det skal tilbys gratis - jeg vil anta betalingsviljen ikke er spesielt høy for 19 minutter internett der (nordmenn/norske abonnement) har forholdsvis grei 3G-dekning ihvertfall deler av turen?

Nja, det er mye treg Edge på turen OSL-Oslo S:rolleyes:

De reklamerte jo med at "Det eneste du rekker er flyet!"

Får man gjort så mye matnyttig på 20 minutter bortsett fra å sjekke Facebook?

En aldri så liten oppdatering av musikklisten før man boarder et fly uten nett* et par timer er jo heller ikke så dumt da.
En generell liten oppdatering på div. tror jeg egentlig de fleste vil sette pris på - og ikke minst det at man bare har et nett tilgjengelig (spesielt hvis det er gratis).
Selv om man ikke nødvendigvis vil benytte seg av nettet, går vel dette på kvalitet (noe jeg har et inntrykk av at Flytoget legger stor vekt på).

Nja, det er mye treg Edge på turen OSL-Oslo S:rolleyes:

Forsåvidt, men det pleier å virke greit for bruk på mobil ihvertfall for meg? Kjører Telenor og har igrunnen bare trøbbel i selve Romeriksporten. (Selvom jeg ikke akkurat holder fri datatrafikk på et norsk abonnement jeg bruker et par-tre dager i måneden, og forsøker å moderere meg når jeg er i Norge)

Forsåvidt, men det pleier å virke greit for bruk på mobil ihvertfall for meg? Kjører Telenor og har igrunnen bare trøbbel i selve Romeriksporten. (Selvom jeg ikke akkurat holder fri datatrafikk på et norsk abonnement jeg bruker et par-tre dager i måneden, og forsøker å moderere meg når jeg er i Norge)

Jeg bruker netcom sitt nett, og er ikke spesielt fornøyd med dekningen langs flytog-traseen. Faller ut et par steder mellom OSL og Lillestrøm, og i Romeriksporten er nettet fraværende.
Internett ombord blir bra, enten som jobb eller tidsfordriv (selv om jeg kun tar toget fra Oslo S, evt Nationaltheateret.)
På OSL er heldigvis dekning og hastighet bra.

Flytoget er jo stadig i utvikling, selvom jeg mener de leverer et veldig bra produkt fra før. Men nå kommer jo strømuttak til alle plasser, og i tillegg wifi - noe jeg faktisk ikke visste skulle komme.

Hurra for Flytoget!

De burde ikke være dårligere enn NSB som også har gratis internett. Men kvaliteten er elendig.

Ikke noe Wifi på mine 2 turer med Flytoget idag, så var stort sett prisgitt et meget tregt Edge-nett

Oppdaget nå nettopp at Flytoget kjører test av wifi. Fungerte utmerket hele veien fra OSL. Et meget bra tiltak!:cool:

Jeg skjønner ikke dette. I min jobb har jeg høyt krav om tilgjengelighet og det er greit. Er man i min stilling så har man akseptert det. Derfor har jeg alltid satt pris på disse utilgjengelige sonene som fly og tog. Det er fantastisk å kunne melde seg av i 10 - 12 timer av gangen... Jeg gleder med til neste gang jeg flyr BRU-MAA med Jet Airways - sannsynligvis en av de beste C-klassene i verden (og nei, jeg kommer ikke til å skrive trip report - så ikke spør). Da er det meg, ei bok, en iPod og mye zzzzzzzzzz.

Telenor holder på å bygge ut full 3G dekning på HELE strekningen Asker-OSL (inkl. tuneller!) Om noe av dette blir 3G 900 Mhz, eller om alt er 3G 2100 Mhz er jeg ikke sikker på.

Greit å ikke bruke mobildata når man skal sjekke nyheter på internett til/fra OSL. Går utifra at det er gratis. Få som er villige for tregt internett i 20 min.

Var ikke noe Wifi på flytoget (25. Mars) da undertegnede tok det.

Jeg har tatt flytoget en del ganger de siste ukene, og ingen av disse togsettene hadde Wifi.

Tatt flytoget tur/retur det siste døgnet - ingen togsett med hverken internett eller strøm.

Kan også hende det har med oppgraderingen å gjøre. Flytoget sender for tiden togsett på rundgang til Danmark for oppgradering av seter, dørlister etc.

Så WiFi er nok installert på de togsettene som har vært på besøk i DK... Går jeg ut i fra.

Kan også hende det har med oppgraderingen å gjøre. Flytoget sender for tiden togsett på rundgang til Danmark for oppgradering av seter, dørlister etc.

Så WiFi er nok installert på de togsettene som har vært på besøk i DK... Går jeg ut i fra.

Riktig - for ikke så lenge siden satt jeg på med et Flytog hvor det var strømuttak i veggene og nye trekk på setene. Noe wifi merket jeg ikke, men det kan vel godt være at det var tilgjengelig likevel...

Back