OSL EK203 A380 nesten til OSL, nå CPH 24APR (diversion)

NorFlight

ScanFlyer Blue
EK203 A380 nesten til OSL, nå CPH 24APR (diversion)

Kan virke som om EK203 har snudd utenfor Molde og muligens er på tur til OSL

1f2d5cc6c6e18d9260ff73d4db949d47.jpg

EK203 A380 til OSL?

EK203 til JFK har snudd nord av Ålesund. Ser ut til å være på vei inn til OSL nå

EK203 på vei inn til OSL nå

Ser at EK203 DXB-JFK har snudd og er nå på vei inn til OSL. Medical?

Emirates 380 divereter til Gardermoen

EK203til New York snudde ved kysten og skal lande på Gardermoen.
Men de sliter tydeligvis og gjør nå sin andre go- around:) .??

Re: EK203 A380 til OSL 24APR (diversion)

Ryktes at den er for tung til å lande.

(Og ser ut som FR24 gikk ned like så godt.)

A380 på Gardermoen

Jeg ser at en A380 plutselig snudde rett vest av Møre og Romsdal (sikkert et medisinsk tilfelle). Flyet går rett til Gardermoen. Hvorfor lander det ikke på Værnes? Det er kortere (pasienten kommer raskere til behandling) og gjør også at "omveien" til New York blir kortere. Rullebanen på Værnes er vel lang nok til at en A380 til New York kan ta av? Eller er den for kort?

Ørlandet har vel også lang nok rullebane og den er også "rett i nærheten". Herfra kunne pasienten blitt fraktet med helikopter rett til sykehus i Trondhjem.

Flesland er også nærmere og ville også ført til kortere "omvei".

Jeg antar at Vigra har for kort rullebane.

Så derfor: Noen som vet? Hva er grunnen til at man tar en slik "omvei"?

Re: A380 på Gardermoen

Jeg ser at en A380 plutselig snudde rett vest av Møre og Romsdal (sikkert et medisinsk tilfelle). Flyet går rett til Gardermoen. Hvorfor lander det ikke på Værnes? Det er kortere (pasienten kommer raskere til behandling) og gjør også at "omveien" til New York blir kortere. Rullebanen på Værnes er vel lang nok til at en A380 til New York kan ta av? Eller er den for kort?

Ørlandet har vel også lang nok rullebane og den er også "rett i nærheten". Herfra kunne pasienten blitt fraktet med helikopter rett til sykehus i Trondhjem.

Emirates flyr til vanlig på OSL og har mannskap/personell der som kan håndtere saken.

Er mellom Hamar og Gjøvik nå. Så der ut til at de skal prøve ennå en gang.

FR24 er oppe igjen

Re: A380 på Gardermoen

Et par ting (som er antagelser) - flyet skal ned fra stor høyde, og man må få ryddet opp i kabinen, det tar tid. Den nærmeste flyplassen er ikke alltid rett under deg.

Rullebanelengde er ikke det største problemet for A380, bredde på rullebaner og parkering er en større utfordringe.

Man må ha utstyr til å håndtere flytypen, dumt å lande på Ørland om de eks. ikke kan fule der, har høyde nok trapper eller pushbacktraktor som kan håndtere det. Da blir flyet fort det en ny turistattraksjon.

Og ikke minst at EK har egne folk på OSL som gjør arbeidet hundre ganger lettere med en medical diversion.

Jo lenger ting drar ut i tid før de får landet jo mindre sannsynlig er det vel at de kommer seg videre til JFK med det første. Det kommer vel til et punkt hvor crew kan gå ut på tid?

Landet?
Ser den ikke på flightradar

Sent from my iPhone using Tapatalk

Back