• Hei

Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

(Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

En heller vanlig Lørdag

Toby91

ScanFlyer Silver
En heller vanlig Lørdag

Heisann!

Forrige lørdag var det særs lite å ta seg til på flystasjonen, så det ble til å låne seg en sykkel og trø seg en runde rundt gardermoen i sann explorer stil! Første gang eg har vert på de forskjellige spotterstedene, fikk funnet en del :) Men fant ikke den omtalte flishaugen :) Men noen bilder ble det ut av sykkelturen, og de tenkte eg dere skulle få se. har ikke vert så eksperimentell i denne tråden, så det er mer vanlige spotterbilder denne gang :)

Meeen, eg begynner med et eksperimentelt et, si meg hva dere syns om det?
5102470021_6028ff8512_b.jpg

Så gikk turen langs gjerdet til 19L - 01L, fin tur med sykkel
5103065578_f1011d9f85_b.jpg

Hvor eg blant annet skimtet denne som ble pushet fra gate, nymalt og greier!
5103065150_cc3293b59a_b.jpg

Så bar det vidare med sykkelutforskaren "Bernes", runda eit hjørne og fant denne snodige saken, som eg også syns er litt stilig! Piaggio P180 Avanti
5103066002_16d4b0d634_b.jpg

Sånn lapp har eg ikke sett før!
5102471637_ceba19d665_b.jpg

5102472133_4f657e8388_b.jpg

kan ikke bare irritere seg over at disse postmaskinene står i veien, så tar heller bilde av de :)
5102472411_3026cbbe7d_b.jpg

Til slutt var det dagens store høydepunkt, thai med A340-600. Bare det og høre pilotene snakke på radio gjør det verdt å vente på denne! Så morsomt å høre deres engelsk :)
5102472855_dd1d133bcb_b.jpg

Majestetisk! :D
5102473275_0a502de5d1_b.jpg

Btw, når eg stakk fra platformen i 3 tiden, såg eg en hvit varebil som stoppet med sas museet, kan dette vere en person, type Putzmeister? :lol:

Men dett var dett, kommentarer er som vanlig alltid mottat med et smil!

Mvh Tommy

Re: En heller vanlig Lørdag

Btw, når eg stakk fra platformen i 3 tiden, såg eg en hvit varebil som stoppet med sas museet, kan dette vere en person, type Putzmeister? :lol:

Mvh Tommy

Hvis det satt en grizzlybjørn i bilen tror jeg vi ikke er så langt unna! Forresten, er det du som pleier å sykle fra terminalen til GM tidlig på morgenen?

Første bilde, hva har skjedd med hvitfargen

Den har blitt gul :lol: Eksperimenterte litt med det bildet i photoshop, var egentlig et mislykket bilde i utgangspunktet, så derfor ble det et offer for "playing with the buttons" :lol:

Hvis det satt en grizzlybjørn i bilen tror jeg vi ikke er så langt unna!

Haha, det kan nok stemme! :lol:

Pene bilder, joda det var nok meg... syntes jeg såg en vettskremt sykklist vinglet ut i veien:colgate: United maskinen var knall:D

A346 er muligens den vakreste maskinen som finnes, sammen med A345! Flotte bilder!

Pene "hverdagslige" bilder med det lille ekstra du alltid gir tommy!

Back