En tur til Den Dominikanske Republikk!

LNHAS

Newcomer
Hei! :-p

Jeg fant noen bilder som ble tatt på turen nedover til Den Dominikanske Republikk i fjor høst. Veldig artig å se dem igjen, så jeg legger ut noen av dem. Alle er tatt med et Nikon kompaktkamera, så kvaliteten er ikke speilrefleks - men minnene ble i alle fall med hjem ^_^

Icelandair stod et par gater bortenfor:
Icelandair_1.jpg

Icelandair_2.jpg

Det ble ingen bilder på turen ned til København fra Oslo, men jeg fikk meg likevel en gledelig overraskelse ved gaten! SAS sin nye A319 skulle fly med videre til Madrid:
Christian_1.jpg

Christian_2.jpg

København Kastrup er virkelig en flott flyplass! ;)
Gate.jpg

Noen flotte MD-80 fra SAS kjørte litt frem og tilbake utenfor gaten vår:
SAS_MD80.jpg

SAS_MD80_2.jpg

SAS_MD80_3.jpg

Kabinen i A319 var flott og lys!
A319_cabin.jpg

Det kom også flere damer ned fra taket for å demonstrere sikkerhetsprosedyrer :huh:
Damer_i_taket.jpg

En flott solnedgang ventet på oss i Madrid!
Approach_sunset.jpg

En liten lowpass over kryssende rullebane:
Crossing.jpg

Madrid er også et lite kunststykke av en flyplass:
Madrid_terminal.jpg

Dagen etterpå bar det videre til Den Dominikanske Republikk:
Wing_view.jpg

Dette er altså ikke mitt fly, men det som stod ved siden av ^_^
Iberia.jpg

Og vi er klare til å forlate Europa!
Takeoff.jpg

Climb.jpg

Vi hadde et flott vær hele veien over!
Cruise.jpg

Cruise_1.jpg

Og vi har "fastlandet" under oss
Descend_1.jpg

Turning.jpg

Etter en lang og sakte innflyging, er vi til slutt på finale :old
Approach.jpg

Vi forsvinner ut av rullebanen med våre 4 motorer og et helt flyskrog:
Turning_off.jpg

Og etter en herlig uke med ferie, bar det hjem igjen med samme fly:
From_Gate.jpg

Og helt til slutt noen bilder jeg synes ble litt fine på veien opp til cruise etter avgang fra Den Dominikanske Republikk:
Clouds.jpg

Amazing.jpg

Håper bildene var greie - og at dere likte dem! Ha en strålende søndagskveld! ;) Kommentarer er selvfølgelig hyggelig :rolleyes:

Jeg likte bildene veldig godt. De var skarpe og fine. Likte også at du la til en kommentar på flere av bildene.^_^

Jeg lurer på en ting. Var Iberia et bra flyselskap? Har hørt rykter om at det er et dårlig selskap.

Originally posted by mikro

Jeg likte bildene veldig godt. De var skarpe og fine. Likte også at du la til en kommentar på flere av bildene.^_^

Mens vi er inne på det, så har jeg alltid lurt hvordan mann gjør dette!! Noen som tar seg bryet med å fortelle det eller?

Mvh Alex.

Originally posted by ENGM RAMP

Det var da SINNSYKT så klare de bildene dine ble da? Tør jeg spørre hva utstyr du har brukt?

M

:clap

Takk for det! Fristelsen til å ta med mitt store speilreflekskamera var ikke så stor, så alle bildene på denne turen er tatt med Nikon Coolpix P4. Synes det er veldig fint til å være et kompaktkamera, og videokvaliteten er grei (for privatbruk) :-p

Jeg lurer på en ting. Var Iberia et bra flyselskap? Har hørt rykter om at det er et dårlig selskap.

For å være kort og presis: Nei. Vi måtte fly på economy siden SAS ikke har Business avtale med Iberia - det var ingen hyggelig opplevelse. Pratesjuke spanjoler hang over seteryggene for å prate/skrike, og jeg tror ikke at det var stille et eneste øyeblikk. Ta gjerne noe annet hvis valget finnes :rolleyes:

Originally posted by Pilot Alexi Kaivio

Originally posted by mikro

Mens vi er inne på det, så har jeg alltid lurt hvordan mann gjør dette!! Noen som tar seg bryet med å fortelle det eller?

Mvh Alex.

Han har brukt "img" funksjonen og ikke attachments. Da limer du inn linken til hvert bildet (bildet ligger fysisk på ett annet nettsted ala photobucket eller lignende) og de skriver bare tekten før eller etter linken

I følge skytrax er IB et 3 stjerner selskap, men flere har visstnok hatt dårlige opplevelser med selskapet.

Det er ogsaa godt beskrever i denne posten som ligger som sticky paa Forum Feedback-forumet:
http://forum.scanair.no/read.php?TID=12523

Originally posted by AirbusTero

Flotte bilder! Antar at landingen var i Santo Domingo - Las Américas ?

Flotte bilder!

Var nok SDQ, ja. Tror ikke Iberia flyr til POP. Hvor tilbragte du ferien? Regner med at du forlot Santo Domingo rimelig raskt?

I Den Dominikanske Republikk (eller DDR som gutta kaller det) har jeg vært mye, gitt. Jobba der nede i 8 måneder som konsulent, har også en kompis som har hotell der nede (i Sosua på nordkysten).

Hyggelige minner derfra.:)

Så lenge det ikke er jordskjelv er det avslappende i Sosua - opplevde 6,5 for noen år siden. Ikke spesielt gøy rett før man skulle sove! Santo Domingo en passe stor og spennende by. Kunne godt tenkt meg en tur igjen, ser at Apollo har turer til vinteren. Med en noe laber dollarkurs er hotellet mitt i Santo Domingo også blitt nominelt billigere, ser jeg.. hmm.

Med en noe laber dollarkurs er hotellet mitt i Santo Domingo også blitt nominelt billigere, ser jeg.. hmm.

Reelt billigere!

Nominelt er fortsatt prisen den samme:old :p

Originally posted by Someone

Med en noe laber dollarkurs er hotellet mitt i Santo Domingo også blitt nominelt billigere, ser jeg.. hmm.

Reelt billigere!

Nominelt er fortsatt prisen den samme:old :p

Ah :lightbulb - Takk! Hva skulle man gjort uten blårussen ? :huh: Tror jeg regnet ca 500 kr for en overnatting ved gågata i Santo Domingo for 5-6 år siden, nå kommer jeg ned på 360. En rask sjekk på Finn.no viser at flybilletten fortsatt koster vel 7.000.

Back