Emirates bestiller nye 32 A380

Undrar hur andra flygbolag tvingas agera i framtiden för att möta konkurrensen från Emirates? Med alla A380 lär de kunna sänka priserna en hel del kan man gissa, särskilt i ekonomiklass.

Tyvärr har jag bara åkt med EK en gång, mellan DXB-FRA med en B77W, en väldigt trevlig flight. Skulle inte tveka att åka med dem igen.

Er forresten en reportasje om bestillingen på CNN og Quest Means Business nå klokken 20:00!

Og ikke glem Afrika og Nord- og Sør-Amerika - alle satsingsområder som kun såvidt er påbegynt ....

Selvsagt, skal ikke glemmes - og dette understreker ytterligere det ganske voldsomme behovet for A380. Noe forteller meg at de får god bruk for dem i Dubai og områdene i alle retninger rundt. ;)

Her tok Airbus et kjempeskritt i retning av breakeven for A380 prosjektet.

Noen som har fornuftige gjetninger på hvor langt det er igjen til break even?

Selv om det er labre tider for store ordrer i flybransjen, så har det vært uforholdsmessig lenge siden forrige A380-ordre.

Mener og ha hørt at Airbus må opp i 400 A380 før de har dekket inn kostnadene ved utviklingen.

Ber dere om å ta dette med en klype salt da det er lenge siden jeg hørte tallet.

Hvor lang tid vil en flight OSL-PEK ta via DXB da?

En teoretisk direkterute vile vel tatt ca. 6 timer og 45 minutter OSL-DXB og så ca. 8 timer DXB-PEK, pluss kanskje 3-4 timer connection får vi da ca. 18-19 timer gitt optimal connection videre.

DY opererer med rutetid 6.55 ned og 7 timer opp OSL-DXB på sin praktiske direkterute, men den genererer vel ikke allverden connectiontrafikk til Emirates sine A380

Noen som har fornuftige gjetninger på hvor langt det er igjen til break even?

Selv om det er labre tider for store ordrer i flybransjen, så har det vært uforholdsmessig lenge siden forrige A380-ordre.

Tom Enders i EADS opplyser at de skal etter alle solemerker være i nærheten av breakeven i 2015.

Jeg tror EK vet hva de gjør når de bestiller 32 nye A380. Det er vell det flyseleskapet i verden som går best. De har bare ekspandert siden dagen EK så lyset for første gang. Idag er de på toppen og der blir de! Jeg gleder meg til å fly med EK en gang i tida :)

Jeg tror at EK enten vil bli et av de største på massetransport, eller gå ad undas så det står etter. Og da vil det bli en del billige A380 ledig til de andre selskapene...

Men jeg sier i hvert fall lykke til, dette er spenstig!

Disse gutta har vel ikke SAS sin fornyings takt, så det er vel ikke alt for lenge til det blir en del pent brukte 380er på markedet?

Back