Emirates starter rute til CPH!

  • Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Replying to Topic 'Emirates starter rute til CPH!'

Another option too BKK:cheers:
 
Replying to Topic 'Emirates starter rute til CPH!'

Å starte en rute mellom Danmark og "Islam-land" akkurat nå når Muhammed-tegningene "er i vinden" er jo litt spesielt....
 
NB! "Gamle tråder blir som nye", dvs. løftet



http://www.takeoff.dk/news/20194
Frank Holton tror, at Emirates denne gang kommer til København: ”Emirates har tre-fire gange før bedt om slot-tider på København. Men modsat tidligere virker det nu som om det sker; Emirates har denne gang har bedt om slot-tider fra midten af sæsonen. De vil starte 1. juni med en daglig Airbus 330-200. Flyet står til at ankomme, fra Dubai kl. 13.10 og afgå kl. 14.55,” siger han.

Så får vi se om det skjer noe denne gangen, da
 
De må vel før eller senere starte flyvninger til Skandinavia/Norden. Det er jo et gapende hull i rutenettet deres.
Men de trenger vel feed inn til CPH fra resten av Skandinavia om det skal bli suksess?
 
Well. Qatar Airways startede med en A319LR i mai måned, og måtte allerede i oktober skifte til A332 og A333. Så det er den succesen, som Emirates hopper med på. Der er jo faktisk ikke mange ruter fra Skandinavia til Mellemøsten. Utover Qatar, SAS og NAX, hvad er der ellers? Pakistan Airlines er lidt for langt mot øst, også har vi Iran Air. Men er den Arabia? Lidt svært at sige.
 
Well. Qatar Airways startede med en A319LR i mai måned, og måtte allerede i oktober skifte til A332 og A333. Så det er den succesen, som Emirates hopper med på. Der er jo faktisk ikke mange ruter fra Skandinavia til Mellemøsten. Utover Qatar, SAS og NAX, hvad er der ellers? Pakistan Airlines er lidt for langt mot øst, også har vi Iran Air. Men er den Arabia? Lidt svært at sige.

Og så er der MEA, og EgyptAir. Så er det igen om de er mellemøsten eller ej. Anyways, så er det jo egentligt ikke fordi at det er mellemøsten der er det interessante her, derimod de netværk som selskaber som EK, EY og QR tilbyder videre ud i verden. Når EK eller QR starter en rute op, så bruger de blot Dubai eller Doha som en mellemstation til at sende folk videre ud i verden.
QR har med al tydelighed bevist at der er et marked at hente i Skandinavien, spørgsmålet er bare om Emirates er klar til at gå efter det endnu. Selskabet får p.t. ikke så mange maskiner som man har gjort i de foregående år, og der er en del destinationer på deres shortlist.
 
Well. Qatar Airways startede med en A319LR i mai måned, og måtte allerede i oktober skifte til A332 og A333. Så det er den succesen, som Emirates hopper med på. Der er jo faktisk ikke mange ruter fra Skandinavia til Mellemøsten. Utover Qatar, SAS og NAX, hvad er der ellers? Pakistan Airlines er lidt for langt mot øst, også har vi Iran Air. Men er den Arabia? Lidt svært at sige.

Qatar Airways flyr både til CPH og ARN nå da? OSL neste?
 
Ser ut til at CPH blir forbigått av EK nok en gang.

"Selvom Emirates har søgt start- og landingstilladelser (slots) i Københavns Lufthavn fra sommerfartplanens ikrafttræden i slutningen af marts måned 2011, er det meget lidt sandsynligt, at selskabet åbner til sommertrafik-programmet."

http://check-in.dk/newselement.cfm?nNewsArticleID=40557

Skal vi ikke bare slå fast at check-in.dk har lavet en artikel udelukkende baseret på spekulation og øjensynligt mangler indsigt i denne sag og endvidere også generelt om Emirates. Morsomt at de skriver at Emirates har søgt slots fra marts og det derved er for sent med en annoncering - faktum er at Emirates har søgt slots på CPH per 1. juni 2011 og ruteannonceringer fra EK plejer at ske ca. 6 måneder før opstart +/-.

Lad os vente og se om der ikke skulle være mere konstruktiv nyt i denne sag inden jul.
 
Back
Top