Nå kan jeg endelig fly med et bra flyselskap![]()
Har fløjet med Emirates flere gange og var ikke særligt imponeret. Indretningen er hamrende grim med fake gold og wood. I øvrigt har jeg bemærket, at serveringen ikke er påbegyndt ret efter departure, men der gik ca. 2-3 timer. QUOTE]
Har kun fløyet Emirates 2 ganger, og det i business på A380. Er enig i at interiøret er smakløst i klassisk arabisk bling-bling stil, minnet meg om ineteriøret i en Cadillac fra 80- tallet... Slitent og preget av dårlig vedlikehold var det også, bl.a med sprekker i "woodgrain-plasten". Men servicen og stemningen i baren bak i flyet var det ingen ting å si på![]()
Det har gått ett drygt halvår sedan Emirates startade sin nya linje mellan Stockholm och Dubai, en linje som trafikeras dagligen med en Boeing 777-300. Vi fick en pratstund med Emirates Sverigechef Björn Ekegren och även möjlighet att besöka den nyrenoverade loungen på Arlanda.
Hvis de da omsider kommer til Oslo - er det da noen sjanse i havet at de begunner foer foerste August?
SC.
Businessclass.se har et intervju med EK angående Stockholmsruten hvor endel aspekter er høyst relevante ift til OSL
http://www.businessclass.se/uppgrad...stockholm-city-vi-moter-emirates-sverigechef/
Er jo interessant at de kommenterer at Gøteborg er uaktuell, Helsingfors vurderes, mens Oslo kan de ikke verken bekrefte eller avkrefte..
Synes 1.august nærmer seg fort, men krysser fortsatt fingre for at de kommer..
Er jo interessant at de kommenterer at Gøteborg er uaktuell, Helsingfors vurderes, mens Oslo kan de ikke verken bekrefte eller avkrefte..
Synes 1.august nærmer seg fort, men krysser fortsatt fingre for at de kommer..
Sakset fra businessclass.se:
Rykten finns att en ny linje är på gång till Oslo till hösten men det är inget som Emirates varken kan eller vill bekräfta. Någon linje från Göteborg är dock inte aktuell i nuläget, trots att Emirates faktiskt redan trafikerar Landvetter, med fraktflyg. Närmare till hands ligger i så fall en linje till Helsingfors
Fikk akkurat "tilbud" med "Special fares" fra Emirates. 7k i økonomi til Dubai, men kun for perioden midt på sommeren når ingen normale mennesker kunne tenkt seg å reise dit. KLM hadde nylig tilbud for en tredjedel av den prisen, men for mer interessante datoer. Har selv flydd med Emirates og de er ikke så spesielle selv om de er bra. Hva er det jeg ikke får med meg her?
En annan intressant sak ur artikeln är att planen från ARN verkar fyllda samt att även första klass går full.
Angående en OSL linje.
Har inte Avinors ledning antytt att man inte vill ha Emirates till OSL?
Gick nåt snack om att Avinor vill skydda Norwegians långdistans satsning med 787 och OSL-DXB linjen från konkurrens.
Trist om det verkligen ligger någon sanning i det.
Norska resenärer borde själva kunna välja flygbolag utan att staten ska lägga sig i.
For ordens skyld; det er en enkeltperson som er sentral på OSL som ikke proaktivt har fulgt opp EK og ikke viser interesse for at EK skal komme til OSL. Ikke bare for å beskytte DY men fullt så mye QR, TG og andre. Ingen i ledelsen i Avinor eller andre har antydet at de vil verne noen aktører, bare la det være klart.
Bekreftet. EK153 02SEP13 KL 1210
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.