Det er jo svært at spå om. Emirates CEO, Tim Clark, har hele tiden fastholdt at CPH var den eneste skandinaviske destination, som Emirates havde fokus på.
Når det er sagt, så er QR buldret ind, og har haft enorm succes på CPH (rygter taler om deres mest succesfulde ruteåbning i mange år), samtidig med at SK vækster fint på deres CPH-DXB rute. Så spørgsmålet er om Emirates vælger at kigge andetsteds, da det måske er knapt så sjovt at skulle ind og konkurrere med 2 succesfulde ruter.
En anden ting der kan gøre at Emirates vælger at holde sig fra CPH, er at man jo har et ganske fint codeshare arrangement med SK ud videre ud af DXB.
Når alt dette er sagt, så sætter jeg stadigvæk mine 10 cents på at Emirates indenfor de kommende 6 måneder annoncerer opstart på CPH.
Og for så at forholde os til overskriften, så er jeg overbevist om at vi iløbet af nogle år vil se en negativ effekt af den massive satsning som p.t. udføres af flyselskaber fra sandkassen. De kan ikke blive ved med at vækste på den måde de gør, og Emirates(i særdeleshed) udsætter sig selv for en enorm sårbarhed med de massive flåde investeringer de laver i wide body equipment.