Emirates starter CPH-DXB - daglig flyvning fra 1. august - statustråd

• Thread starter Thread starter PP
  • Start date Start date
Re: Emirates starter CPH-DXB - daglig flyvning fra 1. august

Ja, hvor attraktivt er dette for skandinaviske passasjerer utenfor DK?
Man må jo komme seg til CPH først og det blir jo minst to mellomlandinger uansett hvor man skal.
Jeg antar at EK blir nødt til å skru prisene ned for å kapre kunder.

Det kommer vel an på om det er mulig med gjennomgående bookinger med fornuftige priser fra f.eks ARN og OSL med SK. EKs rute vil jo gå i direkte konkurranse med SK til DXB, så vi får se hvordan SK reagerer. Fordelen er at CPH er en bedre transferflyplass enn f.eks LHR og FRA og med hyppigere avganger til byer i Norge og Sverige, mao kortere connection.

Det kommer vel an på om det er mulig med gjennomgående bookinger med fornuftige priser fra f.eks ARN og OSL med SK. EKs rute vil jo gå i direkte konkurranse med SK til DXB, så vi får se hvordan SK reagerer. Fordelen er at CPH er en bedre transferflyplass enn f.eks LHR og FRA og med hyppigere avganger til byer i Norge og Sverige, mao kortere connection.
Som sagt, jeg tror nok de kan tiltrekke seg endel prissensitive passasjerer, men EK har mange flyvninger på helt ukristelige tider. Avganger kl. 03 på natten er vanlig, og med ankomst Dubai kl. 23.15 kan det bli mye venting på nattestid.
Personlig føler jeg meg ikke særlig fristet.

Som sagt, jeg tror nok de kan tiltrekke seg endel prissensitive passasjerer, men EK har mange flyvninger på helt ukristelige tider. Avganger kl. 03 på natten er vanlig, og med ankomst Dubai kl. 23.15 kan det bli mye venting på nattestid.

Jeg vil anta at de fleste som flyr EK til DXB skal videre. Om du ankommer DXB kl. 23.15, så er det jo fortsatt bare (tidlig) kveld norsk/dansk tid. De fleste klarer vel å holde seg våken 2-3 timer til forbindelsen videre? Ser ikke problemet...

Gratulerer til CPH. Det er vel ingen tvil om at vi har en del å lære om hvordan de jobber der nede ;).

Begynte faktisk å bli usikker på om de hele tatt skulle komme i år siden det tok så lang tid til de faktisk annonserte ruta. Men nå blir det blodig fra CPH til Midtøsten og jeg har vanskelig for å tro at hverken QR eller EK kommer til å gi etter med det første.

Jeg vil anta at de fleste som flyr EK til DXB skal videre. Om du ankommer DXB kl. 23.15, så er det jo fortsatt bare (tidlig) kveld norsk/dansk tid. De fleste klarer vel å holde seg våken 2-3 timer til forbindelsen videre? Ser ikke problemet...

Hver sin lyst. Ære være de som synes det er greit å mellomlande flere ganger. Selv foretrekker jeg så få mellomlandinger og flybytter som mulig. Skulle jeg f.eks til Tokyo hadde jeg heller tatt en 1 stop enn en 2 stop via DXB, men det er nå meg.

Neivel, du om det. Forhåpentligvis finnes det andre som setter pris på nye LH-ruter, connections og destinasjoner som det medfører... Men så er det jo heldigvis opp til en selv hvilket selskap man ønsker å fly med.

Hver sin lyst. Ære være de som synes det er greit å mellomlande flere ganger. Selv foretrekker jeg så få mellomlandinger og flybytter som mulig. Skulle jeg f.eks til Tokyo hadde jeg heller tatt en 1 stop enn en 2 stop via DXB, men det er nå meg.

Særlig relevant er jo dette for de i premiumkabinene som er avhengige av å få sovet litt på turen. Å skulle fly CPH-DXB-BKK fremfor CPH-BKK direkte forpurrer jo enhver mulighet til å få seg kvalitetssøvn i og med at det blir 2 såpass korte flighter.

Neivel, du om det. Forhåpentligvis finnes det andre som setter pris på nye LH-ruter, connections og destinasjoner som det medfører... Men så er det jo heldigvis opp til en selv hvilket selskap man ønsker å fly med.

Ja det er svært at stille alle tilfredse ;)

Å skulle fly CPH-DXB-BKK fremfor CPH-BKK direkte forpurrer jo enhver mulighet til å få seg kvalitetssøvn i og med at det blir 2 såpass korte flighter.
Nettopp. Slitsomt er det første ordet som faller meg inn når jeg ser en slik routing.

