En dag på Zürich Kloten

Scandinavian

ScanFlyer Gold
En dag på Zürich Kloten

I forbindelse med en reise til Sveits var man nesten nødt til å dedikere en liten dag til flyspotting på flyplassen i Zürich. Her er noen av de jeg tok denne dagen.

Welcome to Zürich by Kristoffer K R, on Flickr

Jeg timet oppmøte på veldig bra med Swiss sitt avgangs rush på long haul.

Elephant Walk by Kristoffer K R, on Flickr

Så det ble mange A330er

Swiss A330 by Kristoffer K R, on Flickr

Og et par A340

Swiss A340-300 by Kristoffer K R, on Flickr

De mindre flyene tok stort sett av på banen som gikk på tvers av flyplassen, men et par kom min vei også heldigvis.

Swiss A321 by Kristoffer K R, on Flickr

De fleste widebody flyene tok en kjapp sving og fløy over flyplassen igjen.

Edelweiss A330 by Kristoffer K R, on Flickr

Re: En dag på Zürich Kloten

Denne tok en go around. Uvisst hvem som eiere den, men den fløy i Qatar farger før i hvert fall.

Unmarked A320 by Kristoffer K R, on Flickr

Når den landet, så så den slik ut. Ikke noe eskorte fra brann og redning som jeg kunne se, så uvisst hvorfor de slapp ned RATen, men artig å se i hvert fall.

RAM by Kristoffer K R, on Flickr

Ikke bare jetfly på Zürich heller.

Air Dolomiti ATR-72 by Kristoffer K R, on Flickr

Croatian Airlines Q400 by Kristoffer K R, on Flickr

Last edited:

En av dagens høydepunkt for min del. :)
En A300-600F fra Qatar.

Qatar Cargo A300-600 by Kristoffer K R, on Flickr

Lite høydepunkt dette også, kjekt å få fanget American i de gode fargene før de forsvinner.

American Airlines 767-300ER by Kristoffer K R, on Flickr

Prisen for den skitneste maskinen gikk til Strategic.

Strategic A330 by Kristoffer K R, on Flickr

Så nærmet det seg avgang på flyet mitt, men heldigvis bestemte Emirates seg for å sette kursen sørover rett før. Høydare med 777-300ER.

Emirates 777-300ER by Kristoffer K R, on Flickr

Denne tok en go around. Uvisst hvem som eiere den, men den fløy i Qatar farger før i hvert fall.

Skyliner:
Airbus A320 -232 3071 A7-ADU Qatar Airways ferried 09mar13 ZRH-DOH after paint into all wh at DUB, return to svc?

Flotte bilder! Gleder meg til juni. Skal på et møte der så da blir det nok litt fotografering også ... :up:

Flotte bilder :up: likte AA's 767 godt, Strategic ser ut som de får gjort vasken hos SAS i Danmark ..... ;)
TK :fly

Skyliner:
Airbus A320 -232 3071 A7-ADU Qatar Airways ferried 09mar13 ZRH-DOH after paint into all wh at DUB, return to svc?

Flotte bilder! Gleder meg til juni. Skal på et møte der så da blir det nok litt fotografering også ... :up:

Da var det nok en pre-delivery test flight antar jeg. Den takset inn til SR-Technics hangar etter landing.

toftos: Kan ikke annet enn å anbefale denne spotteterrassen på ZRH. Verdt de 5 CHF det kostet å komme inn. Ingen høye gjerder som jeg har sett andre steder. Et must om man først er i Zürich.

Fankern for en fin plass du har vært på. Sto du bare på en og samme plass når du tok disse bildene?

Back