God dag fra Oslo, egentlig fryktelig digg å komme hjem etter mange dager med en madrass på gulvet overnatting. Valdresekspressen fungerte den, frykta litt kø og sånt ved Hønefoss og over Sollihøgda, men det var det faktisk ikke. Endte opp med at jeg kjøpte vanlig billett da jeg ikke fant ut av om skjøting og sånt var lov. Betalte nå overpris for det (Norway har jo dynamisk prising som flyselskapene har, noe jeg egentlig synes er en uting for buss og tog når man stort sett er vant med at billetten koster det og det mellom to stopp).
Ikke er Norway Bussekspress særskilt billige heller selv om man hitter på en billigere avgang, ikke rart folk velger bilen her til lands. Skal kollektivtransport være attraktivt å bruke over lenger distanse må det være klart billigere enn å kjøre, hvilket det slettes ikke er i dag. Du får meg ikke tro at de 4-5-600 kronene en bussbillett Oslo Beitostølen koster er billigere enn å kjøre enn elbil. Så koster det jo selvsagt å kjøpe en bil og alt det der, but still for en familie så er valget nok ganske lett. Her har jo tyskerne skjønt noe - for der koster billetten suksessivt mindre pr person om man reiser en gruppe sammen, iallefall på lokal transport internt i delstatene.