Jeg tror EK kommer til OSL ogsaa (bare de laerer seg aa uttale og like "Vaffler";) - EK tilbyr en mengde destinasjoner fra DXB som i dag kun kan naaes fra Europa via 2 mellomlandinger - baade i Afrika og India.....og saerlig vil nok India vokse enormt som marked for DXB (og jeg ville nok foretrekke aa bytte fly DXB fremfor Bombutta, CalDelhli eller New Bai - slippe innenlands i India....pluss at med vekst raten i India de naermeste aarene vil det bli svaert trangt paa Indisk innenlands....

Afrika det samme, hvor DXB er et godt alternativ om en skal reise internt I Afrika....

Moro med nye ruter da!

Ser at det er greie forbindelser videre til f.eks BKK, med avg kl 0315 med A380, og retur fra BKK kl 0125 med 380 eller kl 0240 med 777, ank 0430 eller 0545.

Hadde vært moro med noen spesialpriser i F som de har gjort fra London. Der var prisen på ca 20 laken t/r BKK i F. Og selv om jeg nok kan være enig i at en direkteforbindelse mellom CPH og f.eks. BKK ville være å foretrekke, kunne jeg nok godt finne på å prøve dem hvis prisen i den fremste/ øverste delen av flyet var "riktig".

BF:cool2

Neivel, du om det. Forhåpentligvis finnes det andre som setter pris på nye LH-ruter,
Ja håper jo de får pax, men de som ønsker å fly EK til et eller annet sted i verden via DXB kan jo det i dag også, via mange europeiske byer som EK flyr til/fra. Vet ikke om det at de starter til CPH er en så veldig stor nyhet for norske pax.

Vet ikke om det at de starter til CPH er en så veldig stor nyhet for norske pax.

Det er vel for såvidt heller ikke meningen. Hvis EK ville have det til at være en stor nyhed for norske pax, så havde de vel startet fra OSL ;)

Men her i CPH-regionen er glæden ihvertfald stor over at se EK på CPH :)

Nå gjør man jo et nummer av at dette er "godt nytt for alle skandinaviske reisende", så jeg regner da med at de er interessert i pax fra hele skandinavia og ikke bare lokale pax fra CPH og omegn.

Nettopp. Slitsomt er det første ordet som faller meg inn når jeg ser en slik routing.

Emirates' suksess tilsier at det er mange nok som synes det er levelig med en stopover i DXB.

Det er nok ikke nordmænd som vil være de hyppigste pax på denne rute, men til gengæld vil mange svenskere(primæt Göteborg og syd) og danskere sikkert være begejstret for denne.
Har selv fløjet EK en del ud af HAM, og det er da super at de nu starter på CPH. Forøvrigt næsten altid flere danske premium pax med ud fra HAM, og ja der er allerede idag gennemgående billetter ud af Skandinavien med SAS.
Og skulle man være så heldig at man flyver på First, så er DXB ikke det værste sted med et stop-over. En tur i spaén, efterfulgt af en late-night middag i First Class restauranten er ikke at foragte!!
Det er deres badeværelser på A380éren forøvrigt heller ikke ;)

Forøvrigt folyder det nu fra Emirates777(en EK insider) på Flyertalk at CPH nok bliver opgraderet til 777-200ER fra Feb 12 - se det ville være perfekt!

Moro med nye ruter da!

Ser at det er greie forbindelser videre til f.eks BKK, med avg kl 0315 med A380, og retur fra BKK kl 0125 med 380 eller kl 0240 med 777, ank 0430 eller 0545.

Hadde vært moro med noen spesialpriser i F som de har gjort fra London. Der var prisen på ca 20 laken t/r BKK i F. Og selv om jeg nok kan være enig i at en direkteforbindelse mellom CPH og f.eks. BKK ville være å foretrekke, kunne jeg nok godt finne på å prøve dem hvis prisen i den fremste/ øverste delen av flyet var "riktig".

BF:cool2

Bizflyer, med mit kendskab til Emirates, så er jeg ret sikker på at du kan få nogle attraktive FC priser ud af CPH, ihvertfald som intro - og det er hver en krone værd ;-)

Emirates' suksess tilsier at det er mange nok som synes det er levelig med en stopover i DXB.
JA, de har jo ofte svært gode priser, og mange synes jo ikke økt reisetid og venting gjør så mye hvis de kan spare noen tusenlapper.
To each his own. Jeg og mange med meg prioriterer annerledes, men jeg håper det er rom for både EK, SAS og andre selskaper i Skandinavia.

Denna linje blir säkert populär för många svenskar också, boende i södra Sverige. Det finns mycket bra tågförbindelser från södra Sverige till CPH.

Ser frem til denne ruten - selv om det aller beste hadde vært en direkte rute OSL-DXB. EK har jo et godt rutenett videre fra DXB, som for mine reisevaner er relativt attraktivt.

Back