• Hei

    Vi i Foreningen Flyprat ønsker takke de av dere som har valgt å være medlem av foreningen gjennom det siste året, og dermed støttet driften av Flyprats forum og Airpics med 150kr.

    Vi håper å kunne ha deg videre med til neste år og at du fortsatt vil være medlem nå som nytt medlemsår begynte 1. oktober 2025

    Merk at etter årsmøtevedtaket er medlemsavgiften fra og med i år 150kr

    Betalingen kan enten gjøres via Vipps: 150kr til #18641 eller via Letsreg på linken under:

    https://www.letsreg.com/no/event/medlemskontingent_2026_01102025

    (Husk og oppgi brukernavn så betalingen kan linkes til brukeres)

    De av dere som alt har betalt i oktober er selvsagt registrert i det nye medlemsåret

    Med vennlig hilsen - Styret i Foreningen Flyprat

LX Edelweiss Air - status og flåte

5 nye A320neo til Edelweiss. Tre som erstatter gamle A320, og to til vekst. Levering 2027-2028, så kommer nok fra eksisterende ordrebok fra Lufthansa-gruppen-

Hmm, er ikke dette de 5 de skal overta fra os(s)?
 
Jeg lurer på om du har rett. Og et eller annet om at det Edelweiss får PW motorer og Austrian skal få nye med CFM?
Ja, de 5 vi har er motorisert med PW. Skal ut å fly en akkurat nå faktisk. Planen er at vi skal få nye fra fabrikk med CFM. Foreløpig 22 stk. hvorav 6 321 for å erstatte 321 CEO som begynner å komme godt opp i årene.
 
Dersom man har en flytype i flåten med forskjellige motorer på dem. Er det noe som er forskjell i praksis for dere fremme i styrhuset?
 
Da var deres 3. A350 på plass, MSN45, så en "gammel" maskin. Fløyet fra Spania via MUC til ZRH denne uken.

1758784589436.webp
 
Back
Top