Endelig Boeing 737-400 i SAS farger!!!

Ja, jeg er nå i kategorien pax jeg da og mange av mine kolleger som reiser hysterisk mye i vår bedrift.
Vi ser forskjell på SAS NO og SE samt DK flyene.

hvordan er det liiige du ser forskel på SAS SE og SAS DK flyene.

SAS DK og SAS SE er ikke så nationalistiske at de skal have flag på deres fly!
selvom man har forskelig AOC kan flyene jo sagtens være ens.

hvordan er det liiige du ser forskel på SAS SE og SAS DK flyene.

SAS DK og SAS SE er ikke så nationalistiske at de skal have flag på deres fly!
selvom man har forskelig AOC kan flyene jo sagtens være ens.

Ikke helt presist skrevet av meg ser jeg. Det jeg mente å skrive var at det er forskjell på SAS NO og SAS SE/DK. Altså ingen forskjell mellom SE og DK.

Når det gjelder hvem av de Skandinaviske landene som er mest nasjonalistiske så skal jeg la den diskusjonen ligge dø her på forumet.
Jeg har dog mine egne oppfatninger her.

:angry:
Det er svært viktig at flyene males om i SAS farger. Flagget er bare flott! Brandingen av SAS krever ensartet kulør på flyene, og jeg er jo selvfølgelig en av dem som sjekker registreringen når jeg entrer et fly. Og registeringene på de tidligere BU-flyene er notert mellom mine ører, det er ihvertfall sikkert!

Så LN-BRE 2 ganger på Azorene i august 2006, stusselige greier ved siden av andre mer bemalte individer...

ja kanskje vi ser DNL oppstå sånn plutselig og.

ALTSÅ, når navnet på firmaet er Scandinavian Airlines System skal man trasse-male på et norgesflagg?

enten får brandingen være lik, eller så får man la være og heller finne på noe annet. når skal enkelte sjeler akseptere at Braathens er historie?!?!?!?!

Dette vil vel tyde på at Sas N vil beholde ihvertfall disse 2 Classicene en stund til.
Noen som vet når utfasingen av Classicene begynner?
"Utfasingen" har begynt for noen år siden, dette året arr det vel LN-BRD som forsvant. Det henger sammen med leasing-kontrakter for hvert enkelt fly, men noen kontrakter refohandles tydeligvis. At nettopp LN-BRE nå er valgt ut er et godt tegn på dette, den er nå den eldste av de tidligere BU-maskinene, levert i 1990.

Til dette med flaggene, så kunne SAS totalt sett gjort noe med måten de malte flaggene på. De data-rutene de har som skal være 3 flagg er ikke mye å rope hurra for, etter min mening.

Er det noe håp om at de har gjort noe innvendig? SAS sine 737CL begynner bli svært slitne inni!

Det som forundrer meg mer enn det norske flagget er hvorfor SAS DK og SAS SE "gidder" å fly rundt med det norske på sine fly...

Fløj med LN-BRO på lørdag mellem BOO og TOS. SK - farver, sædetræk og gulvtæpper. Eneste som afslørte gammel BU-maskine var forhængene til galley som fortsat bar BU-logo - Mærkeligt at ikke bytte disse når man har byttet alt andet...

Yabadoo

:angry:

ja kanskje vi ser DNL oppstå sånn plutselig og.

ALTSÅ, når navnet på firmaet er Scandinavian Airlines System skal man trasse-male på et norgesflagg?

enten får brandingen være lik, eller så får man la være og heller finne på noe annet. når skal enkelte sjeler akseptere at Braathens er historie?!?!?!?!

Slik SAS ser det er brandingen lik i alle Skandinaviske selskaper.
Der ingenting iveien for at NO setter på et flagg i tillegg på maskinene og SE og DK står fritt til å gjøre det samme uten at dette forringer brandingen.
Ikke uvanlig i andre multinasjonale konsern.
Airline of Europe B.V. konsernet hadde i sin tid Air Europe UK engelsk flagg foran titler på flyene, Air Europe Scandinavia(Norway Airlines) hadde norsk flagg , Air Europe Italy italiensk flagg , Air Europa har som kjent fortsatt spansk flagg ,Air Europe Germany (NFD) hadde tysk flagg som del av sin branding.
Jeg tror kanskje at begrepet branding har en annen forståelse av de selskaper som bruker dette.

Forøvrig tror jeg at langt på vei alle både forstår og aksepterer at Braathens er historie ; en god historie i norsk luftfart og samferdsel.

Hehe, det var litt ironisk og internt ment, faktisk. Beklager, ingen revolusjonerende nyhet, så burde vel holdt kjeft. Men de som jobber i bolaget skjønte sikkert hva jeg mente. Nemlig: De som fortsatt har kaffe- og espressomaskiner skal bytte ut disse med water boiler, helst innen 20.april. (Så da blir jo liten del av cabin mindre sliten;)

:( Og jeg som håpet det skulle gå motsatt veg. Braathens-kaffen var virkelig et par hakk bedre enn pulverkaffen.

SAS har jo allerede startet på modifisering av interiøret også, i den betydning at maskiner blir mindre romslige.
Alle B737-700 maskiner skal jo "utvides" til 140 seter.

Om jeg ikke tar helt feil så er det 1 eller 2 maskiner som har blitt utvidet til 140 seter, samt at RRA og RRB kom fra fabrikken med 141 seter.

En annen ting jeg leste i Scanorama, var at 737-400 maskinene hadde 160 seter og ikke 150 som det har vært til nå. Skal disse maskinene få flere seter også?

Back