• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

En drøm har blitt virkelighet!

Re: En drøm begynner å ligne på en virkelighet.

Originally posted by Twin Otter

for å være enda mer konkret så er planen nå å ta seg fra Beijing til Ubon Rachatani den 2 oktober....

en kollega mente jeg burde sjekke ut om det fantes direktefly på den strekningen....

Prisene med SAS/Thai/Air China fra SVG er ca. de samme som fra OSL

Merk at ruten jeg postet inkluderer PEK-BKK i de 11000.-, noe Kilroy alternativet ditt ikke gjorde.

AF bruker 777 til PEK, 343 til BKK, begge flytypene har egen tv skjerm i hvert sete. Dog har jeg hørt at Tempo ikke er noe å skrive hjem om, har aldri flydd AF
 
Re: En drøm begynner å ligne på en virkelighet.

Hadde AF 773ER til IAH i fjor. Helt strålende komfortabel Tempo på den. De nye setene føles meget behagelige og 32 " føltes mer enn hva det er .:exclamati
 
Re: En drøm begynner å ligne på en virkelighet.

Jeg har funnet ut at ferieplanlegging handler om eliminering av usikkerhetsmomenter og ting en ikke har hele oversikten over. Akkurat nå er det meste boks. Både økonomisk samt at jeg har fått klarsignal fra jobben om at jeg får ferie.

Min største utfordring akkurat nå er at jeg sannsynligvis/muligens/kanskje må bytte flyplass i Bangkok ved ankomst siden jeg skal ha transfer videre. Og det synes jeg er litt skummelt med tanke på at jeg aldri har vært der nede før. Noen som har erfaringer rundt det temaet?

I morgen kveld skal jeg bestemme meg....
 
Re: En drøm begynner å ligne på en virkelighet.

Originally posted by The Ticketor

Du burde se på muligheten å kjøpe en billett Oslo-Bangkok//Beijing-Oslo og kjøpe en eller flere separate billetter for de resterende flightene. Det kan lønne seg.

Jeg jobber med denne løsningen nå....... sliter med å finne en billig billett Pek - BKK . men Air Asia kan fly meg BKK - UBP for 150 kroner ca......

Going Out
Bangkok(BKK) to Ubon Ratchathani(UBP)
01 Oct 2007
Departs 1355 Arrives 1500 FD3320
739.37 BT <-prisen.....


noen som vet hva slags materiale Air Asia opererer med?
 
Re: En drøm begynner å ligne på en virkelighet.

Originally posted by Twin Otter

Originally posted by The Ticketor

Du burde se på muligheten å kjøpe en billett Oslo-Bangkok//Beijing-Oslo og kjøpe en eller flere separate billetter for de resterende flightene. Det kan lønne seg.

Jeg jobber med denne løsningen nå....... sliter med å finne en billig billett Pek - BKK . men Air Asia kan fly meg BKK - UBP for 150 kroner ca......

Going Out
Bangkok(BKK) to Ubon Ratchathani(UBP)
01 Oct 2007
Departs 1355 Arrives 1500 FD3320
739.37 BT <-prisen.....


noen som vet hva slags materiale Air Asia opererer med?

Sakset fra Boarding :

Destinasjoner:

Brunei: Brunei – Indonesia: Bali, Balikpapan, Bandung, Jakarta, Medan, Padang, Surabaya - Malaysia: Alor Star, Bintulu, Johor Bahru, Kuala Lumpur, Kota Bharu, Kota Khinabalu, Kuala Terengganu, Kuching, Labuan, Langkawi, Miri, Penang, Sandakan, Sibu, Tawau – Thailand: Bangkok, Chiang Mai, Chiang Rai, Hatyai, Khong Kaen, Narathiwat, Phuket, Ubon Ratchathani, Udon Thani – Singapore: Singapore – Filipinene: Clark (Manila) – Kina: Macau, Xiamen

Fakta:

Flåte: 26 Boeing 737-300, 100 Airbus A-320 i bestilling
Ansatte: 1601 (Desember 04)
Medlem av allianse: Nei
Fordelsprogram: Nei
Web: www.airasia.com

Relaterte saker:

- AirAsia goes for Airbus 320
 
Re: En drøm begynner å ligne på en virkelighet.

Originally posted by LN-FHU

Originally posted by Twin Otter

Originally posted by The Ticketor

Du burde se på muligheten å kjøpe en billett Oslo-Bangkok//Beijing-Oslo og kjøpe en eller flere separate billetter for de resterende flightene. Det kan lønne seg.

