Dystert fra Norwegian

SE-RFA står her utenfor DY hangar, og har stått her i en uke, i påvente av motorbytte, så det hjelper jo ikke akkurat på statistikker etc

Skulle alle som har poeng hos SAS ta ut det samtidig så ville selskapet gå konk...

Fordelen for SAS er jo at alle ikke kan ta ut poeng samtidig, for det er begrenset antall seter som legges ut. De kan også justere muligheten for uttak over tid. Norwgians kontant-points kan man vel bruke til å betale vanlige billetter med så de kan jo ikke regulere uttaket på noen måte. Men de har sikkert ordnet dette regnskapsmessig en eller annen plass. Avsetninger ved opptjening eller slike ting jeg ikke har peiling på....

Hvor billig blir det om SAS forsvinner og Norwegian blir igjen alene?

Hvor billig blir det om SAS forsvinner og Norwegian blir igjen alene?

Det tviler jeg sterkt på at kan komme til å skje. Vi kan le av Berlusconi og Alitalia, men jeg tviler på at Norge, Danmark og Sverige vil la SK gå konkurs uansett hvor mye penger de måtte brenne heller. Konkurs er nok ikke så veldig realistisk med så stor statlig eierandel.

Flyaksjene kommer tilbake. Dette er en god tid å kjøpe flyaksjer på hvis man har tunga rett i munnen. Boeing også. De kommer til å gå i taket neste høst når de begynner å levere 787. Men vær forsiktig - ikke alle komme til å overleve vinteren ....

Back