• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Emirates med rute til Stansted

Jag vet att LHR har begränsat med slots men gäller samma för LGW? Varför behöver man annars flyga till 3 flygplatser runt samma stad?
 
Ja, også LGW har en utfordrende slot-situasjon.

Kanskje like viktig er det faktum at London er en enorm by med et massivt omland. LHR, LGW og STN er i tillegg til å være forskjellige London-flyplasser, også nær-flyplasser for forskjellige deler av London. Ta frem kartet og se hvor flyplassene faktisk ligger, så ser man dette nokså tydelig. (Noen med enda bedre geografi-kunnskaper enn meg kan sikkert utdype dette).

Derfor ser vi også andre flyselskaper dele opp trafikken sin på flere LON-flypasser. Dette skyldes selvfølgelig også slot-situasjonen og prisstrukturen til flyplassene, men geografi spiller også inn.
 
Dette er sikkert ikke et dumt trekk for å tekkes nord-øst London og Cambridge korridoren, mye folk her og store selskaper som bla GlaxoSmithkline. Med Emirates sin sjåførtjeneste blir det nok en langt hyggeligere start på turen for mange av passasjerene som slipper å dra til andre siden av London.

Dette blir forøvrig Emirates sin 10. daglige til London.
 
For å ikke glemme heller at dette er nok en betydelig billigere rute å starte enn å skaffe slots på en av de to andre, sikkert noen incentiver fra Stansted i tillegg, det er vel lite longhaul der ute nå tror jeg.
 
Back
Top