Endelig søndag!

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem
Endelig søndag!

God morgen fra kjøkkenbordet på Ris. Det blir sen frokost på Vangen skistue når de åpner klokken 10:00…men noen kopper kaffe, forum og nyheter rekker man jo her hjemme først. I kveld skal kofferten pakkes før morgendagens tur med de grønne. Nyt søndagen!

Re: Endelig søndag!

God morgen fra Lillestrøm! [emoji4]

Straks frokost og kaffe før søndagstur nummer en går til Oslo.
Søndagstur to blir til Kjeller flyplass for en svingom opp i lufta! [emoji4]
Ha en super søndag folkens!

PS Flott solnedgang i går! 20230506_215626.jpg

Sent fra min SM-G998B via Tapatalk

God morgen fra Hvalstad. Ser ut som det trengs solkrem under dagens arbeid i hagen og terrassen. Men i rute for å starte grillsesongen i ettermiddag. Etter en eller annen semi-long rusk i maskineriet, vurderer jeg ta sjansen på en rolig løpeøkt i kveld. Ha en fin dag

God morgen fra Kongsberg

Strålende vær her i dag også. I går fikk jeg salet opp sykkelen og tatt meg en sykkeltur for første gang på snart 2 år. Det ble en liten rolig runde på 17 km. Det må nok trenes litt i dag også, men jeg har ikke bestemt meg for om det blir en tur på fjellet eller om sykkelskoene skal finnes frem i dag også.

Ellers må jeg forberede en muntlig eksamen til uken for studentene mine. De er litt smånervøse før muntlig matematikk, men jeg tenker det skal gå fint. Det er en flink gjeng dette.

I kveld blir det nok å tilbringe tiden foran fjernsynet. Det er både fotball, formel 1 og golf å se på i kveld.

God morgen fra Oslo Øst. Her er formen fin ettersom man droppet gårsdagens Tom Waits løp som satte et visst preg på nabolaget. I dag skal man tilbake til gamle trakter på Kongsberg i en konfirmasjon. Men først skal det mekkes frokost. Fotballen ble unnagjort i går, med ett kjipt resultat (Leeds) og en kanonkamp på Lerkendal[emoji3] Formel 1 fra Miami skal også sees, en meget interessant startoppstilling bør føre til et morsomt løp. I morgen skal det flys litt, messebesøk i Düsseldorf og SAS står for transporten. Ha en strålende søndag i solen!

God morgen fra Knausen. Copy/paste frokost fra i går og resten av dagen blir bruning i hagen etterfulgt av eisbein og La La Land.

Endelig søndag!

God dag fra 1C på Vy sin dobbeldekkee. Elite Park Avenue i Gøteborg leverte, og det gjorde bandet også. Både på scenen, og i resepsjonen etterpå når man «tilfeldigvis» satt der da de kom tilbake.

Settlisten var også endret littegrann, og det klagde jeg ikke på!

Ha en god en :)

20c2c2eec1dab808ea295fe50275704c.jpg

3a41a6577f5da1828087683ffe5c7678.jpg

God "morgen" fra Lillestrøm. Ingenting er som å være hjemme og bare slappe av i køya, med kaffe og mobil.

Men nå får jeg komme meg ut i butikken og hente inn en pakke bacon. Ingen store planer utover å ta en kaffe med en kompis og kanskje gå en tur.

Schnakkes

God søndag fra Oslos østkant. Snart venter en kveldsvakt på sykehuset oppi høgget her. Helga eller har vært meget fuktig med enda en tur til København med DFDS, ja jeg fikk nemlig fatt i et gavekort også hadde jeg ikke store planer for helga. Ankom Oslo til og med en halvtimes tid før rutetabellen i dag morres, noe som vel kanskje var for å gjøre opp over en times forsinkelse på vei ned.
Uansett ikke noe politi og toll å se i terminalen til min store overraskelse, så det gikk svært smidig å komme seg av i dag morres.
Mye vind ved Fredrikshavn gjorde at anløpet der ble forsinka på veien ned. Men det var likevel ikke så mye sjø at det gjorde noe. Likevel irriterende å miste den timen i Køben. Ellers har nok DFDS sine båter behov for litt ansiktsløfting mener jeg.

Ohwa.. godt å komme hjem. Komfortabelt med 8A på en 330 og 3A på en 319, begge på skarp rute. Og når jeg tenker meg om, alle 8 flightene på denne turen gikk problemfritt. Når skjedde det sist?

Stor glede da jeg kom hjem i kveldsmørket, selv kona trakk på smilebåndet. Såvidt. ;) Guttungen gjorde et forsøk på å klippe gresset. Det var først da det ble lyst at jeg så …. Velvel, la oss bare si at jeg nok må ut med en liten fixetur ..

Men nå må vi avgårde og hente en valp …. :)

God efta fra Lillestrøm. :)

Det var skikkelig utrolig gøy å fly med en T-6 Harvard. LN-TEX fra 1944. Norwegian Spitfire Foundation opererer denne maskinen og opplegget og tur kan anbefales!
Piloten er svært dyktig og hyggelig. [emoji106]
Google gjerne mer om denne maskinen! [emoji4]

Turen gikk fra Kjeller til Kjeller. En runde over Oslo, Oslofjorden indre, og Asker, Fornebu. En del av veien fikk jeg prøve å styre flyet. Svingte litt og prøvde å fly der piloten bestemte. Fikk litt taket på det men imponerte nok ikke helt... [emoji6]
Flyet har fløyet for diverse luftforsvar i forskjellige land. Det er vel det eneste flyet jeg har vært med som har båret våpen tidligere. Utrolig gøy å ha prøvd T-6 Harvard. Det er en egen lyd og lukt i gamle maskiner.

God kveld folkens!20230507_135001.jpg20230507_143506.jpg20230507_143624.jpg20230507_143944.jpg20230507_144022.jpg20230507_144801.jpg20230507_145027.jpg20230507_150234.jpg

God efta fra Lillestrøm. :)

Det var skikkelig utrolig gøy å fly med en T-6 Harvard. LN-TEX fra 1944. Norwegian Spitfire Foundation opererer denne maskinen og opplegget og tur kan anbefales!
Piloten er svært dyktig og hyggelig. [emoji106]
Google gjerne mer om denne maskinen! [emoji4]

Landet du rett før kl 17? I så fall så jeg deg lande

Landet du rett før kl 17? I så fall så jeg deg lande
Heisann, nei landet rett etter 1530. Hørte LN-TEX var på tur etterpå også ja. Det var en skikkelig kul tur! Prøv! Bruk nærflyplassen vår! ;) En utrolig hyggelig og flink pilot, cockpit er noe eget... :)

Hva er timeprisen ?

Hilsen "En pensjonert hobbyflyger"^_^

Back