• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Delta Airlines - første flyvning til CPH i dag

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Delta Airlines - første flyvning til CPH i dag'

Det var daglig i trekant med ARN eller CPH. Mot slutten mener jeg aa huske at den gikk JFK-FBU-HEL vv ..
 
Replying to Topic 'Delta Airlines - første flyvning til CPH i dag'

Kan huske at jeg fulgte min mor til FBU da hun skulle til ATL med DL via JFK i '94. Tror det var da jeg begynte å interessere meg i fly, kan jeg huske. :spin:
 
Replying to Topic 'Delta Airlines - første flyvning til CPH i dag'

Originally posted by litt-amatør


Vet ikke om dette er et dumt spørsmål men allikevel: Med såpass mange nye seter over til USA (DL og CO tilsammen) for CPH, må vel dette ta trafikk fra eksisterende ruter? Det er vel ikke bare passasjerer som ikke hadde reist ellers som kan fylle opp begge disse flyene?

Hvilke selskaper er det som rammes av dette? Er det SAS sine ruter til USA som vil få merke det mest? Eller er det andre selskaper som vil oppleve at folk heller vil fly direkte enn via et stort knutepunkt f.eks. BA til London KL til AMS osv.

Jeg tror hovedsageligt at det bliver selskaber som KL og AF der sigter på connections via deres hub, som kommer til at mærke dette. SAS er jo i stor grad afhængig af feed ind til CPH i forbindelse med deres US-ruter. De lokal pax. de måtte tabe her i CPH tror jeg personligt kan opvejes af øgede volumer fra andre markeder. Men kun tiden vil vise hvilken effekt de nye ruter får...
 
Back
Top