Enda en kjedelig frapport.

Lufthansa + USAirways kostet 150 000 poeng + skatter og avgifter
Delta x3 flighter kostet 1000kr på buddypass
United kostet 1700kr.

Ellers, takk for kommentarer, her kommer litt mer:

Ikke uventet falt valget på Conrad, sentralt plassert like ved Magnificent Mile. På O’Hare ble det kjøpt et t-banekort for hele oppholdet, men det ble kun brukt på reisen fra flyplassen til sentrum. Chicago kan man komme seg rundt på bena uten at det tar altfor lang tid.

Conrad var et hyggelig bekjentskap. Rommet var rent og i god stand, men ikke av de største. Frokosten var god, tok omelett hver dag. Spiste også noen små måltider i baren, so smakte godt. Beliggenheten er bra, like ved mange butikker og utesteder. Bruker gjerne dette hotellet igjen.

Chicago var også et hyggelig bekjentskap. Rent og pent i sentrum. Lett å finne restauranter og puber som fristet. Det ble også tid til en tur i Willis tower og et hyggelig besøk i Wheaton.
Her er noen bilder fra hotellet og sentrum.

Inngangspartiet



Et par flasker Voss sto klar på nattbordene



Helt greit rom, tror det var i 12. etasje



Bad med dusj, badekar og separat toalett



Helt tom minibar der man kan bestille det man ønsker fra roomservice



Eller gå på nærmeste butikk og kjøpe litt PA eller IPA



Slik så forresten amenity kitet til Lufthansa ut. Heldigvis Rimowa



Over gata lå denne restauranten, http://no.tripadvisor.com/Restauran..._Prime_Steak_Stone_Crab-Chicago_Illinois.html , som hadde både god mat og drikke. Vurdert som nr 5 i Chicago.


Denne lå også over gata http://no.tripadvisor.com/Restaurant_Review-g35805-d5571344-Reviews-Seasons_52-Chicago_Illinois.html Også god mat, og en del billigere enn Joe’s. Nordstrom lå også like ved.


Ren og pen by, her fra handlegaten MM





En tur ut til Lake Michigan



Litt kjølig i slutten av november, men nydelig vær



Det var ikke aktuelt med t-bane tilbake til O’Hare, det var en slitsom opplevelse. I stedet ble det shuttle fra hotellet.
 
Lufthansa sin innsjekk er den første man kommer til, og er lett å finne. Ingen kø i innsjekk, og en svært hyggelig tysk dame som introduserte seg som dagens PA.


Videre ned de lange rekkene med innsjekkingsområde


Her burde OSL tatt en titt, en slik burde ligget i kulverten mellom terminal nord og syd oppe på Romerike


Her er man på plass i United sin F-lounge ved C-gates (etter å ha blitt sendt fra United Club i C-gates tilbake til United Club i B-gates, avgangen var jo fra B-gates, og så endelig tilbake til F-loungen)



Dusj man har tilgang til





Sprite?? Litt mat ble det også


Prøvesmakte noen av vinene, men ingen falt i smak. Det gjør sjelden vin som holder romtemperatur. Man kunne få champagne (gul enke?) dersom man spurte, og det gjorde man selvsagt etter hvert.


Litt bedre utvalg enn i loungen på DCA



Spriten ble hoppet bukk over



Dette gjorde godt



Loungen var ganske full ved ankomst, United hadde flere avganger med F på kvelden (bl.a. FRA, LHR, GRU) Det var et forrykende uvær i Europa den dagen, så flere flighter var kansellerte. Etter at siste flight til GRU hadde gått, så loungen slik ut

 
Så kom PA innom for å informere om at det var på tide å bevege seg bort til B-17? der køen allerede var lang. Helt topp service av dagens PA, som var pratsom, hjelpsom og hyggelig uten at det ble slitsomt.
Man ble dratt rett forbi køen, fikk hilse på station manager og ble ønsket god tur. Han beklaget på det sterkeste at flyet var parkert feil, og at alle passasjerene dermed måtte boarde gjennom 1L og gå gjennom F. Det var ikke snakk om mer enn 160 passasjerer, så det får man tåle. Dette var første dagen med 333 denne høsten, frem til dagen før hadde ruta gått med 346. Ruta ble også flyttet fra 20:15 til 22:15 hvis jeg husker riktig.

ORD-MUC
LH435 A-330-343X D-AIKJ Bottrop
22:15-12:45+1 Sete 1K


Dagens fly hadde ny F og gammel C, selv om det var stasjonert I MUC.
Rose, Musserende og nøtter gir en god start på en god flytur


Flott kabin, med behagelige farger og fine materialer


For to passasjerer er kabinen helt topp, men med full kabin sitter man ganske tett. Da vil jeg tro at 748 og 744 er mer behagelig. 333 er dessuten ganske smal til å ha 4 i bredden i F, her har 77W noe mer boltreplass




Amenitykit og pysj. Dessverre er XL det største de har


Stemningsbelysning foran rad 1





På denne flighten var kun 1A og 1K tatt, noe som gjorde at rad 2 kunne brukes til senger. Skilleveggen gjør at man får det privatlivet man trenger



Avgang var på rute, og etter en kort taxi og take-off roll var vi i luften fra 32L. Et par svinger hit og dit og så kunne vi sette nesen mot nordvest.
 
Vinlista var heldigvis den samme som på flighten mellom FRA og IAD, og her er kveldens meny:











Dette var en sen kveldsflight, og da kan man forvente at serveringen kommer raskt i gang slik at passasjerene får sove mest mulig. Først ut var det en amuse bouche med laks og agurk, vesentlig bedre enn tilsvarende på flighten fra FRA. Tatt ca 35min etter avgang.


Kaviar noch ein mal. Droppet vodka og tok mer champis i stedet.



Tre forretter på rappen, sammen med den gode Riesling GG



Kjøtt med papaya var godt


Kamskjell var godt, rødbeter var ikke min greie


Litt merkelig rett, som ikke hang helt sammen. Hummeren var god, tilbehøret ok. Mer Riesling!



Ost og portvin


En herlig sjokoladedessert med dessertvin. Da var klokka 00:30 lokal tid, 2:15 etter avgang, så her har det gått unna. På flighten vestover ble sjokoladen servert 3 timer etter avgang.



Det ble ikke kaffe og ikke Blue Label etter middag, i stedet litt mer sjoklade, champis og boblevann



Så var det på tide å legge seg og sette ny rekord med 5,5 timer uforstyrret søvn. Våknet av meg selv såpass sent at det var på tide å ta av pysjen, drikke et glass appelsinjus, rydde sammen tingene og flytte tilbake til 1K før landing. Crewet hadde selvsagt spurt om de skulle vekke oss før frokost, eller om vi skulle sove lengst mulig. Med en ventende FCL så er valget ganske enkelt.


En liten oppsummering av denne flighten blir som følger.
-Samme sete som i 748. Man sitter godt, men kjenner at setet går litt i bølger selv gjennom madrassen. De fleste 1.kl seter jeg har prøvd er bedre å sove i.
-Med to passasjerer er kabinen topp, men med full 1.kl så sitter man temmelig tett på naboen. 330, 340 og 2.etg på 380 er et godt hakk bak 744, 748, 77W og 1.etg på 380 på dette området. 330 støyer dessuten mest av alle, men fra rad 1 så går det greit på cruise.
-Topp service fra Lufthansa, både på bakken og i lufta. Hyggelige, uformelle og korrekte på alle områder
-Middels mat (til å være F) og god drikke
 
Takk for flotte rapporter!

Kjenner det frister mer og mer å fly F på LH for hver rapport som kommer, mens man enda har muligheten.

Hummer med poteter og gulrøtter? Den var ny for meg også ;)
 
Takk for flott rapport.
Jeg fløy ny F på LH dagen føre du reiste og da var det 7/8 stk i F på A330, jeg syntes ikke det virket noe for trangt men det var jo min første tur i F.
Er og enig i at F på 744 er bedere da vi i tilleg var bare 3/8 i F ble det meget behaglig.
 
Takk igjen for kommentarer. Loungen og siste leg er også verdt et par bilder og kommentarer:

Ingen fjernparkering og dermed ingen bil ved ankomst i MUC, men det tok ikke mange minuttene å gå til loungen. Den var dessverre ganske full, men i restaurant-delen var det god plass.





Dagens meny












Startet med en herlig oksehalesuppe og vann (fysj)


Så ble det en solid biff med Shiraz fra Australia. De lurte også i meg litt lokal fruktjus, men valgte å fokusere på rødvinen.


Desserten ble litt nøtter og den nydelige Pommery Cuvee Louise 1999 (den sto på menyen fra ORD, men det var en meny som var delt ut ved en feiltagelse). Klart den beste lounge-champagnen jeg har smakt (kanskje litt uvanlig med en så flott champis i loungene, den koster 1100kr pr flaske)





Ble ikke hentet i loungen, men tuslet ned når det nærmet seg avgang. Fjernpark => S-klasse igjen.
Herlig bil!






MUC-OSL
LH2454 A319 D-AIBE Schönefeld
15:15-17:35 Sete 1F


Som vanlig med A319 ble det en svært støyende take-off og klatring. Må si jeg er glad vi ikke har disse maskinene på norske pendler-ruter, for dette er slitsomt. Grisene er heldigvis mye stillere.




Tidligere var setene i NEK svært harde, men jeg synes de har kommet seg nå når de har vært i bruk en stund.

Forventningene til servering på denne flighten var svært lave, jeg kan ikke huske å ha spist et godt måltid med Lufthansa biz i Europa. Overraskende nok ble det delt ut en skikkelig meny


Champagne sier overskriften, underteksten sier vel noe annet ;)




Tok en cola, før jeg oppfattet at det var bedre varer om bord



Et solid brett mat, jeg ble ganske imponert. Roastbiffen var litt seig, rekene var gode og det samme var kylling-karri-ris retten. Desserten var også god. Stort pluss til Lufthansa her, dette var på nivå med intra-europeisk Swiss og SAS business fra gamle dager.


Avsluttes med litt sjokolade


Mens dag gikk over til natt




Et par ord om loungen og den siste flighten:
-God mat og drikke også i München, på samme nivå som i Frankfurt
-Lett å finne bord å spise ved
-Veldig fullt i sofa-avdelingen, mange barnefamilier
-Topp flight fra MUC til OSL, med overraskende god servering. Her har Lufthansa foretatt et klart løft.

Alt i alt forutsigbart og bra med Lufthansa. De mangler litt når det gjelder mat og drikke for å nå opp til lillesøster Swiss, og litt på bakkeservicen for å nå opp til naboen Air France. Likevel gleder jeg meg allerede til neste tur med Lufthansa, nettopp fordi jeg vet hva jeg får!
 
Last edited:
Fantastisk bra som vanlig Dag - takker og bukker.... :up:

LH i F ser lekkert ut - får håpe man kan prøve selv en gang...
 
Good stuff! LH F står definitivt på listen i år, men da med LifeMiles.

Hvordan er det egentlig med F pax og IAD-bussene? Ankom IAD med United eco+ og måtte da vente helt til sistmann i crewet var ombord før den kjørte oss til terminalen. Ikke akkurat veldig effektivt...
 
Hvordan er det egentlig med F pax og IAD-bussene? Ankom IAD med United eco+ og måtte da vente helt til sistmann i crewet var ombord før den kjørte oss til terminalen. Ikke akkurat veldig effektivt...

Kom inn ganske tidlig i bussen, blant de ti første. Var urutinert og gikk til motsatt ende. Ut sist fra den bussen. Service på bakken milevis fra AF på JFK.

Takk for kommentarer. Blir vel en tur i år også..
 
Back
Top