Mandag og stille før stormen

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date

EB

ScanFlyer Inventory
Medlem

God morgen fra kjøkkenbordet hjemme på Ris. Blåser litt men ennå ikke regn ute…men det kommer vel i bøtter og spann i løpet av dagen. Her skal det uansett hjemmekontoreres og da er det absolutt hyggelig med fyr på peisen når jeg har teamsmøter. Kofferten skal pakkes før morgendagens to flyvninger…hvor av det ene med nytt selskap. Hold deg tørr:-)

God morgen fra Provence. Her kan jeg selv velge når jeg ikke lenger vil holde meg tørr. Kanskje allerede snart? Ha en fin dag

f9aad20cb64805cd7118b5b9a6f4ab00.jpg

Last edited:
Re: Mandag og stille før stormen

Morn fra Tønsberg. Det regner og man er hjemme med minstemann for å ta knekken på div nye barnehage-bugs.

God morgen fra bortekontoret.. Nesten litt blåmandag i dag med litt dårlig søvn og ganske så oktober-steming ute. Da er det bare å snuse på turer og ruge på de bookingene som smiler i SAS appen. 1 AGP og 2 MIA hjelper litt.

Og så kan man jo også brette opp ermene og få gjort litt butikk da.

Grmf fra Lommedalen. For en halv time siden hadde regnværet tatt en liten pause, men nå regner det bittelitt. Det blir nok mest indretjeneste i dag, kombinert med turer ut for å holde oversikt over eiendommen. Regnvannet går normalt nedover den kommunale veien, så inn i vår vei, som den bare krysser for å gå ned i grøfta og gå langsmed asfalten til den går inn over naboens gårdsplass, krysser den og dumper ned inntil vår garasje. Nabohuset har nå stått ubebodd en måneds tid, etter at forrige leietager ble sagt opp. Det er grunnen til at jeg oppdaget dette. Vannet hadde gravd en grøft i grusen og gårdsplassen var ikke full av biler. Kl18 er det visning der så vi tenkte vi skulle ta en tur for å se hvordan det ser ut innvendig.
Ha en tør og trygg dag alle sammen

God morgen fra Gaustad. Her har jeg levert Storsmurfen hos tantebarn som skal passes, og det beste av alt er at jeg får lov å hente dem til lunch. Tantebarn og Smurf er BEST.

Ha en like fin

God morgen fra Playa del Cura på Gran Canaria.

Et par dager igjen med sol og varme før man setter snuten tilbake til gamlelandet. Rekker akkurat ikke å stifte bekjentskap med Hans, men sist jeg sjekket her så var det ingen som var spesielt lei seg av den grunn [emoji14]

Bading, lunsj, bading, pause, bading og middag står på programmet - sånn omtrentlig.

God formiddag. Har startet arbeidshøsten mykt med godkjenning av diverse reiseregninger og timeføringer. Kan fastslå at sas sine priser til Tokyo i business fremstår som brannsalg sammenlignet med mye annet om dagen.

Siden kontoret ble flyttet hjem i dag er det vel snart på tide med en joggetur om vi finner en luke mellom bygene (mulig bygene har godt over til sammenhengende…) mye tyder på at vi onsdag morgen har fått testet om huset fortsatt er tett.

God morgen. To våte uker på fjellet ble avsluttet med begynnende ekstremvær. SJ Nord måtte innstille toget fra Otta og «ingen erstatningstrafikk er mulig å sette opp». Billettene refunderes dog. Reisen ble derfor skyss til Lillehammer, buss for tog til Hamar og nå sitter vi på Vys tog til Gardermoen. Flyving til Kjevik og Dyreparken står for tur og det blir forhåpentligvis litt mindre regn der.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Last edited:

Vi har kanskje ikke journalister som lener seg mot vinden, slik de har i USA. Men vi har Sirkus Arnardo! De er beredt. Først og fremst fordi regn ikke var et problem for et sirkus. Men det hang man seg ikke opp i. :)

9ce84ebc2338d646e873a8530a709e12.jpg

Og på Dokka har en vei rast ut. Riktignok skjedde det den 25 juli, så gjenoppbygging er i god gang. :)

Last edited:

Til tider er det mere futt i min ektemann som også heter noe med HANS enn det vi (ikke) har opplevd her i dag. Makan til krisemaksimering…

Det er relativt rolig i Kongsberg også. Det har jo regnet godt i dag men på ingen måte noe ekstremt. Dette minner mer om en god høstdag i Bergen enn ekstremvær her vi bor. Men jeg ser jo at det andre som er mye hardere rammet enn oss.

1 fyr er evakuert på Nannestad og Foodora har stor pågang i Hamar.

Til tider er det mere futt i min ektemann som også heter noe med HANS enn det vi (ikke) har opplevd her i dag. Makan til krisemaksimering…

Mener du det samme noen timer senere?

Kontekst: Mange toglinjer stengt, inkl Gardermobanen. Veier oversvømt/ødelagt på Hadeland. Og har sett bilder av en delvis oversvømt t-banestasjon i Oslo.

1691431304-276264-metro.png

Last edited:

Vi er fortsatt forskånet for det værste….og har ingen ting å klage over i forhold til de som virkelig er rammet.

Ser nå at det har vært mye vann noen plasser lenger nord, så jeg skal spise de siste postene mine med hatt og gaffel.

Det var virket lenge som mediastorm i et kjøkkenglass.

..... men iferd med å få oss en omgang igjen nå. En vanlig sommerdag i sørstatene ..
968c358f546d83312921620319135187.jpg

Back