En smule søkt av SAS Braathens?

enml

ScanFlyer Gold
En smule søkt av SAS Braathens?

Legger merke til at prisene på envegs bill fra MOL til OSL lørdag 5.nov steg fra kr 265 til kr 755 så snart det ble klart at Molde FK trakk Hønefoss i semifinalen. Søndag 6. nov spilles finalen på Ullevaal. Regner SAS Braathens her med at Molde slår Hønefoss og at det følgelig blir så mange som skal fly fra MOL til OSL at de trygt kan sette opp prisene? Eller er det så mange som allerede har bestilt bill at de billigste er revet bort...?

Mon tro om det hadde skjedd om det var et annet flyselskap som fløy samme strekningen samtidig...?

Re: En smule søkt av SAS Braathens?

Ja det tror jeg ville ha skjedd uansett selskap om deres revenue management er våkne. Det er jo dette RM handler om.. å alltid søke å få ut høyest mulig inntekt per avgang, og er det da noe arrangement som driver opp etterspørselen vil det være å gi bort muligheter til økt inntjening å bare beholde de laveste prisene! Eller hva CK ?

Men nå er det jo Hønefoss som kommer til finalen da :)

Det kan like gjerne være tilfeldig. Tenk hvis det var 2 billetter igjen, og du har to MFK-supportere (=alle! :p) som bestiller relativt umiddelbart etter trekningen for å få billigst mulig billetter. Da er de billigste utsolgt allerede utsolgt uten at SAS har foretatt seg noe som helst.

Men CK & compani kan jo ikke være særlig fornøyd med cupfinalen i år. Hverken LSK eller VIF trenger fly, samme med Hønefoss. MFK ryker nå allikevel. :p;)

Ja, dette blir nok den rene målfesten for Hønefoss. De kommer til å slå romsdalingene ned i støvlene! :up:

cupfinale med Østlandslag er ingen tjent med!:D
enml, selv du har vel fått med deg økonomiens hovedprinsipp om tilbud og etterspørsel??

Det er uansett ikke flere en toppen 5-10 billetter i laveste klasse på hver avgang.

Originally posted by FBU
Det er uansett ikke flere en toppen 5-10 billetter i laveste klasse på hver avgang.

Det er faktisk ikke sant - på en del avganger kan det være MANGE fler...

Sikkert mulig det, men sjekket i Resaid på en gitt avgang i Mars. 4 seter solgt, og L klasse lukket for salg.. Mulig forskjellig fra destinasjoner?

det er stor forskjell på destinasjoner, tid på dagen og tid på året. som sagt, prinsipppet om tilbud og etterspørsel gjelder

Jo da, CK, selv jeg har fått med meg det prinsippet der:spin:
Nettop derfor valgte jeg å sette tråden som et spørsmål:hi2

Men du setter vel opp ekstra med fly og da om det utrolige skulle skje at Molde slår Hønefoss...???? Eller hur...?:nor Heia SAS Braathens!

om det blit MOL som kommer i cuipfinalen (x'er fingrene!!!) så skal du ikke se bort fra at det blir satt opp ekstrafly - som det ble i fjor fra BGO

...ikke se bort fra nei... :lol

Hva koster det da å chartre en 738 (om du får lov fra "trafficing") MOL-OSL lør kl 0800 og retur søn kl 1800?

Originally posted by CK
cupfinale med Østlandslag er ingen tjent med!:D
I RM divisjonen på "Diamanten" snakkes det vel fremdeles om den gang Bodø/Glimt møtte Tromsø i cupfinalen tenker jeg? :D

CK, du er vel såre fornøyd med med at Rosenborg nok en gang reddet norges fotballære? Kanskje jeg skal utstyre deg med en RBK pin på neste Fly & Vin som takk for sist? :spin: Til ikke å være fotballfan er du merkelig interessert i Champions League trekningen hver høst...

jeg er på pappaperm, men jeg har en kollaga som venter på trekningen! jeg hoppet i taket da jeg hørte RBK kom med i Champignonligaen igjen! Dette liker vi!

Trekningen har vært den; RBK kom i samme gruppe som Lyon, Real Madrid, og Olympiakos, med hjemmekamper henholdsvis 28/9, 1/11 og 23/11. Skulle gitt MYE for å få sett Real Madrid på Lerkendal!

Originally posted by enml
...ikke se bort fra nei... :lol

Hva koster det da å chartre en 738 (om du får lov fra "trafficing") MOL-OSL lør kl 0800 og retur søn kl 1800?
Tror svaret på dette spørsmålet blir av typen: "Hvor mye har du å avse?" :D

Back