Endelig et fly over Nittedal

nyisa

ScanFlyer Blue
Har fullstendig sluttet å komme fly inn for landing over oss, men nå kom det et som nesten fikk meg til å dukke. Fire motorer,ikke kamuflasjefarget og så langt som jeg kunne se heller peiling på Kjeller enn Gardermoen ( kunne jo forsåvidt svinge utenfor synsfeltet mitt).
Skulle gjerne visst hva det var :)

Hercules?

1753022.jpg

Tenkte liksom jeg kunne lyden på den..
Hadde den rett over hodet og ville ha kjent igjen den gamle på den lille haletuppen tror jeg da, men ser av bildet at den nye ikke er lik den gamle der. Så da var det vel gjerne en slik.
Fant den ikke på radaren og uvanlig lavt kom den.
Er jo heller ikke så mange med 4 motorer som flyr på disse kantene heller, men for meg så den også lyser ut enn jeg tenkte den skulle være - ørkenkamuflasje may be

Vi hadde en Avro fra SN som tok av sydover rett over kl 17.

Så det er nok en god mulighet for at det er den du så

S

Da hadde den Avroen vært på ville veier. Her kom det flyet jeg så nesten rett nordfra, og Avro kjenner jeg igjen hvertfall noen ganger.

Tiden kunne jo stemme og refleksen min sa "dukk" både på grunn av lyden og at den kom så lavt. Men hvis den skulle til Kjeller herifra behøvde den jo ikke gå til Lørenskog først?
En sånn Antonov kjører vel heller ikke rundt her uten at noen har bedt den komme.

De er rett som det er på Gardermoen, den skulle neppe på Kjeller...
Det flyet jeg hørte og delvis så var på tur syd/sydøst, på vei opp.

Disse bildene viser det sto en AN30 og en Ilyushin Il-76TD-90VD på OSL i går, kan være den som reiste i dag.
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=86558

hurvert.

Last edited:
Retningen stemmer også helt. Kanskje det lå ekstremt lavt her fordi det ikke akkurat var på noen vanlig kurs. Stige måtte det jo hvis det ikke skulle gå ned med det samme.

Hadde jeg ikke stått rett under blant trær, hadde jeg forhåpentligvis fått tid til å se mer og ikke bare telle motorer

Back