- Emirates en stor trussel!

Noen som kan gi et raskt svar på hvor EK bruker flyene sine? Brukes A345 i Europa eller er dette kun til USA?

A345 maskinene flyr jevnlig på ruter til bl. a Japan, Australia, New Zealand og Sveits. De har også blitt brukt til USA, men her tror jeg B777 har tatt over. Alle byene som Emirates flyr til på østkysten av Australia (Brisbane, Sydney og Melbourne) får i alle fall besøk av en A345-masking daglig.

Skulle gjerne likt å vite hva Emirates betaler sine ansatte, jeg antar (og jeg har ingen anelse om lønnsnivå i noen selskaper) at Emirates kan betale mindre til sine enn hva Vest/Nord-Europeiske selskaper gjør? Men det er vel en del andre faktorer som spiller inn enn bare lønn når en skal se på lønnsomheten til et selskap?

----
Lønningene ligger klart bak sammenliknbare Vest-Europeiske selskaper. Men bl.a. flight-deck crew får sine lønninger nesten uten skatt. Den lokale pengeneheten Dirham følger Dollar-kursen (lav dollar = lav lønn for norske ansatte der).

Men lønninger er nå en ting, trivsel og personalbehandling er en annen sak. Tror noen og hver skulle få seg overraskelser der nede..Snakk f.eks med den danske CPT'en som fikk fyken på flekken etter ved en tastefeil å ha tailstriket A340'en.

Tally-Ho

Back