Skal sjekke med OSL hvilken flytype ruten er satt opp med (om de vet det da). Jeg tipper på A321.
En maskin de forøvrig har 4 stykk av (alle levert i '97). Hadde jo vært hyggelig om de routet en av disse innom OSL på fast basis.
Skal sjekke med OSL hvilken flytype ruten er satt opp med (om de vet det da). Jeg tipper på A321.
This will be a charter flight, so no C/J fares will be available (i.e. no seat only sales). The flights will in fact start 02OCT09 with flight numbers MS3000/3001.
The 1x weekly Friday flight will route CAI-OSL-CPH-CAI with the following times (all times in local):
STD CAI: 13:45
STA OSL: 18:15
STD OSL: 19:15
STA CPH: 20:30
STD CPH: 21:30
STA CAI: 03:00
B738 from 02OCT09 then A321 from 30OCT09 until 26MAR10.
:8:This will be a charter flight and not a scheduled service. All seats are sold to Karnak and a Scandinavian tour operator. The purpose of this flight is not to connect to the Cairo hub or compete with LH or Star partners on the Oslo/Copenhagen market.
Charter eller ikke, men benytte ruten kan du nok - de selger nok "kun fly" også. *-poeng er jo en annen ting.... så fremt den faktisk starter opp!hmm litt skuffende å høre at det blir kun som charter.... eg som kanskje har tenkt å reise til Kairo en gang i høsten... og kunne benyttet den ruten...![]()
Blir moro med Egypt Air A321-200 på OSL! Se her:
http://www.airliners.net/photo/EgyptAir/Airbus-A321-231/1459402/M/
Kilde: egyptreiser.noViktig informasjon vedr. direkte rute Oslo-Kairo.
Egypt Air har besluttet å ikke starte denne direkte ruten fra 25 september 2009. Bakgrunnen for beslutningen er lave salgstall.
Atlantis Reiser beklager dette på det sterkeste.
Tøft at de tør prøve seg på det. De har jo også billige biz-billetter med connection østover, så det må kanskje testet en eller annen gang.
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.