• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

Emirates med Milan-New York

Someone

Moderator
Medlem
Emirates starter opp Milano-New York fra oktober, med 777-300ER. Dette er et slags comeback for Emirates med ruter fra Europa til USA, da de i sin tid fløy til New York via Hamburg.
Ruten vil være en forlengelse for en av deres tre daglige DXB-MXP, og vil bety de nå vil konkurrere direkte med Europeiske selskaper til New York fra Europa

http://gulfbusiness.com/2013/04/emirates-flying-milan-new-york-from-october-1/#.UWKf9KJOTTo
Emirates will launch a direct service between Milan and New York from October 1.

Operated by a Boeing 777-300ER, the flight will be an extension to one of Emirates’ existing three daily, Dubai-Milan flights. ENAC (Italian Civil Aviation Authority) has authorised the services on an extra-bilateral basis.

I seg selv er dette en liten nyhet, men hvis dette er starten på en tendens så kan det ha en stor innvirkning på markedet mellom EU og USA
 
EK starter også opp rute til Clark på Filippinene i oktober. Dette er ikke mer enn 100 km nord for Manila og vil da være deres andre destinasjon på Filippinene.
 
Måske de også skulle gå ind på DXB-SVG-IAH og kombinere 3 oliedestinationer! :-)
 
Ja, denne lanseringen er veldig viktig, men jeg er veldig usikker paa hvor stor innvirkning Emirates kommer til aa ha paa markedet USA-Europa. Flere har proevd seg, Singapore er igjen med Houston-Moskva- Singapore og NY-Frankfurt-Singapore.

Priser de seg MEGET agressive i business, KAN vi se ett skifte, men naa er prisene mellom Europa og USA ikke i naerheten av det vi ser til Asia.

Konkurransebildet er ogsaa helt forskjellig siden LH/BA/AF/KL osv osv har meget gode nettverk rundt om i Europa og dekker titalls destinasjoner i USA.

Saa dette blir anderledes enn Europa Asia, vi faar se hvor stort nettverket blir. For mitt eget vedkommende er reaksjonen til denne ruten isolert: "Connection paa JFK?? Nei takk"
 
Back
Top