• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Endelig fredag

• Thread starter Thread starter EB
  • Start date Start date
Jeg kikket på det, og det er bra for de som ikke er så nøye på hva de får. Men for meg som kontrollfreak på setevalg, passer det ikke.

Har dårlige erfaringer med apper, nett eller mobil som feiler så jeg satser alltid på papir. Om innsjekking via websidene kun kan benyttes via app så burde de si det på websidene.

Med en reiseaktivitet paa samme nivaa som deg - har jeg absolutt stikk motsatt erfaring, kan ikke tenke meg aa reise uten apper - har ennaa ikke hatt noen problemer noensinne med Ombordstigningskort paa App (i Passbook - har passert 200) - og naa som jeg akkurat har byttet jobb og i hovedsak reiser med nytt selskap uten status de naermeste maanedene er Appen (Alaska Airlines) uvurderlig - siste reise begynnte med 17E - midtsete som "beste" alternativ, men kunne sjekke sete utvalget i dagene foer avreise, plutselig var 29D aapen - fremdeles ikke bra, men betydelig bedre, og i gaten 20 minutter foer ombordstigning aapnet 15F seg noe jeg elegant kunne snappe og oppdatere mitt boardingpass.

Mitt maal er aa gjoere reisene saa friksjonsfrie som overhode mulig og allt jeg utfoere selv er perfekt. Dette har fungert prikkfritt med Lufthansa, United og naa Alaska som er de 3 appene jeg har og bruker.

Ellers er det en nydelig fredag her paa oeya, neste uke hjemmekontor saa en uke i Manhatten Beach California - et aldeles utmerket sted aa ha en stor ny kunde.

Ha en flott fredag - heller ikke i dag er jeg i naerheten av Bud Light - en krukke med en lokalt brygget Dobbel IPA blir ikke feil.....

Mitt maal er aa gjoere reisene saa friksjonsfrie som overhode mulig og allt jeg utfoere selv er perfekt. Dette har fungert prikkfritt med Lufthansa, United og naa Alaska som er de 3 appene jeg har og bruker.

.

Lufthansa-appen stenger relativt tidlig .. KLM's app er topp. De stenger ikke før boarding er begynt så da er det gode muligheter til å plukke godt sete som plutselig blir ledig mens de fortsatt driver med oppgradeinger på gaten.

Forsatt et par timer igjen av vakta. Kaffeintilførsel nødvendig.

Med en reiseaktivitet paa samme nivaa som deg - har jeg absolutt stikk motsatt erfaring, kan ikke tenke meg aa reise uten apper - har ennaa ikke hatt noen problemer noensinne med Ombordstigningskort paa App
Jeg reiser kanskje mere i ulendte strøk og har dårlige erfaringer blant annet med appen til SAS hvor de stadig degraderte setet mitt.

Lufthansa-appen stenger relativt tidlig .. KLM's app er topp. De stenger ikke før boarding er begynt så da er det gode muligheter til å plukke godt sete som plutselig blir ledig mens de fortsatt driver med oppgradeinger på gaten.

Og så har man sånne ting som Norwegian-appen som tidligere plutselig krevet innlogging eller at qr-koden ikke var synlig om man ikke var på nett. Veeeeldig festlig når man er på farten i utlendinghet uten roaming og akkurat skal vippe frem koden for boarding.

God aften forøvrig.

Dagens grynt: Lufthansa business er ikke det jeg skal satse på fremover, var ikke imponert over bakkeproduktet deres, og ikke så veldig imponert over et par andre ting heller. Det mest irriterende er at man eks. blir kastet ut av forhåndsvalgt sete "pga vekt og balanse" på longhaul (!?) for å finne ut ombord at det er døtrene til kapteinen som har okkupert den to-seteren jeg hadde valgt. Men man har selv et valg om hvem man vil bruke penger på, så jeg fortsetter med OneWorld evt. andre Star-selskaper om nødvendig.

Det mest irriterende er at man eks. blir kastet ut av forhåndsvalgt sete "pga vekt og balanse" på longhaul (!?) for å finne ut ombord at det er døtrene til kapteinen som har okkupert den to-seteren jeg hadde valgt.

De var vel lettere enn deg, da :D

Forsatt et par timer igjen av vakta. Kaffeintilførsel nødvendig.

Lufthansa er avhengig av hvor, har sittet i gaten i Vancouver og byttet sete 35 min foer avgang.....

Jeg reiser kanskje mere i ulendte strøk og har dårlige erfaringer blant annet med appen til SAS hvor de stadig degraderte setet mitt.

...hmmm naar jeg titter gjennom endel fredags traader ser dt ut til at du har stoerre problemer mellom Oslo S og OSL enn jeg noensinne har opplevd dypt inne Latin Amerika :p Degradering av SAS seter er jo ikke knyttet til App'en men SAS sitt bytte av Fly - vaepnet til tennene med App kan du jo begrense skadeomfanget av SAS sine Musikalske Seter....:lol:

God kveld fra sørstatane, nok en flott dag i sumpen og en nydelig middag på The Breakers Palm Beach. I morgen er det piratskute-tur og lunch i Fort Lauderdale på programmet. Vi ser fremdeles lite til det ulevelige Florida-været ;)

F45F4C45-8C7E-4711-B2EF-E22009B2F4E6.jpg

God kveld fra sørstatane, nok en flott dag i sumpen og en nydelig middag på The Breakers Palm Beach. I morgen er det piratskute-tur og lunch i Fort Lauderdale på programmet. Vi ser fremdeles lite til det ulevelige Florida-været ;)

View attachment 45271

Westcoast varianten:

Smaker bedre....og ikke minst Impeach the looooooser.....:
29667546848_689d4a66ea_b.jpg
[/url]81FF6242-D957-47CB-B073-DC825F3D2134 by finnerik29, on Flickr[/IMG]

....Han har vel i dag lagt allt til rette for Impeachment...Nixon gikk av etter aa ha blitt tatt i en loegn - Clinton (Bill that is) ble Impeached pga en loegn - Trump ble i dag tatt i en direkt loegn courtesy of Cohen - sings like a Bird on a Wire.....

Last edited:
...hmmm naar jeg titter gjennom endel fredags traader ser dt ut til at du har stoerre problemer mellom Oslo S og OSL enn jeg noensinne har opplevd dypt inne Latin Amerika :p
Dette er nok ren innbillning fra din side.

Degradering av SAS seter er jo ikke knyttet til App'en men SAS sitt bytte av Fly - vaepnet til tennene med App kan du jo begrense skadeomfanget av SAS sine Musikalske Seter....:lol:
Jeg har orden på sysakene og noterer alltid hvilken flytype de planlegger bruke når jeg booker en flight. Har veldig sjelden opplevd å bli flyttet grunnet endring av flytype eller flytting av pluss-skille, men det har da skjedd flere uker før flighten. De fleste gangene jeg har opplevd å få setet degredert av SAS, og samtlige ganger det skjer etter innsjekking må man nok finne helt andre forklaringer.

Back