• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Virgin med Seoul-rute

Someone

Moderator
Medlem
Virgin Atlantic starter en rute til Seoul neste mars. Daglig med 787-9.

Oppstarten muliggjøres ved at Korean var tvunget til å gi fra seg et par LHR slot, da de kjøpte Asiana, for å få inn en ny aktør med LHR-ICN.

https://corporate.virginatlantic.co...network-announcing-new-services-to-seoul.html

Seoul, Let’s roll! New daily flights to Seoul, South Korea will launch on 29th March 2026 creating new East Asian connections to Japan, Greater China, Vietnam, Australia and New Zealand
 
Morsomt at det kommer et selskap fra samme allianse inn på ruten da:-)
 
Virgin Atlantic starter en rute til Seoul neste mars. Daglig med 787-9.

Oppstarten muliggjøres ved at Korean var tvunget til å gi fra seg et par LHR slot, da de kjøpte Asiana, for å få inn en ny aktør med LHR-ICN.

https://corporate.virginatlantic.co...network-announcing-new-services-to-seoul.html
Disse slotsene de må gi vekk er vel (delvis) Asiana sine? Altså at ikke Korean går ned på LHR-produksjon i forhold til pre-Asiana? Isåfall er jo dette en stor netto-forbedring for dem, ettersom de får Virgin-feed inn i sitt Asia-nettverk i tillegg til egen produksjon.
 
Morsomt at det kommer et selskap fra samme allianse inn på ruten da:-)

Ja, men de er fortsatt konkurrenter på ruten, selv om de "samarbeider" om feed i endene

Disse slotsene de må gi vekk er vel (delvis) Asiana sine? Altså at ikke Korean går ned på LHR-produksjon i forhold til pre-Asiana? Isåfall er jo dette en stor netto-forbedring for dem, ettersom de får Virgin-feed inn i sitt Asia-nettverk i tillegg til egen produksjon.

Ja, i praksis
 
Litt off topic, men har SAS Codeshare med Virgin på OSL-LHR luten? Så denne potensielt kan bookes herfra.
 
Litt off topic, men har SAS Codeshare med Virgin på OSL-LHR luten? Så denne potensielt kan bookes herfra.

Trenger ikke codeshare for det, men den er uansett foreløpig ikke mulig booke per nå. Men tipper det rett og slett ennå ikke er priset noe sted.
 
Liten avsproing.. Men har litt PTSD av dette herringbone oppsette på disse flyene at når jeg ser 787 så grøsser jeg litt..
 
Liten avsproing.. Men har litt PTSD av dette herringbone oppsette på disse flyene at når jeg ser 787 så grøsser jeg litt..

ENIG! Seat map på Virgin´s 787-9 Upper Class ser fryktelig rotete ut.

Jeg noterte meg dessuten fra en trip-report med denne maskinen;
"If it’s privacy you’re after, the best seats in the house are 1A and 1K, where you won’t be looking at anyone else."

https://upgradedpoints.com/travel/airlines/virgin-atlantic-boeing-787-upper-class-review-lhr-blr/
 
ENIG! Seat map på Virgin´s 787-9 Upper Class ser fryktelig rotete ut.

Jeg noterte meg dessuten fra en trip-report med denne maskinen;
"If it’s privacy you’re after, the best seats in the house are 1A and 1K, where you won’t be looking at anyone else."

https://upgradedpoints.com/travel/airlines/virgin-atlantic-boeing-787-upper-class-review-lhr-blr/

Vi ble nedrgradert til den kabinen på denne turen: https://forum.flyprat.no/showthread.php?t=159755

Skal fly 787en i 11 timer til CPT om noen uker, men da har vi i det minste fått 1A og 2A. Den er såpass trist st vi fikk gjort om returen til KLM som har det nye setupet med "suiter".
 
Liten avsproing.. Men har litt PTSD av dette herringbone oppsette på disse flyene at når jeg ser 787 så grøsser jeg litt..

Hva, liker du ikke "coffin class" ?!

Jeg er enig med deg her, og den gode nyheten er at alle 787 blir oppgradert til samme produkt som på A330-900neo, men den dårlige nyheten er at de først begynner å gjøre det i 2028.
 
Back
Top