Replying to Topic 'Emirates starter rute til CPH!'
Sorry. Men pris betyder altså utrolig meget sikkert også meget mere end mange vil tro. Arbejder selv i rejsebranchen og vi siger normalt at 50,- kr kan flytte en kunde fra et selskab til et andet. Hvis forudsætningerne altså er de samme - 1 stop vs 1 stop eller non-stop vs non-stop. Vi skal tænke på at vi her på forumet ikke udgør den normale kunde ved køb af flyrejser. Vi går op i selskab, lufthavne og flytyper. Den alm. privatkunde er i hovedtræk ligeglad med om de flyver med KLM, BA, Air France eller med en A330 eller B747. At begynde at forklarer en alm. Hr. Jensen der rejser en gang årligt om servicefordele osv er som at tale til lukkede ører. Hr. Jensen kigger på prisen (og næsten kun prisen). Eneste faktor som udover prisen virkelig betyder noget for privat rejsende er om det er non-stop eller om det er med et, to osv antal stop. Ved non-stop flyvninger er privat kunder klar til at betale lidt mere i forhold til flyvninger med et eller flere stop. Herudover kan tidspunktet på dagen også have en mindre betydning.
Så ja, 190,- SEK kan bestemt betyde noget for kunderne. Samtidig skal du huske at CPH bliver billigere i 2006 med en 50% nedsættelse af den danske statsafgift (fra 75 DKK til 37,50 DKK). Fra 2007 bortfalder denne afgift helt!
Originally posted by jikswoboB
Fast hur stor skillnad gör egentligen 190,- extra för en konsument som kanske har betalat 8000 för att flyga till säg Thailand? Jag tror det får en mycket liten effekt på efterfrågan av den här typen av lyxkosumtion. Pristoleransen är rätt hög hos privatpersoner som företag gissar jag.
Jag gissar att rabatterna som Arlanda ger och fortsatt växande inkomster för hushållen är bl.a. sånt som väger upp en skatt på flygresor för flygbolag som överväger att starta trafik.
Sorry. Men pris betyder altså utrolig meget sikkert også meget mere end mange vil tro. Arbejder selv i rejsebranchen og vi siger normalt at 50,- kr kan flytte en kunde fra et selskab til et andet. Hvis forudsætningerne altså er de samme - 1 stop vs 1 stop eller non-stop vs non-stop. Vi skal tænke på at vi her på forumet ikke udgør den normale kunde ved køb af flyrejser. Vi går op i selskab, lufthavne og flytyper. Den alm. privatkunde er i hovedtræk ligeglad med om de flyver med KLM, BA, Air France eller med en A330 eller B747. At begynde at forklarer en alm. Hr. Jensen der rejser en gang årligt om servicefordele osv er som at tale til lukkede ører. Hr. Jensen kigger på prisen (og næsten kun prisen). Eneste faktor som udover prisen virkelig betyder noget for privat rejsende er om det er non-stop eller om det er med et, to osv antal stop. Ved non-stop flyvninger er privat kunder klar til at betale lidt mere i forhold til flyvninger med et eller flere stop. Herudover kan tidspunktet på dagen også have en mindre betydning.
Så ja, 190,- SEK kan bestemt betyde noget for kunderne. Samtidig skal du huske at CPH bliver billigere i 2006 med en 50% nedsættelse af den danske statsafgift (fra 75 DKK til 37,50 DKK). Fra 2007 bortfalder denne afgift helt!