Var dere forsinket ut fra DXB? I så fall hvor mye?
Jeg lurer på hvor utbredt dette her er. For noen år siden da SK fløy vestlandskysten med F50 endte jeg på 10 kanselleringer på et år, selv på helt klare dager. Alt på grunn av "tekniske problemer". Dette var altså BGO-MOL og BGO-KRS. Andre dager satt jeg på samme rute med 7-8 andre på flyet, er kun spekulasjoner men du vet jo aldri. Eneste forskjellen nå er at en person faktisk tok seg bryet med å undersøke litt dypere
OO-VLM sikter jo til at det Norweigan her gjorde kanskje har skjedd han tidligere med SAS. Det er faktisk i aller høyeste grad relevant til denne tråden.Det har da ingenting med en sak som denne å gjøre...?
Det har da ingenting med en sak som denne å gjøre...?
Eh jo det har det. Les innlegget mitt igjen.
Fokker 50ene var notorisk upålitlige da - det må du spesielt være klar over med en slik nick OO-VLM![]()
Jeg lurer på hvor utbredt dette her er. For noen år siden da SK fløy vestlandskysten med F50 endte jeg på 10 kanselleringer på et år, selv på helt klare dager. Alt på grunn av "tekniske problemer". Dette var altså BGO-MOL og BGO-KRS. Andre dager satt jeg på samme rute med 7-8 andre på flyet, er kun spekulasjoner men du vet jo aldri. Eneste forskjellen nå er at en person faktisk tok seg bryet med å undersøke litt dypere
Er interessant spørsmål jeg stiller meg som ansvarlig for saken er i hvilken grad det var økonomiske incentiver inne i bildet for Norwegian. De ville uansett spare mer på denne manøveren enn samlet kompensasjon til noen få klagende passasjerer.
Det var svensk crew på maskinen fra DXB som unngikk ARN-OSL-ARN. De regulære som passasjerene ble sjekket inn på avgangene ARN-OSL denne morgenen var ca halvfulle (min vurdering).
Hva sparer N i fuel, lønn etc ?
Videre, hvis maskinen samtidig erstattet annet fly ARN-OSL og dermed begrenset misnøye/kompensasjon pga på annet fly med tekniske problemer, hva sparte de på dette?
Min hypotese er fremdeles at operasjonssentralen foretok en gjennomtenkt, kynisk kostnadsoptimalisering som gikk på bekostning av 133 trøtte passasjerer.
Et kontrollspørsmål jeg gjerne skulle ha hatt svar på: Hvis de regulære avgangene ARN-OSL hadde vært fulle denne morgenen (ikke halvfulle), slik at passasjerene ble strandet lenge på ARN, ville operasjonsentralen da ha tatt den samme beslutningen?