Fast det kanske inte blir så mycket konkurrens iaf. Många av de som väljer TG är kunder som har gott om $$$ och aldrig skulle överväga interkont charter eller interkont LCC.
De nya 773ER kommer ha modernast tänkbara IFE i ekonomiklass och en lyxig premiumkabin och Thai Air Cargo kommer med 773ER kunna öka kapaciten rejält till Skandinavien.
DY lär få tuff konkurrens av Thai Airways på linjen BKK-OSL.
Fast det kanske inte blir så mycket konkurrens iaf. Många av de som väljer TG är kunder som har gott om $$$ och aldrig skulle överväga interkont charter eller interkont LCC.
Den första ic avgången gick för flera år sedan med DYs 737-800 till Dubai.
Dubai ligger i Asien och DYs non-stop flygningar dit från skandinavien är interkontental.
Den första ic avgången gick för flera år sedan med DYs 737-800 till Dubai.
Dubai ligger i Asien och DYs non-stop flygningar dit från skandinavien är interkontental.
Kanari er jo spanske, så det blir jo 'Europa'. Men Marrakech og Istanbul (SAW) er begge IC, hvis man skal være pirkete. SAW ligger jo på Asia-siden.
Vad tror ni de som arbetar på flightdeck och som kabinpersonal nu på DY i Norge tycker om den kommande IC satsningen?
Hur kul kan det vara när snacket går att kabinpersonalen kommer vara asiatisk och piloterna från östeuropa?
Vad tror ni de som arbetar på flightdeck och som kabinpersonal nu på DY i Norge tycker om den kommande IC satsningen?
Hur kul kan det vara när snacket går att kabinpersonalen kommer vara asiatisk och piloterna från östeuropa?
Har bare skumlest så dere får ha meg unnskyldt.
Tankene mine går tilbake til det forrige århundre og Braniff/Fredddie Laker.
Prøvde ikke People Expresss seg og US-UK?
Braniff fikk vel ikke til å gå med sorte tall AMS-MIA tiltross for 85% belegg, hva som drog Laker ned i gjørma vet jeg ikke, men begge 2 fløy vel til et større "catch" område enn Skandinavia.
At DY har noen kort i ermet er nok rimelig sikkert, men hvilke jokrer ligger i stokken hos SK/UA/US/TG/BA/KL/LH når DY starter opp?
Har bare skumlest så dere får ha meg unnskyldt.
Tankene mine går tilbake til det forrige århundre og Braniff/Fredddie Laker.
Prøvde ikke People Expresss seg og US-UK?
Braniff fikk vel ikke til å gå med sorte tall AMS-MIA tiltross for 85% belegg, hva som drog Laker ned i gjørma vet jeg ikke, men begge 2 fløy vel til et større "catch" område enn Skandinavia.
At DY har noen kort i ermet er nok rimelig sikkert, men hvilke jokrer ligger i stokken hos SK/UA/US/TG/BA/KL/LH når DY starter opp?
Det første kortet i ermet er tids aspektet og markedet i dag kontra begynnelsen av 80 tallet når de første forsøkene på "LCC" Transatlantisk ble startet:
- Braniff var vel aldri noe lavpris selskap, bare dårlig amerikansk.
- People Express satte jo igang både transatlatisk og innenlans i USA - med en flåte av både 737-100/200 og 747-200. De gikk ikke konkurs men ble kjøpt opp av Texas International og fusjonert inn i Continental.
- Laker´s Skytrain kunne vel ha blitt en suksess, konseptet var jo ingen plass reservasjon - "first come first serve". BA så ikke med blide øyne på dette og BA´s department of "dirty rotten tricks" hadde nok sine glansdager. Laker kjøpte vel fabrikknye DC-10 noe som også indikerer at finansiering og alternative leieformer var langt mere begrenset og sikkert kostet mere.
- Et selskap som startet opp med en klar LCC model i England glemmes alltid, kanskje fordi det ble rimelig vellykket - Virgin Atlantic startet som LCC og har vel langt på vei klart å finne en nisje som "oppstart IC". Så selv på den tiden da noen av oss var yngre gikk det an å starte noe nytt![]()
We use essential cookies to make this site work, and optional cookies to enhance your experience.