Egypt Air til OSL

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Var inne på sida deres for å se hvilke priser som kom opp fra Oslo, men det hadde de tydeligvis ikke lagt ut enda. Ikke mulig å booke noe fra Oslo foreløpig.

Men for moro prøvde jeg å se på priser for AMS-CAI-BKK og retur en uke i juni.
Deres biz class er da priset til 10 600 kr. Det er vel rimelig å si at den biz classen kan sammenlignes med andre selskapers eco extra, og deres First class som andre selskapers biz.

Så da til sammenligningen. For samme routing i First, var prisen drøye 53 laken. Og det er over dobbel pris av sist gang jeg sjekket dette for noen måneder siden. Og en tur i deres First er vel ikke verdt prisen?

Når man ikke får mer enn eco poengopptjening på Turkish sin billigste biz billett som på samme strekning er ca 7 laken dyrere, er det vel rimelig å spørre seg om man får biz opptjening på en Egyptair billett til 10k?

BF:cool2

Når man ikke får mer enn eco poengopptjening på Turkish sin billigste biz billett som på samme strekning er ca 7 laken dyrere, er det vel rimelig å spørre seg om man får biz opptjening på en Egyptair billett til 10k?

Kan bekrefte at det er 100% opptjening for Eurobonus. Den reisen som jeg lagde en liten tripreport på gav 26000 poeng

Oj.. Ser noen her mener at snaue 4000 er dyrt til Kairo med et ikke-lavpris selskap, da er det dårlig stilt :colgate:

Tror ikke happyprisene til luftwaffe som det blir referert til er veiledende priser, men heller kampanjepriser.

Där kommer Egypt Air åter till Skandinavien. Kan det vara 8-9 år sedan det var slut på CAI-ARN-CPH-CAI?

Oj.. Ser noen her mener at snaue 4000 er dyrt til Kairo med et ikke-lavpris selskap, da er det dårlig stilt :colgate:
QUOTE]

Finner lett en uke i Egypt for ca 4.000 kr inkludert overnatting med Apollo f.eks. i mai. Når de flyr bare en gang i uka, så er jo ikke sammenligningen med charter så håpløs.

Det er vel ikke bare EB-sankere som skal ut å fly? :lol:

Vil jo tro at det kommer priser under 4000 også, men at de ser på 4000 som en "normalpris". Hadde de gått ut med høy fane og sagt "regn med 2000 kr t/r" så ville sikkert mange blitt skuffet. Bedre å kunne kjøre noen kampanjer. Uansett så står man jo fritt til å velge.

AF/BA/LH var alle under 3000 kr i mai fra OSL :rolleyes:

Så da mener jeg personlig at 4000 er dyrt for en destinasjon under 2000NM. Men jøss, hvis folk er villig til å betale for det, så er det bare bra ^_^

Egypt Air har fløyet charter til Oslo tidligere, mener å huske å ha sett 707 på gamle GEN, og de har vært på OSL med 321.

Har selskapet trafikkrettigheter OSL-CPH? De har jo 2+2 i biz selv på deres 738 maskiner. Kunne jo være et alternativ til SAS?

Men jeg kan ikke huske at de har flydd på CPH tidligere heller? Noen som vet om de flyr CAI-CPH og ev hvor ofte? For hvis de ikke gjør det er det jo ikke så mye biz og ha en rute til CPH som går CAI-OSL-CPH og kun direkterute en vei CPH-CAI?

Nej det er en del år siden Egypt Air sidst var på CPH. Men de har haft code-share med OS de seneste år og der er en del passagerer der rejser via Wien med OS/Egypt Air.

Egypt Air har fløyet charter til Oslo tidligere, mener å huske å ha sett 707 på gamle GEN, og de har vært på OSL med 321.

Jeg har faktisk fløyet charter med Egyptair OSL-CAI, tror det var Egypt-reiser eller noe i den duren som chartret, og det var en billig og grei måte å komme seg dit på mens vi holdt på der nede, dog litt lite poeng! Har også fløyet mye Egyptair innland Egypt, og det er et helt OK selskap. C-klassen deres er helt OK, men ikke mer. Dog husker jeg en upgrade til F på en B777ER-maskin satt inn på den timelange innenriks-ruten LUX-CAI, og da forsøkte de virkelig, og var flinke til å legge på duk etc.

Mener å huske du kan få glass til medbrakt drikkevarer... På slutten pleide vi dog å fly OS OSL-VIE-CAI - de tror jeg ikke brukte widebody de heller.

EDIT: Jeg kan tenke meg de kanskje starter opp rute i sammarbeid med et reisebyrå/"charterselskap" som bruker denne ruten fremfor en ren charter?

Last edited:
Det er litt stilig at de kommer, jeg har ikke tro på at de blir suksess med en gang dette, aner ikke hvor stort trafikkgrunnlag det er til Egypts hovedstad og hvordan prisene blir med MS videre fra Kairo. Men ved å kjøre med både CPH og OSL tror jeg en rimelig suksess skulle være mulig å få til.

Där kommer Egypt Air åter till Skandinavien. Kan det vara 8-9 år sedan det var slut på CAI-ARN-CPH-CAI?

Egypt Air lukkede CAI-ARN-CPH-CAI i foråret 2004 - dette efter 38 års betjening af CPH, så det bliver godt at se dem tilbage igen.

Denne gang med en routing der tyder på at blive CAI-OSL-CPH-CAI - gad vide om der også er planer om en genåbning af ARN.

Efterhånden er CPH ganske godt dækket hvad angår VFR trafik til den del af verden: Syrian Air, Iran Air, Middle East Airlines (sommerrute) og nu Egypt Air

AF/BA/LH var alle under 3000 kr i mai fra OSL :rolleyes:

Så da mener jeg personlig at 4000 er dyrt for en destinasjon under 2000NM. Men jøss, hvis folk er villig til å betale for det, så er det bare bra ^_^

De vil jeg vel nesten våge å tro ikke er "veiledende" priser? 3000 med feks BA?

Håper ikke Egypt Air bruker potensielle dumpe-priser som markedsføring av en ny rute.

Skal sjekke med OSL hvilken flytype ruten er satt opp med (om de vet det da). Jeg tipper på A321.

Husker for mange år siden jeg var ute på spottertur til Kastrup. Husker ikke helt årstall, men det må være rund ca 13 år siden kanskje, iallefall da hvite premiair eksisterte. Der såg jeg Egypt Air B737-200

Midt på ´90-tallet hade den vinter-sesong med 737-500 på Gardermoen.
Og jeg tror de har vært inne på OSL med både 321 og A300-600 et av de første årene der oppe.

Back