Egypt Air til OSL

• Thread starter Thread starter CK
  • Start date Start date
Tøft at de tør prøve seg på det. De har jo også billige biz-billetter med connection østover, så det må kanskje testet en eller annen gang.

Spennende! Og med rimlige Biz-billetter som nevnt over, så kan det bli testtur til vinteren

Men husk - det serveres vel ikke alkohol og da forsvinner nok mange av "testerne" fra Norge...

EB, alle skikkelige nordmenn vet da hvordan man skal få smuglet med seg det man trenger. Vi er tross alt en nasjon av småsmuglere :p

Hyggelig med et nytt selskap til OSL. Noen som har erfaringer med Egypt Air?
Helt non-stop blir det allikevel ikke på utreisen:
På utreisen skal maskinen nedom København for å fylle drivstoff og ta med passasjerer, men reisende fra Oslo skal altså ikke bytte fly, sier Fjeldheim som sier at Egypt etter hvert er blitt en helårsdestinasjon for nordmenn.

Men husk - det serveres vel ikke alkohol og da forsvinner nok mange av "testerne" fra Norge...

Hehe. Good one.

Hvorfor blir det ikke non-stop? 737-800 skal vel greie drøyt 2000NM.

Kairo er vel et dyrt segment, ser KLM bruker widebody bl.a. Men det er iallefall stive priser dit...

EB, alle skikkelige nordmenn vet da hvordan man skal få smuglet med seg det man trenger. Vi er tross alt en nasjon av småsmuglere :p

Ikke sant, nå har vi jo begynt å merkingen av mennesker på OSL taxfree pga våre ibodde smuglervaner :lol:

Ser ikke for meg at alkohol blir et kriterie for valg av selskap, men kanskje denne typen en-avgang-i-uka henvender seg til en publikum som tar med det i regnestykket?

For min del tenkte jeg muigheten for rabatterte business billetter til Asia. Også tilbyr Egypt Air første klasse til en rekke longhaul desinasjoner, og det er mulighet for god opptjening i BMI sitt program.

Som alltid ønsker vi nye ruter velkommen !

Stilig med flere ruter fra OSL. Vi styrker oss på utenlandsruter nå!

For ikke å snakke om hvilket lekkert (!!) livery Egypt-Air har på sine 738-maskiner.

Hvorfor blir det ikke non-stop? 737-800 skal vel greie drøyt 2000NM.

Kairo er vel et dyrt segment, ser KLM bruker widebody bl.a. Men det er iallefall stive priser dit...

Tipper stoppen i CPH primært gjøres for å få fyllt opp flyet, slik PIA også gjør. De flyr jo direkte andre veien. Er jo greit nok egentlig, og sikkert mye raskere enn om man skal vi FRA eller AMS. (Vi er jo litt bortskjemt i Europa på det området, i USofA og Asia er det vel mer bruk av direkte, men ikke non-stop flyginger.)

BA og LH kjører også widebody dit hhv 747 og 330 mener jeg å huske.

Har selskapet trafikkrettigheter OSL-CPH? De har jo 2+2 i biz selv på deres 738 maskiner. Kunne jo være et alternativ til SAS?

Men jeg kan ikke huske at de har flydd på CPH tidligere heller? Noen som vet om de flyr CAI-CPH og ev hvor ofte? For hvis de ikke gjør det er det jo ikke så mye biz og ha en rute til CPH som går CAI-OSL-CPH og kun direkterute en vei CPH-CAI?

BF:cool2

"Tur/retur under 4.000 på billigste måte". Ikke akkurat sensasjonelt billig når hanseatene tar tusenlappen mindre til Johannesburg... Og tyskerne sparer ikke på drikkevarene.

Er det HELT sikkert at det blir 737-800 de skal fly med?

Hvis det ikke er tilfelle, så tipper jeg at det blir blanding av A320/A321 ;)

Istemmer, det er bare å bunkre litt fra loungen på OSL og på returen får vi helle litt sterkt drikke på vannflaska ;)

"Tur/retur under 4.000 på billigste måte". Ikke akkurat sensasjonelt billig når hanseatene tar tusenlappen mindre til Johannesburg... Og tyskerne sparer ikke på drikkevarene.

Ja, synes dette var dyrt. Rart Norwegian ikke har starter den ruten her. De er jo godt representert i Egypt.

Det mest interessante er hvilke priser de kan tily med videreforbindelse til Asia og Afrika.
Håper de også vil fortsette å tilby gode priser i Business om ikke Star partnerne går imot det da!

Det var på tide at de kommer..

eg har lest om egyptairs planlagte rute til oslo allrede før gardermoen ble ferdig bygd..

Back