EKSTREMT BILLIG med Ryanair til Warsawa

Pedersang

ScanFlyer Blue
Har nettopp booket to personer t/r Rygge - Warsawa Modlin for 20,40 kr. (!!!!!) Det er inkludert kredittkortgebyr.

Flyplassen ligger 40 km utenfor Warsawa, så dette virker som et svært godt tilbud.

Prisen på nettsiden er egentlig høyere (135,80 kr), men av en eller annen grunn så blir totaltprisen 20 kr for to personer tur retur. Kredittkortgebyret er satt til 0,40 kr pr. person.

Fungerer på mange ulike datoer i januar. Bare velg ut for 135,80 kr, og hjem for 135,80 kr.

:)

Lurer på om dette kanskje gjelder flere destinasjoner...

Høres ut som feilprising. Blir spennende å se om FR godtar de billettene. De er jo ikke akkurat kjent for å rette seg etter Forbrukerrådet o.l. sine anbefalinger rundt slikt uten krangling. Ville definitivt unngått å forhåndsbetale hotell ;)

Da ble det januartur til Warsawa for to til kr 20 t/r, pluss 40 øre i kredittkortgebyr!

Takk folkens!

Ble jaggu en tur på meg til warsawa også. Booket først lør-søn, men fant ut at det kunne være greit å ha en dag der borte så kjøpte en enveisbillett på fredag til nette sum av 5kr.
Ryanair har fremdeles praksisen om at de ikke kansellerer returen hvis man ikke bruker turen, sant?

Da er det bare å vente og se om ryanair honorerer disse prisene, og så finne ut hvordan ting fungerer der borte, hvor det er bra å bo osv

Måtte bare prøvebooke; Oslo - Warzava 5.-7/1 t/r uten bag, før kreditkort; 135,-
Det er ikke rart den bransjen sliter med å tjene penger...

Det er også mulig å bestille RYG-RIX for den nette sum av 18 kroner t/r.
Edit: 18 kroner og 36 øre etter kredittkortgebyr. ;)

Kjøpt og betalt ja. Ser ikke ut som feilprising nå, det er faktisk 9 kroner en vei i hele bookingsprosessen nå.

Last edited:
Bare synd flytidene RYG-RIX ikke passer med en helgetur. Men Warsawa er vel sikkert en spennende by det også tipper jeg.

Moderator

Fint om vi kan holde oss nogenlunde til tema, diskusjoner om hvorfor det er billig, og andre generelle Ryanairdiskusjoner finnes det nok av andre tråder å benytte seg av
/Moderator

Bare en liten heads-up: Å fly til WMI blir som å fly til Stord eller Egersund når du egentlig skal til Stavanger... :)

Men det er jo normal Ryan Air praksis, og så er det jo gratis.

Noen tips på hvordan komme seg fra og til:
http://www.inyourpocket.com/poland/warsaw/travel-info/Arriving-by-plane/Warsaw-Modlin-Airport_96867v

InYourPocket skriver: "The brand new Modlin airport looks like a shiny tin can in a forest in the middle of nowhere, which is essentially what it is."

Tøys.

WMI - Warsawa sentrum = 40 km
OSL - Oslo sentrum = 49 km
Egersund - Stavanger = 78 km

Tøys.

WMI - Warsawa sentrum = 40 km
OSL - Oslo sentrum = 49 km
Egersund - Stavanger = 78 km

Ja, ok, "tøys".

Nå kan du ikke ta Flytoget (19 min) fra WMI til Warszawa C heller, eller taxi for den saks skyld fra WAW, som tar 15 min. Reisetiden blir 1 time per vei om du vil eller ei.

Jeg er klar over avstanden(e). Posten var bare ment til info for de som ikke har vært i byen før, slik at de evt ikke mistok WMI for å være hovedflyplassen. Ja, jeg overdrev sammenligningen for å fremheve poenget.

...nettopp derfor jeg delte info om transportmuligheter til og fra.

Heldigvis så er det ikke bare Warsawa det gjelder, fungerer også med Riga hvor de flyr til RIX. :)Uff ja er litt sykt å betale mindre enn en enkeltbillett med Ruter i Oslo for tur/retur. Også merkelig at kortavgiften bare ble på 36 øre (som vel er den reelle utgiften på en transaksjon med VISA).
Mulig de kjører en skjult kampanje, januar er ikke akkurat høysesong.

I følge prislisten for "ekstra tjenester" hos Ryanair er kredittkortgebyret nå 2%. I steden virker det som de nå legger på et administrasjonsgebyr på kr. 55 hver vei allerede i den viste prisen ved søk.

Sikkert noe de har fått pålegg om å gjøre, kan aldri tenke meg at det er frivillig:-)

Jaja, der gikk minimumsprisen inkludert gebyrer for t/r til Polen opp fra 7,14 kr til 120,36.

I prosent en ganske durabelig økning.

Back