Jeg jobber med denne løsningen nå....... sliter med å finne en billig billett Pek - BKK . men Air Asia kan fly meg BKK - UBP for 150 kroner ca......

Going Out
Bangkok(BKK) to Ubon Ratchathani(UBP)
01 Oct 2007
Departs 1355 Arrives 1500 FD3320
739.37 BT <-prisen.....


noen som vet hva slags materiale Air Asia opererer med?

Sakset fra Boarding :

Destinasjoner:

Brunei: Brunei – Indonesia: Bali, Balikpapan, Bandung, Jakarta, Medan, Padang, Surabaya - Malaysia: Alor Star, Bintulu, Johor Bahru, Kuala Lumpur, Kota Bharu, Kota Khinabalu, Kuala Terengganu, Kuching, Labuan, Langkawi, Miri, Penang, Sandakan, Sibu, Tawau – Thailand: Bangkok, Chiang Mai, Chiang Rai, Hatyai, Khong Kaen, Narathiwat, Phuket, Ubon Ratchathani, Udon Thani – Singapore: Singapore – Filipinene: Clark (Manila) – Kina: Macau, Xiamen

Fakta:

Flåte: 26 Boeing 737-300, 100 Airbus A-320 i bestilling
Ansatte: 1601 (Desember 04)
Medlem av allianse: Nei
Fordelsprogram: Nei
Web: www.airasia.com

Relaterte saker:

- AirAsia goes for Airbus 320

Et asiatisk svar på norwegian der altså. Men er det noen som kan bekrefte at Air Asia flyr fra den internasjonale flyplassen (BKK) i bangkok? Det er det jeg kan lese når jeg gjør en prøvebooking. Men, har en liten skepsis alikevel... men det er sikkert sant siden selskapet flyr internasjonale flyvninger til bangkok også.
 
Re: En drøm begynner å ligne på en virkelighet.

Vel. Da var billetter i boks og betalt.

Foreløpig reiseplan:

24/9 - SVG - FRA (LH3161 - CR7)
24/9 - FRA - PEK (LH0720 - Boeing 747-400)
1/10 - PEK - BKK (TG0675 - Airbus A300-600/600C)
8/10 - BKK - FRA (LH9719 op.Thai - Boeing 747-400)
8/10 - FRA - SVG (LH3162 - CR7)

To nye selskap, tre nye flytyper og tre nye flyplasser. Ikke feil det....


Og reisebyrået har til og med allerede ordnet seating på de lange flightene. Nødutgangsplassene var dessverre blokkert på jumboflightene.
B-747-400 - 38A og 37A
A-300-600 - 34A
 
Re: En drøm har blitt virkelighet!

noen som har link til en side med seating plan på 744 og A300-600?
 
Re: En drøm har blitt virkelighet!

og nå er en ny flight bestilt. Innenriks i Thailand

DMK - UBP TG1030 1.oktober. (737-400) Det blir vel nesten som å ta flyet over til Oslo. Ihvertfall på noen måter. Litt lengre reisetid. BKK er noe større en OSL og UBP er nok noe mindre en SVG.

Ellers lurer jeg litt på hva slags service og sånt jeg kan vente meg på TG mellom BKK og FRA (747-400). Ryktene sier at det ikke skal være så veldig "gale" å fly Coach med TG. (og ja jeg vet at jeg er lat, gidder ikke stresse med å surfe på thai sine sider ennå)

Rosinen i pølsa er nok likevel å få fly A300. PEK-BKK.

Er det forresten noen som vet hvor mye jeg må ut med for å oppgradere til Royal Silk Class Mellom BKK og FRA? Og hvordan gjør jeg det?
 
Re: En drøm har blitt virkelighet!

Da ble det den gamle flyplassen på deg Bangkok likevel! Er det Thai eller Nok Air du skal fly med?
 
Re: En drøm har blitt virkelighet!

Originally posted by HMWK

Da ble det den gamle flyplassen på deg Bangkok likevel! Er det Thai eller Nok Air du skal fly med?

Det blir begge flyplassene. Lander på den nye klokken 1250 og flyr videre fra den gamle klokken 1705. Har fått vite at dette bør kunne gå greit. Jeg er nok mer bekymret over at jeg skal reise fra PEK på 1. oktober som er landets nasjonaldag og starten på ferie så alle er ute å reiser....

Og det blir thai både inn til Bangkok og videre ut i Bushen.

Nok Air? det selskapet har jeg ikke hørt om? Hehe. Trodde det bare var Thai og Air Asia som fløy mellom bangkok og Ubon Ratchathani.
 
Back
Top