Takk igjen for kommentarer. Loungen og siste leg er også verdt et par bilder og kommentarer:
Ingen fjernparkering og dermed ingen bil ved ankomst i MUC, men det tok ikke mange minuttene å gå til loungen. Den var dessverre ganske full, men i restaurant-delen var det god plass.
Dagens meny
Startet med en herlig oksehalesuppe og vann (fysj)
Så ble det en solid biff med Shiraz fra Australia. De lurte også i meg litt lokal fruktjus, men valgte å fokusere på rødvinen.
Desserten ble litt nøtter og den nydelige Pommery Cuvee Louise 1999 (den sto på menyen fra ORD, men det var en meny som var delt ut ved en feiltagelse). Klart den beste lounge-champagnen jeg har smakt (kanskje litt uvanlig med en så flott champis i loungene, den koster 1100kr pr flaske)
Ble ikke hentet i loungen, men tuslet ned når det nærmet seg avgang. Fjernpark => S-klasse igjen.
Herlig bil!
MUC-OSL
LH2454 A319 D-AIBE Schönefeld
15:15-17:35 Sete 1F
Som vanlig med A319 ble det en svært støyende take-off og klatring. Må si jeg er glad vi ikke har disse maskinene på norske pendler-ruter, for dette er slitsomt. Grisene er heldigvis mye stillere.
Tidligere var setene i NEK svært harde, men jeg synes de har kommet seg nå når de har vært i bruk en stund.
Forventningene til servering på denne flighten var svært lave, jeg kan ikke huske å ha spist et godt måltid med Lufthansa biz i Europa. Overraskende nok ble det delt ut en skikkelig meny
Champagne sier overskriften, underteksten sier vel noe annet
Tok en cola, før jeg oppfattet at det var bedre varer om bord
Et solid brett mat, jeg ble ganske imponert. Roastbiffen var litt seig, rekene var gode og det samme var kylling-karri-ris retten. Desserten var også god. Stort pluss til Lufthansa her, dette var på nivå med intra-europeisk Swiss og SAS business fra gamle dager.
Avsluttes med litt sjokolade
Mens dag gikk over til natt
Et par ord om loungen og den siste flighten:
-God mat og drikke også i München, på samme nivå som i Frankfurt
-Lett å finne bord å spise ved
-Veldig fullt i sofa-avdelingen, mange barnefamilier
-Topp flight fra MUC til OSL, med overraskende god servering. Her har Lufthansa foretatt et klart løft.
Alt i alt forutsigbart og bra med Lufthansa. De mangler litt når det gjelder mat og drikke for å nå opp til lillesøster Swiss, og litt på bakkeservicen for å nå opp til naboen Air France. Likevel gleder jeg meg allerede til neste tur med Lufthansa, nettopp fordi jeg vet hva jeg får!