Effekter av mannskapsmangel - overordnet status - sommer/høst 2022

Re: Effekter av mannskapsmangel - Sommer 2022

Lite man kan gjøre hvis bakgrunnssjekken tar tid. Og det rammer alle som skal ha adgangskort.

Hvis man var startet med at ansætte tidligere var processen med baggrundscheck også startet tidligere….

Ännu en flaskhals i systemet för crew verkar vara att det inte går att få tag på en tid för att förnya sin medical före september på Arlanda....

Är det likadant system som för att förnya pass? Bananrepublik är ordet...

Är det likadant system som för att förnya pass? Bananrepublik är ordet...

Er det egentlig tale om Bananrepublikker, eller er dette resultatet av hva vi har hoert her inne siden 2000ish - vi har hoert at de ansatte alle sammen har vaert alltfor dyre, personal kostnader er den stoerste fienden til bi-billige billetter, empirisk bevist - vi har alle hoert, noen av oss har forsoekt aa peke paa at ansatte er mennesker, noe vi faa ikke fikk noe spesielt gjennomslag for. Ansatte var hyllevare - om de ikke likte hyllen de ble satt paa kunne de jo bare finne seg nye jobber !!

Shit - Shit - Shit de fant seg nye jobber og hyllene er tomme !! Det er koer, vi faar ikke pass !!, vi staar timesvis i koeer i sikkerhets kontroll, for sjekk inn, salg av billetter blir stanset - men billettene er bi-billige !!

Nei jeg er ikke etterpaa klok - jeg har bare siden jeg selv var hyllevare sett og hatt stor tro paa menneskene i denne bransjen og naa som ansatt i et firma som saa langt i 2022 har skapt 9 Millioner nye ansatte (som vi og vaare partnere behandler som mennesker og som vi investerer i !!) - det finnes andre loesninger (og sorry vi har i grunn stoppet aa kjoepe de bi-billige billettene).

Er det egentlig tale om Bananrepublikker, eller er dette resultatet av hva vi har hoert her inne siden 2000ish - vi har hoert at de ansatte alle sammen har vaert alltfor dyre, personal kostnader er den stoerste fienden til bi-billige billetter, empirisk bevist - vi har alle hoert, noen av oss har forsoekt aa peke paa at ansatte er mennesker, noe vi faa ikke fikk noe spesielt gjennomslag for. Ansatte var hyllevare - om de ikke likte hyllen de ble satt paa kunne de jo bare finne seg nye jobber !!

Shit - Shit - Shit de fant seg nye jobber og hyllene er tomme !! Det er koer, vi faar ikke pass !!, vi staar timesvis i koeer i sikkerhets kontroll, for sjekk inn, salg av billetter blir stanset - men billettene er bi-billige !!

Nei jeg er ikke etterpaa klok - jeg har bare siden jeg selv var hyllevare sett og hatt stor tro paa menneskene i denne bransjen og naa som ansatt i et firma som saa langt i 2022 har skapt 9 Millioner nye ansatte (som vi og vaare partnere behandler som mennesker og som vi investerer i !!) - det finnes andre loesninger (og sorry vi har i grunn stoppet aa kjoepe de bi-billige billettene).

Word ! Helt enig med deg min venn, og vi hører det stadig mere her jeg jobber også. Alt kan automatiseres, alt kan gjøres billigere, alt er for dyrt, mens konsulentene og sjefene IKKE akkurat har dårlige vilkår....

En feil vei å gå, en feil vei å tenke

Alt kan automatiseres,

Akkurat det betyr jo ikke nødvendigvis dårligere vilkår for de ansatte, snarere tvert i mot.

Fra passasjersiden mener jeg det jo er en fordel med det meste av automatiseringen, og tror f.eks OSL hadde vært en langt mindre effektiv flyplass uten mye av det som nå er automatisk, som f.eks bagdrop. For ikke snakke om hvor de ansatte skulle kommet fra, det er jo mangel på dem [emoji6]

Akkurat det betyr jo ikke nødvendigvis dårligere vilkår for de ansatte, snarere tvert i mot.

Fra passasjersiden mener jeg det jo er en fordel med det meste av automatiseringen, og tror f.eks OSL hadde vært en langt mindre effektiv flyplass uten mye av det som nå er automatisk, som f.eks bagdrop. For ikke snakke om hvor de ansatte skulle kommet fra, det er jo mangel på dem [emoji6]

Helt klart, fra passasjersiden er en ting, men DET er jo ikke eneste siden av driften på en flyplass ;) Og jada, slik ting er nå er det jo mangel på ansatte hos mange selskaper, og mange som begynte sin karriere i bransjen med å sitte på innsjekk er nok glad for mere automatiserte tjenester, helt klart !

Men NÅR skal man begynne å helautomatisere dere økonomer ? ;) (skjønt, det hadde vel neppe blitt bedre da hehe)

På Gatwick var det ingen til å boarde/laste Vuelings maskin til Firenze, så de bare dro uten passasjerer

https://www.telegraph.co.uk/news/2022/05/31/vueling-flight-took-without-passengers-delays-gatwick/

Litt mer til historien, men ja ..

She said: “Eventually we were told by staff that the pilots made a decision to fly the plane back empty without a single passenger on board due to Florence airspace closing.

Er dette årsaken til forsinkelsene på Gardermoen ikveld?

Gatene er ganske fulle for litt siden.

Sent fra min SM-A526B via Tapatalk

Last edited:

Og Willie Walsh er ute og slenger litt med leppa. Vanskelig å være uenig ..

https://www.flightglobal.com/airlin...w_QNHuaBYq17YHD6x4pR9FJj7n0HuBwBGmNRdVfKnmXIk

“You have a politician saying ’airlines should have ramped up sooner’. No they shouldn’t,” Walsh said during the Paris Air Forum on 7 June. “Airlines would have gone out of business if they had done what these idiot politicians are saying they should have done.”

.......er dette resultatet av hva vi har hoert her inne siden 2000ish - vi har hoert at de ansatte alle sammen har vaert alltfor dyre, personal kostnader er den stoerste fienden til bi-billige billetter, empirisk bevist - vi har alle hoert, noen av oss har forsoekt aa peke paa at ansatte er mennesker, noe vi faa ikke fikk noe spesielt gjennomslag for. Ansatte var hyllevare - om de ikke likte hyllen de ble satt paa kunne de jo bare finne seg nye jobber .....

Ikke bare her inne, jeg har ikke tall på hvor mange innlegg jeg har sett i div. kommentarfelt...om at det er frivillig å jobbe der, de kan bare finne seg andre jobber hvis de ikke er fornøyde osv osv. Som du påpeker er det vel nettopp det de har gjort.

Re: Effekter av mannskapsmangel - overordnet status - Sommer 2022

Medier melder nå at Amsterdam skal sette et tak på antall passasjerer de aksepterer daglig. (Gjenstår å se antall og effekten av det)

Back