Kjapp, men gøy flight. Overbooket, vet ikke om det primært hadde med tidspunktet å gjøre (lørdag sen ettermiddag) eller mange nok som ville få dette med seg. Prøvde meg på oppgradering til Biz på forhånd, men var vel så og si utsolgt allerede da.
En kunne og velge sete i Premium-kabinen mot en liten avgift, men med kun ledige seter i midtseksjonen fristet det mere med et vindussete noen rader bak. Flighten ble i alle fall halvtimen forsinket, virket som de tok seg særdeles god tid for at alle (nye) prosedyrene skulle gjøres på riktig måte.
Fikk ikke noen skikkelig sightseeing i kabinen, men setet mitt framme i øko var behagelig, med særdeles bra ´ørelapp-nakkestøtte, men ganske så trangt fram til neste seterad, kan tenke meg at blir en rimelig inneklemt affære på lange flighter.
Premium så helt grei ut, i alle fall bedre benplass, og 2-3-2 mens det er 3-3-3 i øko. Business så bra ut, det lile jeg fikk sett av den.
Nå er det jo etter det jeg skjønner ikke Lufthansas eget valg av interiør på disse første maskinene, en kan jo håpe at pitch i øko bli noen cm. bedre på de som kommer senere.
Ellers var det god stemning ombord, og crewet gjorde stadig et poeng ut av at vi var ombord i en splitter ny langdistansemaskin. Flytid ble oppgitt til kun 35 min.
Benyttet den lange ventetiden ombord etter Pri-boarding til å sette i gang en film, den var mulig å starte før vi var i luften. Underholdningsystemet var like intuitivt og bra som jeg husker det fra DY´s Dreamliner,e bare med mye større filmutvalg.
Som sagt kort tur, men spritet opp den etterhvert rutinepregede OSL-MUC loopen for meg, og deilig og inspirerende å være ombord i en langdistansemaskin igjen, har kun blitt MUC-FRA i A350 for meg siden februar 2020 i så måte.
OG: nye `Panorama Lounge ved gate A26 var skikkelig kul, herlig utsikt til rullebane og flybevegelser (FRA må vel være et av stedene i verden med mest 744/ 748-aktivitet), et rom der en kunne sove litt, og ellers helt forskjellig interiør og vibe enn de andre mere uniformerte LH-loungene. LH byr som vanlig på god mat og drikke, en dusj ble det og tid til.
Forøvrig var det knapt et munnbind å se ombord, med en hostende sidepassasjer tok jeg faktisk meg i å savne det litt
For the records: Lufthansa stilte med D-ABPA `Berlin´ både på denne og (alle?) de andre 789-flyvningene de første dagene.