GOT ruta har jo hatt veldig stor fyllingsgrad av Norsk sjømat eksport. Nå som EK kommer med daglige avganger fra OSL, tror jeg at GOT sliter med å trekke frekvent og forutsigbart gods fra Norge. Det er tydelig at stor industrien rundt GOT ikke klarer å innfri godsmengde i forhold til innsatt kapasitet. De eksisterende EK cargo flyvningene som er innom CPH i dag har veldig liten ledig kapasitet da de kommer nesten fulle med transit gods som skal videre med samme maskin. Ved å flytte ruta får CPH endelig litt mer tilgjengelig cargo kapasitet ut av CPH.
Som det skrives er det meget rart at det ikke finnes et Gulf selskap på GOT.
De har mye tung og internasjonal industri og Gøteborg havn håndterer et sykt antall TEU pr år. Det er også frekvente og faste deep sea og short sea linjer.
De største speditørenene gikk hardt ut med air-sea produkt fra Østen for noen år siden, men jeg er usikker på om EK til GOT håndterte dette.
Uansett, Qatar eller Etihad er neppe lang unna en etablering.