Easyjet og betaling

Twin Otter

ScanFlyer Mile High Club
Medlem
Jeg er usikker på om et beløp har blitt trukket fra kontoen min etter at jeg gjorde en booking hos dem for 3 dager siden. Jeg fikk bestillingsbekreftelsen om at aktuelt beløp:

has been charged to your Visa debit card

Men jeg finner ikke betalingen igjen i betalingsoversikten hos min nettbank. Bookingen er jo bekreftet via easyjet, men de kan vel trekke den dersom de ikke har fått penga.

Dersom det kan være at de har hatt et problem med å trekke beløpet, finnes det en måte jeg kan prøve å få trukket det på nytt?

Bookingen ligger fortsatt aktiv inne på mine sider hos Easyjet.
 
http://forum.flyprat.no/showthread.php?t=88793

Det samme hendte meg for noen dager siden med LH, men i dag ble beløpet trukket igjen, og billettene ble betalt.
Sikkert ikke uvanlig, men også jeg stusset litt da det skjedde.

Ja, sjekket med banken min, og det ligger en reservasjon inne på betalingen og har dekning så det holder. Så de trekker nok forhåpentligvis ila. helga. Hvis ikke, skrekk å gru, jeg må være på det flyet.
 
Skjedde noe lignende meg i fjor da jeg bestilte en innenriksbillett med DY. Det tok vel et par dager før de trakk beløpet fra konto.
 
Vel, har kontaktet både banken og flyselskapet og fått forsikringer om at alt er i orden. Så da tar jeg dem på ordet og stoler på det.
 
Har skjedd meg meg også noen ganger. Sist gang med BA og SQ, bestilte forrige fredag, men beløpet ble ikke trukket før på onsdag.
 
Skjønner ikke hvorfor man bekrymrer seg for slikt ... Har man referansenummer og en aktiv bestilling, trekkes beløpet ved tider og stunder. Er helt normalt at det går litt tid før beløpet er ute av konto.
 
Back
Top