LNv22
ScanFlyer Gold
Re: DYs priser på IC, konkurranse og "alt som er galt" (splittet fra DY og Dreamliner
Uhm.
Jeg regner med at de ikke bare fløy mellom Oslo og Philidalphia fordi de har en hub der, men også fordi de håpte på at mange skulle kjøpe billetter på den aktuelle ruten, og også gjerne med videreforbindelse ut av Philadelphia med US til andre destinasjoner i USA.
Men hvordan gikk det? Det var bakgrunnen for mitt eksempel, som jeg mener er sammenliknbart med det man spekulerer i om DY vil gjøre; fly til nabobyen i stedet for storbyen etc.
Vi kan vel si at det for US viste seg at det ikke var så greit å konkurrere med direkteruten til NY.
Det er 1 time og 55 minutter å kjøre fra Philadelphia til NY. Selv har jeg aldri valgt å reise via Philadelphia når jeg skal til NY. Av de som regelmessig reiser til NY på mitt kontor i forretningsøyemed var det utenkelig å fly til Philadelphia for så å kjøre til NY eller gå igjennom alt peset med connection, for å skifte til en innenriksflyvning på under en time.
Dersom DY skal ha noe som likner på for eksempel SK sin frekvens på IC ruter, tror jeg, og mener jeg, at DY som alle andre må fly rett inn i storbyene / de populære reisemålene for å bygge opp et attraktivt tilbud for de forretningsreisende. Kundegruppen for flyvninger til mer avsidesliggende steder (især uten solide tilslutningsmuligheter, selv om mange også vil unngå dette jf over) er for det meste turister. Det går fint med en og annen tur til slike steder, men skal frekvensen opp, må man ha bredde i kundegrunnlaget. Den ikke ubetydelige kundegruppen forretningsreisende må i så fall med, og de vil ikke til Phuket eller Westerly, men Bangkok og New York.
US fløy vel til Philadelphia fordi de har en forholdsvis stor hub der; ikke fordi byen i seg selv er ekstremt eksotisk og tiltrekkende for nordmenn.
Uhm.
Jeg regner med at de ikke bare fløy mellom Oslo og Philidalphia fordi de har en hub der, men også fordi de håpte på at mange skulle kjøpe billetter på den aktuelle ruten, og også gjerne med videreforbindelse ut av Philadelphia med US til andre destinasjoner i USA.
Men hvordan gikk det? Det var bakgrunnen for mitt eksempel, som jeg mener er sammenliknbart med det man spekulerer i om DY vil gjøre; fly til nabobyen i stedet for storbyen etc.
Vi kan vel si at det for US viste seg at det ikke var så greit å konkurrere med direkteruten til NY.
Det er 1 time og 55 minutter å kjøre fra Philadelphia til NY. Selv har jeg aldri valgt å reise via Philadelphia når jeg skal til NY. Av de som regelmessig reiser til NY på mitt kontor i forretningsøyemed var det utenkelig å fly til Philadelphia for så å kjøre til NY eller gå igjennom alt peset med connection, for å skifte til en innenriksflyvning på under en time.
Dersom DY skal ha noe som likner på for eksempel SK sin frekvens på IC ruter, tror jeg, og mener jeg, at DY som alle andre må fly rett inn i storbyene / de populære reisemålene for å bygge opp et attraktivt tilbud for de forretningsreisende. Kundegruppen for flyvninger til mer avsidesliggende steder (især uten solide tilslutningsmuligheter, selv om mange også vil unngå dette jf over) er for det meste turister. Det går fint med en og annen tur til slike steder, men skal frekvensen opp, må man ha bredde i kundegrunnlaget. Den ikke ubetydelige kundegruppen forretningsreisende må i så fall med, og de vil ikke til Phuket eller Westerly, men Bangkok og New York.
Last edited: