En tur til New Zealand

RJon

ScanFlyer Dusty
Medlem
Hadde lenge hadd lyst til en tur til New Zealand, så fikk jeg noen gode input fra forumet at Rarotonga og Aitutaki måtte også besøkes. Jeg hadde 4 uker til rådighet, så utfordingen var å pakke alt sammen på så kort tid. Jeg fant raskt ut at å rekke over begge øyene var bare å glemme, så jeg tok litt elle, melle og valgte sørøya. Jeg fikk også tips på forumet at det var verdt å besøke Rarotonga og Aitutaki mens jeg var på andre siden av kloden, så jeg slo til på den også mens jeg var i nabolaget.


Jeg valgte å fly med Korean østover, da jeg har aksjene mine i Skyteam. I tillegg hadde jeg lyst til å fly 747-8, samt jeg fikk prøvd ut et nytt selskap. Returen blei med China Southern Airlines, som passet best på reisetid og layover.


Fl7cELA.gif


Jeg troppet opp på flyplassen med ikke alt for god tid, så jeg rakk ikke å lounge før jeg kom meg avgårde.
12. desember 2019, 13.25
KLM
KL1475 Glasgow – Amsterdam
Business 2A
PH-BGR Boeing 737-800
Flytid 1 time 15 min

vLXV4g2.jpg


Fikk denne hyggelige gesten fra KLM
q2eZhbK.jpg

4JDSOtc.jpg

Flighten fra Seoul til Auckland var ikke med KL codeshare, så de hadde ikke fått med seg at jeg skulle lengre enn Seoul.

Vi kom oss avgårde og mat og drikke blei servert, måtte ha ei lita flaske med boblevann for å feile meg selv.
6A54WjS.jpg

0xz4hQ4.jpg

wwf6FtS.jpg



Ikke mye spennende å se over Nordsjøen
Sr0zEAK.jpg


Jeg hadde veldig god tid på Schiphol, så jeg fikk en kort audiens hos de som satt fremme i nesen.

PH-BGR Boeing 737-700 KLM Schiphol EHAM 12.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


Siden taktikken var å holde seg våken på neste flight, testet jeg en av de nyåpnede fasiltetene på non-schengen loungen til KLM.
Llc5eNY.jpg

T69GuU2.jpg

TkM5Cow.jpg

9RbCWgf.jpg


Etter noen timer i horisontalstilling tok jeg meg en spasertur rundt omkring for å strekke
på beina.


PH-BVF Boeing 777-300ER KLM Schiphol EHAM 12.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


PH-BVD Boeing 777-300ER KLM Schiphol EHAM 12.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr



Det nærmet seg tid for å boarde, så jeg ruslet bort til gaten og fant maskinen som skulle ta meg over natta til Seoul

HL8212 Airbus A330-200 Korean Air Schiphol EHAM 12.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr

W1ppyMP.jpg
7r38w7D.jpg
 
12. desember 2019, 20.55
Korean Air
KE926 Amsterdam – Seoul
Business 9A
HL8212 Airbus A330-200
Flytid 10 timer

Setet og skjermen var ikke siste modellen, men det funket bra.
XeZ5up6.jpg
PXeVqyy.jpg

lcodtOz.jpg
PvGOzWg.jpg

vruav7U.jpg


Amenity Kit
sUpWKcc.jpg



Menyen
gmO3cTw.jpg

UcjTtcC.jpg


Vi pushet en stund etter avgangstid og taxet til bane 18C.


Etter vi kom i lufta var de raske og fant frem et monstrum av ei serveringsvogn som de brukte til serveringen ombord.

Pre drink service
szo6uUt.jpg


Appetiser
QBOKXaO.jpg


Glemte å ta bilde av middagen, men Bibimbapen var god.


Fikk ost og kjeks etter ønske.
peM06pB.jpg



Er ikke det forbudt med barberhøvler på fly?
CSLRhw7.jpg


Det var snø i Kina
vgom5fr.jpg

iODatg7.jpg


Før landing blei det servert frokost
d8onsHU.jpg

cURYIy2.jpg


Innflygingen mot Seoul
J2sdC8h.jpg

15iSvRi.jpg

n6PLFTK.jpg

lyeDLtj.jpg


Korean var helt grei på business class, interiøret på A330'en par preg over at det ikke var fornyet på en stund. Utvalget av filmer kunne vert bedre etter min smak men man kan ikke se bort ifra at koreanerene har litt andre preferanser enn meg når det kommer til film. Setet var godt å sitte i og kunne legges helt flatt, så kan ikke klage på det. Servicen var heller ingenting å klage på.
 
Sikkerhetskontrollen på transit var helt tom, så jeg kom meg raskt igjennom.

Jeg hadde halvannen time å vente på neste fly, så jeg brukte tiden på å spasere litt og ta meg en liten tur i loungen.
RKuGCPO.jpg

KGSAHZj.jpg

3MgOkCL.jpg



Her kom jeg ikke inn
68SLIzi.jpg



Loungen var helt grei med bra utvalg av både vått og tørt
fAnWius.jpg

oVYkrMZ.jpg

n15SAZH.jpg



Denne kom taxene inn da jeg var på tur mot gaten.

N502DN Airbus A350-900 Delta AIrlines Seoul Incheon Airport RKSI 13.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr

Maskinen jeg skulle tilbringe det neste halve døgnet ombord.

HL7631 Boeing 747-8I Korean Air Seoul Incheon airport RKSI 13.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr

Klar for boaring
ngmsNlK.jpg


Var først ombord og fikk gå opp trappa
1sxgO9b.jpg


13. desember 2019, 16.45
Korean Air
KE129 Amsterdam – Seoul
Business 20J
HL7631 Boeing 747-8I
Flytid 10 timer 30 min


Setene
1AJ35kZ.jpg

ZNrPoFV.jpg
z2H4u96.jpg

xRtj1CU.jpg

f2kmyvW.jpg


Samme lommer i 2. etg som A380
wbZahYG.jpg

Egen luke for sko
rGsLVee.jpg


Menyen
VQJGgUa.jpg
LoFCAE1.jpg
 
Vi var sent avgårde, og taxet ut til bane 15R for takeoff.
D8lvs46.jpg

PmnnxVW.jpg



Serveringen startet raskt
F2lGlUj.jpg

EKCfyKa.jpg

Biffen var perfekt
8xVE7G6.jpg

Ost og kjeks
ADbpR7Z.jpg


Etter maten kjørte jeg setet i horisontalstilling og var borte til jeg blei vekt for frokost
dG4pVPR.jpg


Vi hadde begynt innflygingen til Auckland
1cRrvfA.jpg


Det var noe grått ved flyplassen i Auckland denne morgenen
I0ced5z.jpg


Jeg hadde en fin flight igjen med Korean, Setet i 747’en va litt bredere, og godt å både sitte og ligge i.




Jeg kom gjennom immigration som førstemann og baggene snurret allerede på karrusellen da jeg kom ned trappa. Jeg hadde bestillt oppbevaring på en bag mens jeg var på Rarotonga, og fikk oppbevart den andre gratis i de timene jeg hadde før jeg måtte sjekke inn igjen, så jeg fikk meg en tur ut og trekke litt frisk luft.

Trodde dette var det gamle tårnet med en gang, men det viste seg at det er i bruk, og fasaden er nylig pusset opp.
ow7zrzM.jpg


Jeg hadde gjort litt research på hvor det var best å ta flybilder, traff også på noen hyggelige lokale spottere som gav meg noen tips.

ZK-OKH Boeing 777-200ER Air New Zealand Auckland airport NCAA 14.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


ZK-PIZ Britten-Norman BN-2A-26 Islander FlyMySky Auckland Airport NZAA 14.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


HL9631 Boeing 747-8 Korean Air Auckland airport NZAA 14.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


ZK-CIC Fairchild SA227-AC Metro III Air Chathams Auckland airport NZAA 14.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


ZK-AWP Douglas DC-3 Air Chathams Auckland airport NZAA 14.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


ZK-SSH Beechcraft King Air 350C Skyline Aviataion Auckland airport NZAA 14.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr

De lokale ventet på denne maskinen, som opererte Air Canadas første flight til Auckland.

C-FRTU Boeing 787-9 Air Canada Auckland airport NCAA 14.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr
 
Jeg ruslet meg etter hvert tilbake til den internasjonale terminalen for å hente baggasjen og sjekke inn.

En liten markering av Air Canada’s første flight, de var sporty og stilte opp på bilde.
MPquoWA.jpg


Jeg fant en grei pris på business med Virgin Australia på strekket fra Aucland til Rarotonga, da falt valget på dem for å ta meg siste strekket til destinasjonen.

Jeg tok en liten tur i loungen Virgin Austalia bruker først, og fikk meg noe godt å drikke og en etterlengtet dusj.
DcTDxV0.jpg

S9lWjl8.jpg

0lESdTr.jpg


Fant noen fotomotiver parkert ved gatene

ZK-NNA Airbus A321NEO Air New Zealand Auckland airport NZAA 14.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


VH-VFO Airbus A320 Jetstar Auckland airport NZAA 14.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


VH-EBJ Airbus A330-200 Qantas Auckland Airport NZAA 14.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr



Denne maskinen skulle ta meg over havet til Rarotonga
dgSj1xt.jpg


14. desember 2019, 16.45
Virgin Australia
VA91 Auckland – Rarotonga
Business 2F
VH-YIO Boeing 737-800
Flytid 3 timer 40 min

Det var godt med beinplass
93RKnNc.jpg


Greit utsikt ved gate
5ZhgvPX.jpg


Vi kom oss avgårde noe sent på denne flighten også, men vi skulle komme frem på tid blei det lovet fra cockpit
gIc3YQ5.jpg

GNn8mpr.jpg


Vi fikk en god postjon nøtter og oliven
YeRRmOl.jpg


De serverte god biff
kprBenU.jpg


Datolinja blei passert og vi landet på kvelden dagen før.
9SWDoXG.jpg


Jeg hadde en fin flight med Virgin Australia, ingenting å si på servicen.


Jeg kom meg til resorten, og kunne endelig ta kveld
aaToRbZ.jpg

8JJKeU7.jpg
 
Jeg tilbrakte et pra dager på Rarotonga, hvor jeg egentlig bare slappet av og spiste godt...
Nmi20cF.jpg


Tok meg en rundtur rundt øya....
qOHIo36.jpg

xGSypx9.jpg

h5mExr6.jpg

YaOsBUJ.jpg

cDQW4yr.jpg


Og kikket litt på fly...

E5-TAI Embraer EMB110P1 Air Rarotonga Rarotonga airport NCRG 14.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr

E5-EFS SAAB 340A Air Rarotonga Rarotonga airport NCRG 14.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr

ZK-OKF Boeing 777-200ER Air New Zealand Rarotonga Airport RG 15.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


Etter et par dager I palmesus på Rarotonga tok jeg turen over til Aitutaki for et par dager der.

Innelandsterminalen Rarotonga er ikke rare greiene. Jeg var tydeligvis sist å sjekke inn, så de visste hvem jeg var da jeg kom i skranken.
TmzLxST.jpg


nfbOTzZ.gif



16. desember 2019, 10.30
Air Raotonga
GZ614 Rarotonga – Aitutaki
Økonomi 8A
E5-EFS Saab 340A
Flytid 45 min

Boardingoppropet var noe sånt som «nå drar vi».
Cq5qSRp.jpg


Vi backtracket bane 09 og gjorde oss klare til det korte hoppet over til naboøya.
BMzEb2J.jpg


Det var ganske enkel drikkeservering, men likevel flott på ett så kort hopp.
mzpvaMc.jpg


Den distikte blå laguna til Aitutaki.
BTENuJd.jpg

EA8M4HX.jpg



Jeg blei hentet på flyplassen, og blei transportert til resorten i denne farkosten.
X4DAiVz.jpg


Det var ganske vindfult der, det blåste 20-25 knop under hele oppholdet på Cookøyene.
hDR7ojD.jpg


Men det er veldig postcard perfect der

Aitutaki
by Rolf Jonsen, on Flickr

De hadde godt i glasset der også
SrJldj5.jpg
 
Etter noen dager i palmesus der også, var det på tide å komme seg sørover til New Zealand igjen

Samme maskin sto klar å ta meg sørover til Rarotonga igjen. Jeg hadde lyst til å prøve å fly Embraer 110 mens jeg var der, men jeg fikk ikke til å gjøre det, mulig den bare tok hoppene mellom de andre øyene i gruppen.
CSYWABk.jpg


Det var ganske grått og vått den dagen jeg reiste.

E5-TAI Embraer EMB110P1 Air Rarotonga Aitutaki airport NCAI 18.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr

Planen var å komme seg til Christchurch til kvelden, hvor neste kapittel av reisen begynte.
8AucVYi.gif


18. desember 2019, 10.30
Air Raotonga
GZ615 Aitutaki – Rarotonga
Økonomi 10A
E5-EFS Saab 340A
Flytid 45 min

Helt grei Benplass
cE8Y3Jf.jpg


Flyturen sørover var omtrent like spennende som tilsvarende strekk nordover, ikke så veldig...

Rarotonga i sikte
ZGjruSa.jpg



Base leg for bane 09
d8xTI3k.jpg


Baggasjebåndet var hakket enklere enn på Barra
46pARoB.jpg



Jeg fikk sjekket inn og kom meg gjennom sikkerhetskontrollen til den ordentlige terminalen.
59YYqcE.jpg


Av gammel vane googlet jeg flightnummeret og oppdaget at turen til Auckland tok to timer lengre enn rutetiden. Flyet videre til Christchurch var på en annen booking, etter å ha hørt historiene om Bongos Tryllereiser hadde jeg booket denne billetten flull-flex (egentlige grunnen var at jeg fikk 2 baggasjer med denne billetttypen, siden jeg hadde en bag på oppbevaring i Auckland). Jeg fikk booket om flyet til Christchurch, kansellert hotellet der og booket meg nytt hotell ved flyplassen i Auckland.

Vi boardet omsider noe sent og fikk beskjed av kapteinen at ETOPS-sertifiseringen til flyet ikke var gyldig (han brukte fire ganger så mange ord for å forklare dette), dermed måtte vi holde oss innen en times rekkevidde innom alternativ flyplass.


18. desember 2019, 15.00
Air New Zealand
NZ45 Økonomi 17A
NZ-NNE Airbus A321NEO
Flytid 6 timer


Greit med beinplass med nødutgang...
bYGpF0R.jpg

...men seteputa var lovlig kort, og var ikke komfortabel i lengden. Det hjelp ikke at det var en liten hump helt ytterst på puta.
EJlyKg6.jpg

OxmY6UX.jpg


Vi kom oss avgårde 45 minutter for sent
VVhu7dw.jpg


De prøvde å resette underholdniingssystemet,
g58FlNp.jpg

Men de fikk ikke navnene til å stemme da heller
kOqGgCw.jpg


Kom oss omsider avgårde
Ox2QSax.jpg

rexTxXw.jpg

Maten var helt grei
OdYctAJ.jpg


En liten omvei
UzLgOZU.jpg

3ls7vAB.jpg


Det positive var at det var gratis Wifi på flighten, som funket ganske bra under hele turen

Vi kom oss omsider til Auckland, kom raskt igjennom immigration, fikk hentet baggen som hadde vert på oppbevaring, og kom meg på hotellet og krasjet.
 
Last edited:
Tidlig opp neste morgen, unngikk tidligeste fakirfligten heldigvis. All innsjekk på innenlandsterminalen forgikk på automater, og handbaggasjepolitiet lurte rundtomkring. Jeg klarte heldigvis å unngå å bli fanget og plassere kamerasekken på vekta, hadde lite lyst til å sende den i buken.

Ikke mye sprekt interiør i innenlandsterminalen.
70Ga7XE.jpg


En Air New Zealand maskin parkert ved terminalen
ypuWNsy.jpg



19. desember 2019, 08.30
Air New Zealand
NZ525 Auckland – Christchurch
Økonomi 19D
ZK-OXB Airbus A320
Flytid 1time 15 min


Jeg satt baki flyet og fikk gå opp trappa bake
voubZC8.jpg


Ikke noe å si på benplassen
iZp0tX8.jpg


Kabinen
JSJIBhr.jpg


Enkel servering
WgoXdYU.jpg


På skjermene var det quiz
PZvWp7Z.jpg


I og med at jeg satt i midten var det begrenset med utsikt ut.
Flyturen foregikk uten den store hendelese.



Fortsettelsen kommer plutselig...
 
Topp rapport så langt, du leverer som alltid. Veldig kjekt med Skyteam rapport, ikke alt for mange av de her inne. Har alltid likt Korean og må si 747 så veldig hyggelig ut :)
 
Lekker rapport! Jeg har også hatt veldig lyst på en tur til NZ lenge, men det drøyer nok litt til.
 
Er ikke det forbudt med barberhøvler på fly?

CSLRhw7.jpg


Det er ikke det. Kjøpte meg en billig høvel en gang jeg hadde glemt min hjemme, tenkte at det var bare å hive den hvis den ikke gikk igjennom, siden jeg kun reiser med håndbagasje når jeg reiser i jobben. Har den fortsatt.
 
Herlig rapport så langt, fra et eksotisk reisemål :) Synes Korean i 2. Etasje på 747 ser meget bra ut!
 
Topp rapport så langt, du leverer som alltid. Veldig kjekt med Skyteam rapport, ikke alt for mange av de her inne. Har alltid likt Korean og må si 747 så veldig hyggelig ut :)

Takker så mye! :)
Det er alltig stas å få gå opp trappa på en 747 :) Hadde en fin tur og blei passet godt på flightene med Korean.

Lekker rapport! Jeg har også hatt veldig lyst på en tur til NZ lenge, men det drøyer nok litt til.

Takker så mye! :)
Gleder meg til å reise tilbake til NZ en annen gang, må bare glemme hvor langt det er å reise dit først.

Det er ikke det. Kjøpte meg en billig høvel en gang jeg hadde glemt min hjemme, tenkte at det var bare å hive den hvis den ikke gikk igjennom, siden jeg kun reiser med håndbagasje når jeg reiser i jobben. Har den fortsatt.

Da har jeg lært noe nytt :)

Herlig rapport så langt, fra et eksotisk reisemål :) Synes Korean i 2. Etasje på 747 ser meget bra ut!

Takker så mye! :)
Var litt skeptisk til setene som var litt forskjøvet da jeg booket, men det kjentes veldig privat, og merket ikke mye til sidemannen.

Glimrende!
Og Som SkyTeam-junkie, går jeg rett på :D
La det komme!

Takker så mye! :)
Må bare finne tid å skrive siste del av rapporten, kommer plutselig.
 
Flott rapport. Skal selv (forhåpentligvis) ut og fly med Air NZ om ikke mange ukene på SYD-WLG og WLG-ZQN. Har visst lovet Someone rapport :fly
 
Fin rapport. Liker gesten fra KLM. Virker som de er i stand til å ivareta sine gjester, dog om det noen ganger går på bekostning av oss dødelige. Vi fikk ikke sitte sammen da de heller flyttet en statuskunde, men, men. Flott å se fra Rarotonga. Dessverre tillot ikke reisekassen en tur innom, men vi fikk nå flydd nesten over:colgate:
 
Flott rapport. Skal selv (forhåpentligvis) ut og fly med Air NZ om ikke mange ukene på SYD-WLG og WLG-ZQN. Har visst lovet Someone rapport :fly

Takker så mye! :)
Ser frem til å lese den rapporten :)

Fin rapport. Liker gesten fra KLM. Virker som de er i stand til å ivareta sine gjester, dog om det noen ganger går på bekostning av oss dødelige. Vi fikk ikke sitte sammen da de heller flyttet en statuskunde, men, men. Flott å se fra Rarotonga. Dessverre tillot ikke reisekassen en tur innom, men vi fikk nå flydd nesten over:colgate:

Takker så mye! :)
Har opplevd å blitt oppgradert til Business mens min kone måtte sitte igjen baki, takket høflig nei til det så jeg fikk sitte sammen med henne. De siste årene har noen av fordelene som statuskunder blitt forbedret bort.
 
Barberblader er fyfy, men ferdig høvel er OK.
Engangsbarberhøvel eller barberhøvel med blader montert i holder/kassett kan tillates i håndbagasjen. Løse barberblader/barberkniver er ikke tillatt i håndbagasjen, men kan tas med i innsjekket bagasje.
Så du må ikke demontere greia :old

Artig å se upperdeck på 747en. Så ut som en veldig fin layout på setene!

Ellers som vanlig glimrende fra den kanten. Venter på "plutselig" ;)
 
Barberblader er fyfy, men ferdig høvel er OK.

Så du må ikke demontere greia :old

Artig å se upperdeck på 747en. Så ut som en veldig fin layout på setene!

Ellers som vanlig glimrende fra den kanten. Venter på "plutselig" ;)


Takker så mye! :)

Var skeptisk til layouten før jeg kom ombord, men positivt overrasket over hvor privat det var da jeg fikk satt meg ned.
 
Turens hovedmål var 14 dagers biltur i New Zealand. Jeg innså først etter jeg hadde booket turen til Rarotonga at jeg kom til å få dårlig tid om jeg ville rekke over under halvparten av det jeg planla. Første jeg måtte gjøre var å sløyfe hele nordøya, så måtte jeg også kjøre rundt sørøya i rekortfart for å rekke over det jeg hadde lyst å se. Siden jeg også har allergi for å planlegge mer enn to dager fremover i tid når jeg er på tur, fant jeg ut at hotell var en dårlig måte å bo på. Særlig siden jeg også plutselig fant ut at mellom jul og nyttår er ferietid og høysesong, og at det var bortimot håpløst å finne innkvartering en uke av oppholdet imellom jul og nyttår.

Valget falt på å ragge rundt i campervan, noe som er veldig populært og tilrettelagt for i New Zealand. Selv om jeg booket halvannen måned i forveien hadde jeg store problemer med å finne en ledig van. Jeg erfarte også under bookingprosessen at når man tror man har booket en van, sender man egentlig en bindende bookingrequest, så man må vente på svar fra den ene før man fortsetter med neste selskap. Sidene er også laget til at det ser ut som om at det er ledige biler, selv om det ikke stemmer.

Jeg fant til slutt en godt innkjørt Toyota Hiace med forhøyet tak som hadde gått godt og vel 200 000 kilometer, med et selskap med det fortreffende navnet «Happycampers». Prisen var også mye hyggeligere enn hos de aller største selskapene.

Jeg har ikke tenkt å gjøre om denne posten til en campingblog, så dere kan trygt lese videre. Det er bare å sende meg en melding om noen lurer på noen praktiske ting i forbindelse med å leie camervan i New Zealand, så skal jeg svare så godt jeg kan.




Ankomsten min denne morgenen passet bra med tiden «Happycampers» hadde satt som tidligeste tidspunkt å plukke folk opp fra flyplassen, så jeg slapp å vente noe nevneverdig med tid på flyplassen i Christchurch. Fikk plukket opp bilen og på fantastisk vis trykkt to fulle bagger med ting og tang i inn i skuffer og skap, samt få handlet mat for noen dager.

Første destinasjon på tapetet var Mount Cook, men jeg var ganske trøtt og hadde ikke lyst til å kjøre 320km den dagen, så jeg fant en campingplass i Peel forrest ca 140km unna. Da kunne jeg også få litt ro den kvelden og finne ut av ting og tang.

Gliset jeg kjørte rundt i.
KZJWIJD.jpg


Jeg startet neste morgen med en kort tur til Emily falls ikke langt fra campingplassen

Emiliy Falls
by Rolf Jonsen, on Flickr

Alle turstier rundtomking i New Zealand er godt merkte
quZ4WnQ.jpg


Jeg nærmet meg Lake Tekapo
jGqN6tA.jpg


yXxMuCn.jpg

OSG0WU7.jpg


En ting som er fint med New Zealand for oss flynerder er alle de små flyplassene og flystripene som er rundtomkring, hvor man kan finne ting man ikke har sett før.

ZK-NMD GippsAero N24A Nomad Air Safaris Lake Tekapo Airport NZTL 21.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


ZK-NME GippsAero N24A Nomad Air Safaris Lake Tekapo Airport NZTL 21.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


Lake Pukaki er ikke så langt fra Lake Tekapo
IZaPcn3.jpg


Kjørte langs innsjøen og såg målet mitt for dagen.
LkQvtAO.jpg


Blei distrahert da jeg såg den lokale flystripa til Mount Cook


ZK-IEQ Aerospatiale AS350BA FX2 Squirrel Inflite Mount Cook Airport NZMC 21.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr


ZK-IEQ Aerospatiale AS350BA FX2 Squirrel Inflite Mount Cook Airport NZMC 21.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr

Hadde lyst til å ta en tur I denne kjerra, men det var desverre utsolgt denne dagen og neste morgen som var alternativet


ZK-MCN Pilatus PC-6B2-H4 Turbo Porter Mount Cook Ski Planes Mount Cook Airport NZMC 21.12-19
by Rolf Jonsen, on Flickr

Fant meg en ledig plass å parkere camperen og begynte å traske innover mot Mount Cook.
WAockQ6.jpg


Kunne ikke la være å stoppe å ta bilde av dette synet

Mount Cook
by Rolf Jonsen, on Flickr

Kom omsider frem hit etter en times tid.
ODI9f1O.jpg
 
Back
Top