Endelig Boeing 737-400 i SAS farger!!!

CK, jeg har ikke tenkt å gi deg bank , men jeg mener det er fint med litt individualitet på SAS Norge sine kjerrer.
Det har ingen betydning for merkevaren SAS at kjerrene i de 3 Skandinaviske land har særmerking på hjuldører ,individuelle navn og nasjonalflagg bak.
Snarere tvert imot. Kundene legger merke til dette som en positiv kuriositet og det er ofte å høre på fygeplassene foreldre som forteller sine barn at idag skal vi reise med Magnus Lagabøter , Eylime Viking osv.
Hvilken av de 2 navnene klinger best synes du?
Hvilken av navnene tror du har tilhørighet i folks bevisthet?
Vi som er litt nerdete på detaljer har nok en annen tilnærming enn almuen her.
Mangfold på detaljnivå skaper interesse og er bra etter min oppfatning.
Heia Norge.:nor

Så når Alle i SAS er tilbake på Samme AOC.... ?

/G

Så når Alle i SAS er tilbake på Samme AOC....

Dersom det skjer så kan jeg ikke skjønne at det skal påvirke profilen. Hvordan SAS organiserer flyparken sin mellom selskaper, AOCer osv bør ikke ha spesielt stor betydning for markedsføringa. IMHO.

Edit: Uten å mene noe om flagg osv.

Til alle dere flinke detektiver:-)

Da jeg var ung og dro på tur med gjengnen til ypros(1986) reiste vi med LN-SUG. Jeg, den eneste av gjengen som var flyintressert reagerte ikke på reg. Men de andre gutta digget flyet. (LN-SUG..............meg?) Hva skjedde med henne?

03/08/1971 Braathens LN-SUG
28/04/1989 Transwede SE-DKH
03/11/1989 Sultan Air SE-DKH
01/01/1990 Eagle Air SE-DKH
29/03/1990 Sultan Air SE-DKH
01/01/1991 Braathens SE-DKH
28/02/1991 Transwede SE-DKH
25/07/1991 Sultan Air TC-JUR
01/02/1993 Bouraq Indonesia Airlines PK-IJC
01/01/1994 EA-727 N412CE
29/01/1995 Vanguard Airlines N412CE
04/08/2000 Aero Peru N412CE

kilde: www.airfleets.net

Kjipt at SAS fjerner Scandinavian fra motorne, liker slike detaljer! Og ellers mener jeg at SAS burde ha lik design på alle fly og ikke et skikke mellom norske, svenske og danske fly. Det er tross alt et skandinavisk selskap.

Og da har vi LN-TUA nylakkert på OSL!
Den flyr i dag til AMS, FRA og AES for de som vil ta bilder!

Ellers er OY-KKG blitt påmalt LN-RRC og blir satt i trafikk i dag (uvisst når akkurat nå),
og OY-KKH er blitt påmalt LN-RRD og kommer til OSL i løpet av morgendagen (rykte).

BRQ er på Shannon mens dette skrives, og settes nymalt i trafikk på mandag,
- og da er alle -405'ene lakkert i fulle SK farger!

... og det betyr vel at SAS liker 400-maskinene og vil beholde dem. Virker som om de foretrekker de litt store 737-maskinene fremfor de små, saken var en annen for ti år siden! Og ellers gleder jeg meg til å se LN-TUA nymalt - det er et flott fly, Braathens' første 73G :)

Og da har vi LN-TUA nylakkert på OSL!
Den flyr i dag til AMS, FRA og AES for de som vil ta bilder!

Ellers er OY-KKG blitt påmalt LN-RRC og blir satt i trafikk i dag (uvisst når akkurat nå),
og OY-KKH er blitt påmalt LN-RRD og kommer til OSL i løpet av morgendagen (rykte).

BRQ er på Shannon mens dette skrives, og settes nymalt i trafikk på mandag,
- og da er alle -405'ene lakkert i fulle SK farger!

Se her ja... Her er det bare å følge med :colgate: Takk for oppdateringen Speedbird!

Er BRQ tilbake med ny dekor? Forøvrig noen andre maskiner med blankt skrog siden sist?

Hold oss gjerne oppdatert om dette. Slenger inn et par eksempler på motorcowlinger med det samme :

dinavian.jpg

Scanaathens.jpg

Last edited:
Foreløpig liste...(Pr.22/1-08)

LN-BRE -405
LN-BRI -405
LN-BUF -405
LN-BRQ -405
LN-BRK -505
LN-BRO -505
LN-BRH -505 (SAS Braathens)
LN-BRM -505
LN-BUE -505
LN-BUD -505
LN-BRJ -505
LN-BUG -505
LN-TUA -705
LN-TUM -705

LN-TUA var Braathens' første 737-700, levert i 1998, og hun ser veldig flott ut i SAS-farger!

Back