Emirates sin Oslorute - Fra Sept 2014

Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Kan bare si meg enig i dette. Skjønner ikke helt hvorfor dette selskapet blir hauset opp til de grader av både media og andre. De må være dyktig på markedsføring, for produktet deres er helt gjennomsnittlig, i business ligger de langt bak mange av konkurrentene. De skal være ganske mye billigere enn f.eks Qatar for at jeg skal velge de i business. Det er heller ingen fordel at de ikke er med i noen allianse slik at man ikke har mulighet til å opparbeide seg en meningsfull status man kan dra nytte av globalt.

Er fuldstændig enig. Havde sidst ikke nogen særlig god oplevelse med Emirates (på økonomi). Serveringen kom sent på alle 4 flyvninger, og de håndterede en delay på 8 timer ekstremt dårligt. Måtte op i det røde felt for at blive ombooket via FRA frem for vente 23 timer efter misset connection i DXB. Rigide policies og i øvrigt fandens grimt med fake wood og guldglimmer i kabinen. Foretrækker klart QR - håber da klart, at de går 2x daglig frem for EK.
 
Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Skjønner egentlig heller ikke helt hva det er som appelerer med Emirates. Det må være markedsføringen som virker, for de er jaggu ikke noe bedre enn en hvilken som helst annen europeisk eller amerikansk carrier. Nå har jeg ikke fløyet med de i F, men hverken økonomi eller business produktet deres er egnet til å imponere noen. Skal jeg østover velger jeg både Qatar og Finnair foran Emirates.
 
Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

30 kg bagage i economy är bra på EK och EK har även nice IFE.
 
Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Jeg flyr fast med EK på BKK LAD BKK som jobben betaler. BKK OSL BKK må jeg betale selv og med de prisene de har hatt på OSL i høst og vinter så har Biz latt seg gjøre. Kjekt har det vært.

EK gjorde vesentlige forandringer i booking og poeng systemet deres i vinter.
Det har gjort at EK ikke er så hot for min del lenger.

Eksempler:
Opptjening før omleggingen, en-vei til BKK LAD, 3300 Tier.
Nå 2275 Tier. Med 12 en-veis flygninger så rekker jeg Sølv.
Gull er langt unna.
Bruk av poeng for oppgradering til Biz på DXB LAD, før 37500,
Nå 61200 på samme ruten.
Så kutter opptjening med ca 30% - Øker behovet for poeng med ca 40%.

Priser, Hyggelige priser til OSL, mellom 67-80' THB i Biz inkl avgifter
(14800-17700 NOK dagens kurs på 4,5)
Nå, 84' THB som kampanje, må bestilles innen 15.mai så Pluss avgifter på ca 40' THB, dvs ca 125' THB (27 700 NOK) = 60% økning i pris over natten.

Jeg har vært heldig å bli oppgradert til Biz mellom DXB BKK på 3 siste hjemreiser pga overbooket øko. Sist jeg reiste hjemover var det kun 15 stk på Biz og merkbart færre i Øko. Heller aldri sett så lite folk i DXB i morgen rushet. Flere som har rømt unna og ikke bare meg som vurderer det.

De har merktbart økning i bruk av buss transfer. Forrige uke var det buss transfer ved landing og avreise selv om B-terminalen var nesten tom for fly ved gate.

Noen som har kjennskap til hva som skjer der i sandkassen???
 
Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Flere som har rømt unna og ikke bare meg som vurderer det.

Tja, passasjertallene deres og ikke minst de økonimiske resultatene deres tyder på at det ikke stemmer. Det er fullt mulig mange er blitt misfornøyd, men det oppveies fint av tilveksten av nye kunder

Nå har jeg aldri fløyet EK, og om de er bra eller dårlig er uvesentlig, men det er ikke størrelsen på verken skjerm, benplass, matbrett, etc som er det vesentligste for suksess. En effektiv drift, stort nettverk og dra nytte av de fordelene man har, så vil det været så lenge ikke kjøttet er rottent så slipper man unna med og servere mørbrad istedet for indrefilet. ;)

Det fondet som eier EK får i disse dager noe sånn som 5mrd kroner utbetalt i utbytte.....det er hva som kjennetegner suksess for et flyselskap. Ikke om alle kundene er fornøyd eller ikke

For de 99,9% som ikke er aktiv på luftfartsforum, så er det langt mindre klaging selv om ikke alt er tipp topp
 
Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Nå er vel ikke pax tallene og andre tall for de to siste mnd klare enda.
 
Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Synes EK bommer litt på dette bildet. Er så inkluderende at det blir litt rasistisk :colgate:
11226053_10155612624645089_5891031113925623612_n.jpg
 
Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Jeg har to kolleger som fløy ut i dag fra OSL-SYD med EK. De flyr nå bare EK til Europa og er ekstremt fornøyd med dette. Dette pga det er Qantas Platinum og basert i SYD og får fullopptjening med EK og kan fly inn til vanvittig mange byer i Europa uten å måtte bytte til slitsom shorthaul på siste leg. F.eks har de flydd SYD til NCE og GVA i år med ett flybytte og longhaul standard hele veien. Inkludert sjåførservice hos EK C er også en fin perk.
 
Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Husker første gangen jeg møtte tidligere direktør for trafikkutvikling på OSL, og spurte om hvorfor de ikke brukte frakt som ett av argumentene ovenfor nye potensielle flyselskaper for å starte rute til OSL. Det hadde visstnok ikke noe for seg for det var ikke penger i frakt, mente han:lol:.

Det usagnet burde jo nesten hengt på veggen det nå ;)
 
Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Nå er vel ikke pax tallene og andre tall for de to siste mnd klare enda.


Nå rapporterer vel ikke Emirates månedstall, men DXB hadde en økning i antall passasjerer i 14% Januar-April i år, så er fortsatt ingenting som tyder på dårlige passasjertall for Emirates med tanke på hvor stor andel av trafikken de vel har på DXB. Og påstanden din er feil. EK sin tilbudte kapasitet økte med 12% i samme tidsrom

http://www.zawya.com/mobile/default.cfm/actstory/sidZAWYA20150520041546
Dubai International, which last year overtook London's Heathrow to become the world's busiest airport for international passenger traffic, saw a 14 per cent rise
 
Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Er veldig fornøyd med Emirates - det gjør faktisk ingenting å ha juksegull der ut året. Men altså da jeg for første gang fløy dem som statusløs var jeg også rimelig fornøyd. Det deles ut varme kluter selv economy og alt av drikkevarer er gratis underveis (med unntak av champis som kan kjøpes for 15 USD på economy - biz og first betaler selvsagt IKKE for det). Riktignok var ikke flyet fra OSL fullt på torsdag i eco, men det er vel mye cargo som går og der ligger det jo også penger.
 
Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Saudi champagne er vel fortsatt gratis i alle klasser. :colgate:
 
Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Jeg hadde brunch med Thierry Antinori (COO EK) i dag og han var meget engasjert over Skandinavia. Både forrige ukes laksetall og super config 380en til CPH. Var hyggelig å høre at han faktisk også synes at DY sitt fravær til OSL var mer trist enn good news.
 
Re: Emirates planlegger OSL fra 1/8 -> Bekreftet fra 1/9

Har EK startet opp med 380 på CPH nå?
 
Litt om Emirates OSL-DXB i dagens Finansavis

Interessant artikkel i dagens Finansavis om ruten med en del benchmarking.

- Totalt har Emirates nå 22 ansatte i Norge. 6 utelukkende med frakt.
- Har siden oppstarten fløyet 155.000 pax (ca 212 pax pr avgang 772/773)
- Har totalt mellom 60-70% av det totale OSL-DXB markedet
- Med nå 777-300 på alle avganger, er den årlige estimerte kapasiteten på 262.800 seter
- 80% av trafikken skal videre fra Dubai. Singapore og Hong Kong er de største destinasjonene for forretningskunder fra OSL.
- Frakt fra Norge går så det girner. EK får kun med seg halvparten av frakten ut fra OSL hver dag. Resten sendes med lastebil til Arlanda og CPH hvor det går ut med Emirates.

Emirates sliter med dollarkursen i Norge men forventer innen krot tid at ruten vil være profitabel.
 
Re: Litt om Emirates OSL-DXB i dagens Finansavis

Interessant artikkel i dagens Finansavis om ruten med en del benchmarking.

- Totalt har Emirates nå 22 ansatte i Norge. 6 utelukkende med frakt.
- Har siden oppstarten fløyet 155.000 pax (ca 212 pax pr avgang 772/773)
- Har totalt mellom 60-70% av det totale OSL-DXB markedet
- Med nå 777-300 på alle avganger, er den årlige estimerte kapasiteten på 262.800 seter
- 80% av trafikken skal videre fra Dubai. Singapore og Hong Kong er de største destinasjonene for forretningskunder fra OSL.
- Frakt fra Norge går så det girner. EK får kun med seg halvparten av frakten ut fra OSL hver dag. Resten sendes med lastebil til Arlanda og CPH hvor det går ut med Emirates.

Emirates sliter med dollarkursen i Norge men forventer innen krot tid at ruten vil være profitabel.

De på Cargo jobber vel strengt tatt ikke i Emirates? Er ikke de ansatt i en GSA (Scanpartners).
 
Re: Litt om Emirates OSL-DXB i dagens Finansavis

De på Cargo jobber vel strengt tatt ikke i Emirates? Er ikke de ansatt i en GSA (Scanpartners).

Det stemmer, men de er 100% EK mennesker i sitt daglige virke. Så de kan egentlig regnes som EK ansatte.

S
 
Back
Top